- 3140. IZLET - 4. DAN - četrtek, 07. 07. 2022 - 3. del

- 07. 07. 2022 -

4. dan: Vergiate "Orange Motel" - Borgomanero "Chiesa di San Gottardo" - Orta San Giulio "Sacro Monte di Orta" - Pettenasco "Chiesa dei santi Audenzio e Caterina" - Stresa "Chiesa Parrocchiale dei Santi Ambrogio e Teodulo" -
JEZERO MAGGIORE (Lago Maggiore) - BOROMEJSKI OTOKI Isola Bella "Chiesa di San Vittore" - Isola Superiore Pescatori "Chiesa di San Vittore" - Isola Madre "Giardini Botanici dell'Isola Madre -
Palazzo Borromeo dell'Isola Madre" -
Stressa - Carciano "Chiesa parrocchiale dei Santi Giuseppe e Biagio" - Lago di Mergozzo - Mergozzo "Oratorio della Visitazione di Maria ad Elisabetta" - Vergiate "Orange Motel" (151 km)

Novo (21. 4. 2022) YOUTUBE kanal (NaIzletu.Si) do kratkih filmčkov je dostopen vsem, tudi danšnjih 18.

Ko se napravimo in po zajtrku, se na pot odpravimo ob 7:23. Tokrat na Boromejske otoke, ki so tudi glavni cilj. Ker je hitreje po AC se ob 7:30 vključimo na AC A8 smer Genova in jo po plačilu 1,7 EUR zapustimo ob 7:41 – (10 min, po navadni cesti bi za to pot porabili vsaj eno uro) po SP229 prispemo v BORGOMANERO, kjer si še pred osmo zjutraj, ko se prične plačljivo parkiranje, ogledamo cerkev Sv. Gotarda. Kraj je sicer lep, a pred nami so drugačni načrti za današnji dan. Ob 8:22 ob jezeru Orta prispemo v ORTA SAN GIULIO, sicer je verjetno bolj pomemben otoček, a cerkev na vrhu je bila bolj mikavna. Prične se ogled pod Unescom zaščitene svete gore Orta. Goro sestavlja 20 kapel in cerkev Sv. Frančiška Asiškega in Sv. Miklavža. Ogledamo si prav vse, sicer ne po vrstnem redu. Vsaka od kapel prikazuje življenje Sv. Frančiška Asiškega, kipi so detajlno izdelani in so v naravni velikosti. Vsake toliko pa se pokaže tudi lep razgled na jezero, na drugo stran in otoček s samostanom. Ogled zaključimo ob 9:53, ko se ustavimo še ob prestižnem hotelu. Nadaljujemo po SP229, in že se ob 10:00 ustavimo v naslednjem kraju PETTENASCO, kjer si ogledamo cerkev Chiesa dei santi Audenzio e Caterina. Potem je bilo potrebno nadaljevati … sicer do otokov ne bomo prišli. Po kateri poti najhitreje na drugo stran gore Mottarone vprašamo kar policiste, ki preverjajo hitrost – saj tudi temu so namenjeni, da pomagajo. Ker je bila SP229 v nadaljevanju zaprta, nadaljujemo čez center Omegna. Sicer pri Santa Marija eno hitrejšo cesto desno spregledamo, a zato prispemo v slavno Gravellona Toce … slavna zato, ker je na vseh tablah na AC … kot, da je kakšen zelo pomemben kraj (npr. glavno mesto države …) Kraj z nekaj manj kot 8.000 prebivalci je zgodovinsko pomemben, saj so prvi podatki o njem že iz 5. stol. A kaj več nas tokrat ne zanima, pot nadaljujemo naprej po SP229 in kmalu prispemo do jezera Maggiore, čez Bevano malo pred enajsto končno prispemo v STRESO. Parkiramo na parkirišču pred pristaniščem … in ker je bil ravno tam policist, ga vprašamo kako se na avtomatu plača za 1 dan (14 EUR), sicer je ura parkiranja 1,8 EUR … stvar se je zavlekla, saj ni znal, pa je klical vzdrževalca … sta uredila. Sledi nakup kart za ladjico ob 11:01, in sicer 18 EUR / osebo za tri otoke. Ker je ladjica izplula šele ob 11:30 je bilo še dovolj časa za ogled cerkve Chiesa Parrocchiale dei Santi Ambrogio e Teodulo, a vseeno je bilo dobro biti na pomolu pred ladjo. Na javnem prevozu v Italiji so obvezne močnejše maske … a vse to je za našo varnost. Od 11:30 sledi 15-minutna vožnja na otok Isola Bella. Najprej se sprehodimo mimo štantov, zatem v zgornji del … ker je bila ura ravno 12:00 – čas za kosilo 30 EUR in nakup kartic 1,2 EUR, nadaljujemo do palače, kjer se plača vstopnino … če bi bili pri prodaji vstopnic malo bolj turistični … bi vzeli kombinirano vstopnico za 33 EUR, ki vključuje vstopnino v vse dvorce in v vse botanične vrtove na treh otokih … a ker je cenik precej nejasen se ne odločimo za obisk. Si pa ogledamo cerkev Chiesa di San Vittore in se še malo sprehodimo po otočku. Ob 13:30 se vkrcamo na ladjo in s plovbo nadaljujemo na otok Isola Superiore Pescatori – ribiško otok (13:40–14:25), tudi tu si ogledamo cerkev. Z vmesno postajo v Bavenu, ob 14:40 prispemo na otok Madre, tu se odločimo za ogled Botaničnega vrta 17 EUR / osebo. In res botanični vrt je krasen … a ni vse tako lepo … s seboj imamo tudi makro objektiv za čebelce, metuljčke, skratka žuželke … teh ni … rože krasne … tega se v Sloveniji sploh ne zavedamo, kako zgleda botanični vrt brez žuželk. Še posebej zanimiv je bil del z eksotičnimi pticami – razne vrste »kokoši« fazani, pavi … še ogled palače. Do 17:00 z ogledom končamo … počakati je bilo potrebno še ladjico … bile pa so žabe in mlade račke … v tem času na TIC izvemo tudi za kombinirano vstopnico … v ceni 33 EUR so vključeni: grad Angera (2. dan) ter palači in vrtova iz otoka Bela in Madre … sicer pa tako ali tako več ne zmoreš pogledati. Ob 17:20 se vkrcamo na ladjico. Z vmesnimi postanki se ob 17:50 vrnemo v STRESO. Dan je še dolg, in potrebno ga je izkoristiti. Ob 18:01 postanek v CARCIANO in ogled cerkve Chiesa parrocchiale dei Santi Giuseppe e Biagio, potem pa po SS33 nadaljujemo nazaj skozi Baveno (navzgor) v Feriolo, kjer prečkamo reko Toce in zavijemo levo ter nadaljujemo ob jezeru Mergozzo, ter ob 18:48 prispemo ob ljubko letoviško mestece MERGOZZO. Parkiramo, mimo cerkve, ki je bila že zaprta, in se po uličicah spuščamo do jezera. Na eni izmed njih nas pozdravi natakar in nas povabi na pico, se zahvalimo … in rečemo, da ne … pravi, da ima lep vrt … gremo na vrt, ga slikamo, se zahvalimo in nadaljujemo do jezera. Vračamo se po drugem delu mesta in si ogledamo še cerkev Obiskanja Device Marije Oratorio della Visitazione di Maria ad Elisabetta. Ob 19:25 pa se res odločimo za pico … nazaj v restavracijo, za mizo in čakamo … dobimo jedilni list in čakamo … Ker se v 15 minutah ni nič zgodilo, vstanemo, se zahvalimo in gremo … Po Via Gravellona Strada Noua ob gori Montorfano se z vmesnim postankom ob cesti za WC vračamo v Gravellono, kjer se ob 20:10 vključimo na AC in jo zapustimo 20:18 tokrat na pravem izvozu Sesto Calendo – Vergiate po plačilu 4 EUR, vrnemo se v motel, kjer nam povedo, da je sosednja stavba restavracija. 20:42 – 21:08 večerja za 12,50 EUR, ob 21:10 pa nazaj v motel in k počitku.

Ogled dvorca Palazzo Borromeo dell'Isola Madre 16:10

vsaj žabice so bile

kapela

in že na ladjici 17:20

Baveno

Ribiški otok

in otok Bella

tudi vrtovi na otoku Bella bi znali biti zanimivi

sv. Katarina

STRESA 17:50 spet na kopnem

Carciano "Chiesa parrocchiale dei Santi Giuseppe e Biagio"

Mergozzo 18:48

Skrivni vrt

jezero Lago di Mergozzo

cerkev Sv. Elizabete

ljubek, radovedni mucek

restavracija Skrivni vrt ... kjer čakaš in čakaš ... pa te niti ne vprašajo, kaj želiš

proti Gravelloni 19:53

Vergiate - večerja 20:42

potem pa k počitku.

-------------------------
STROŠKI ČETRTI DAN (151 km)
---------------------------------------
--------------------------------------
Skupaj ČETRTI DAN: 133,40 EUR
----------------------------------------------------------
POVEZAVA NA PETI DAN (petek, 8. 7. 2022)

2 udeleženca: Mirko (Canon EOS SL3, Canon 18-55MM, Laowa 100mm f/2.8 2x Ultra Macro APO, Sony DCS HX400V, Sony DSC HX90B), Lucija (Canon SX70)