- 3140. IZLET - 5. DAN - petek, 08. 07. 2022 - 1. del

- 08. 07. 2022 -

5. dan: Vergiate "Orange Motel" - Bardelo "Chiesa Parrocchiale di Santo Stefano" - Groppello "Lago di Varese" - Varese "Basilica di San Vittore - Giardini estensi e parco di Villa Mirabello" -
Santa Maria del Monte "Sacro Monte di Varese - Monastero delle Romite Ambrosiane - Santuario di Santa Maria del Monte" - Sant'Ambrogio "Chiesa di Sant'Ambrogio (vecchia)" -
Ponte Trese - Lugano "Kirche Santa Maria degli Angioli - Chiesa di San Carlo Borromeo - Chiesa di Sant'Antonio abate - Chiesa di S. Rocco - Parco Civico Villa Ciani - Lago di Lugano - Cattedrale di San Lorenzo" -
Valsolda "Chiesa della Beata Vergine della Caravina" - Carlazzo "Chiesa di SS Giacomo e Fedele" - Lago di Piano - Menaggio - Lago di Como - Mezzegra "Chiesa di Sant'Abbondio" -
Argegno "Chiesa della Santissima Trinita" - Como - Vergiate "Orange Motel"
(207 km)

Novo (21. 4. 2022) YOUTUBE kanal (NaIzletu.Si) do kratkih filmčkov je dostopen vsem.

Po zajtrku se ob 7:26 odpravimo na pot, tokrat se odločimo za obisk Lugana in jezera Como. Tokrat od motela zavijemo desno na SP18 čez Corgeno, mimo jezera Comabbio, mimo Varano Borghi, Cassineta, in že smo ob jezeru Varessa, čez Biandronno prispemo v BARDELLO, kjer že od daleč zagledamo zanimivo cerkev, ob 7:57 se ustavimo pred cerkvijo Sv. Štefana, po ulici pa je že korakalo ključarka, ki nam cerkev tudi odpre. Tisto najbolj zanimivo je bila slika rojstva Janeza Krstnika … po ogledu v bližnjem gozdičku najdemo še primeren grmiček za WC in ob 8:08 pot nadaljujemo desno po SP50 in SP1 ob jezeru … če se samo pelješ ob jezeru, je tako kot da ga ni … ob 8:24 se zato ob njem ustavimo v kraju GROPPELLO … še pomolček je bil, a kaj ko se je nagibal sem ter tja … in tako daleč od doma je bilo še posebej potrebno paziti na varnost. Nadaljujemo po SP1 … in kmalu prispemo v večje mesto VARESE … sledimo oznakam za parkirišča in ob 8:54 parkiramo za 2 EUR na tistem ob Botaničnim vrtu ob vili Mirabel, čez park se sprehodimo do knjižnice in mestne hiše in v stari del mesta, kjer si ogledamo stolnico "Basilica di San Vittore" ter se sprehodimo po mestnih uličicah … TICa ne najdemo, a o znamenitostih povprašamo kar policista, katerega vprašamo tudi kako se pride na sveto goro … to pot z avtom nam odsvetuje, saj je petek in gor ne bo kje parkirati, predlaga mestni prevoz. Ob 10:03 se že vrnemo do avta in pot nadaljujemo po cesti na SANTA MARIA DEL MONTE … mestece na hribu je cel samostan, ob 10:26 se peljemo mimo spodnje – prve kapele, parkiramo pa na vrhu ob 10:36 in se peš odpravimo v mestece. Ob 10:52 si ogledamo Marijino cerkev, potem pa se sprehodimo še po okolici samostana … muzej je bil sicer odprt … a je bila notri skupina otrok in je bil zato za ostale zaprt, oz. so nam rekli no problem, da bo odprt ob 14:00. Se pa ob 11:47 odpravimo na kosilo … če v Italiji ne kosiš med 12:00 in 14:00 potem, do 19:00 ni hrane … Postrežejo hitro, skupaj s korpeti pa pride 29 EUR. Ob 12:15 nadaljujemo z ogledom. Ob 12:40 se še enkrat ustavimo v cerkvi … bilo je ravno konec svete maše in cerkev polna otrok … presenetilo nas je le vzdušje … vse je bilo zelo zadržano … nobenega veselja do petja … Ob 12:54, ko smo že vmes imeli klic iz Logatca, zapuščamo sveto goro. Nazaj dol se ob 13:06 ustavimo še v SANT'AMBROGIO "Chiesa di Sant'Ambrogio (vecchia)" … od tu naprej se malo lovimo, saj na ozkih cestah ne piše, kje je prava smer za v Švico. Končno v Induni prispemo na cesto SS233 in potem ob 13:54 na PONTE TRESA prispemo ob jezero Lugano v Švici. Kmalu se ustavimo na bencinski črpalki v Caslano … cene so enake kot v Italiji, a tokrat ni bilo tako; 51,51 l po ceni 2,14 CHF = 110,02 CHF, a ker se odločimo za pretvorbo v EURe je to naneslo na 117,59 EUR. Nadaljujemo čez Magliaso, Agno, Muzzano. Ob 14:28 parkiramo v parkirni hiši v LUGANU in se peš sprehodimo v središče mesta. Ob 14:35 si najprej ogledamo zelo lepo cerkev Kirche Santa Maria degli Angioli. Nadaljujemo po glavni ulici polnih zlatarn, in s prstani in uhani … cenejši od 7.000 EUR, pa do tistih dražjih, krepko čez 25.000 EUR, že smo v cerkvi Sv. Karla Boromejskega, mimo tržnice, mestne hiše, kjer je bila ravno poroka, ogled cerkve Chiesa di Sant'Antonio abate, cerkve Sv. Roka. Ob 15:27 pa smo v najlepšem delu Lugano, v mestnem parku Parco Civico Villa Ciani ob jezeru Lugano. Naposled prispemo na vrh do stolnice Sv. Lovrenca, potem pa se spet spustimo do jezera Lugano in se ob njem vračamo do parkirne hiše, kjer ob 16:46 po plačilu 5 CHF = 5,07 EUR zapuščamo ljubko, a zelo drago mesto. Držimo se jezera, torej po cesti 399 čez Castagnolo in Gandira ob 17:16 prispemo nazaj v Italijo na SS340. Ob 17:25 se vzpnemo na VALSOLDA do cerkve "Chiesa della Beata Vergine della Caravina", koder je lep razgleda na jezero Lugano, potem pa nadaljujemo čez Cimo, Porlezza, nekje zgrešimo cesto in vzpnemo se na CARLAZZO in si ob 18:00 ogledamo lepo cerkev Chiesa di SS Giacomo e Fedele. Spust na in nadaljevanje … še panorama na jezero Piano, potem pa naprej po SS340. Čez Croce ob 18:16 se spustimo v MENAGGIO in do jezera Como, ki velja za najlepše italijansko jezero. Ob 18:36 se vzpnemo na MEZZEGRA do cerkve "Chiesa di Sant'Abbondio", cerkev je bila sicer zaprta, a tisto pomembnejše je bil čudovit razgled na jezero Como. Ob 19:00 naredimo postanek v ARGEGNO, kjer si najprej ogledamo cerkev Svete Trojice, potem pa se še malce sprehodimo po ljubkem mestecu. Jezero Como je zares lepo, in bi bilo še kar za raziskovat, le ura je že pozna. Ob 19:30 končno prispemo v COMO … časa je bilo le za panoramsko vožnjo, potem ob 19:52 že sledimo smerokazom smer Varese. Vračamo se po lokalnih cestah, in do motela prispemo ob 20:37, po prevoženih 207 km. Potem pa se peš sprehodimo še v restavracijo na večerjo. Po plačilu 21 EUR se ob 21:52 vračamo v motel.

zanimiv žužek na avtu 7:32

ob poti

Bardelo "Chiesa Parrocchiale di Santo Stefano"
7:57

Groppello "Lago di Varese" 8:24

ko se vse skupaj maje in nagiba

VARESE 8:54

stolnica "Basilica di San Vittore"

Giardini estensi e parco di Villa Mirabello

pogled na Sveto Goro

prva kapela

Santa Maria del Monte: Sacro Monte di Varese

Cerkev: Santuario di Santa Maria del Monte

čakajoč na kosilo

domače pecivo, zraven so prinesli mleko za namakat, je bilo tako suho

maketa Svete Gore

Sant'Ambrogio "Chiesa di Sant'Ambrogio (vecchia) 13:06

sledi nadaljevanje v ŠVICI

POVEZAVA NA DRUGI DEL PETEGA DNE

2 udeleženca: Mirko (Canon EOS SL3, Canon 18-55MM, Laowa 100mm f/2.8 2x Ultra Macro APO, Sony DCS HX400V, Sony DSC HX90B), Lucija (Canon SX70)