- 2869. IZLET - petek, 16. 07. 2021

- 16. 07. 2021 -

DOLINA SOČE - 5. dan (171 km)

Drežnica: "Jelkin hram" – Perati – Avsa – Na Bregu – Jevšček – Livek – Nebesa – Livške Ravne – Kolovrat – Srednje – Kamberško – Gorenje Nekovo – Lig: Marijino Celje – Britof – Mišček –
Goriška Brda "Golo Brdo: Marija na Jezeru – Senik – Gluho Vrhovlje pri Kožbani – Vipolže – Medana – Dobrovo – Naravni spomenik Krčnik – Šmartno – Gonjače – Vrhovlje pri Kojskem" –
Plave – Kanal – Drežnica: "Jelkin hram"

Tudi tokrat se ozirava na vreme, po uradni slovenski napovedi, naj bi bilo najlepše na Goriškem, zato se odločiva za obisk Vipolž. Še pred zajtrkom najprej sprehod 7:10–7:36. Pri zajtrku so bili tokrat rogljički (v Italiji bi rekli njente … brez polnila) in tokrat domači jajček na oko (tisti, ki smo to želeli). Ob 8:35 pa sva že na poti – panorama Drežnice, čez Napoleonov most se spustiva v Kobarid, tokrat ob Soči navzdol v Idrsko, kjer zavijeva desno smer Livek. Ko prispeva na vrh zagledava smerokaz Avsa. Ker je najin namen predvsem videti kaj novega – raziskovati, zavijeva levo, in najprej prispeva do cerkve Sv. Petra 9:04 – PERATI, cerkev je bila zaprta, je bil pa zato lep razgled. Nadaljujeva naprej na AVSA 9:16, ki je izhodišče za Matajur (2 uri in pol), zraven naju parkirata še dva Ljubljančana, v popolni pohodni opremi, in vprašava ju, če bo vreme: odgovor – na vzhodu »Prekmurju« bo bolj slabo, tu pa bo vreme … potem pa se midva odločava kam bi šla, ko še za soški del napovedi prek meteo.si in 3bmeteo.com ne veva kakšno bo bilo. Sledi vzpon NA BREGU 9:29, razgledna točka nad Perati, od tod je bil res čudovit pogled: na Kanin, Kobarid in Kostnico, pa Krn, Perate in Livek. Nazaj grede nadaljujeva še v JEVŠČEK, kjer je Brgoličeva domačija, Nježna hiša in Okop Erwina Rommela – tisto kar sva prejšnji dan gledala v muzeju, sedaj v živo. Ob 10:10 se spustiva do Sv. Jakoba v LIVEK in do »poročene« lipe. Sledi vzpon na NEBESA 10:30 – prestižna počitniška naselbina s čudovitim razgledom na dolino Soče, Krn, Drežnico, pa vse do koder seže pogled. Oskrbnik naju ne pusti do hišic, da bi slikala razgled, pozneje ga vprašava kakšne so cene … razumljivo, da nisva smela zraven. Hišica stane med 200 in 400 EUR / noč za (samo dve osebi), pozneje zbrskava po spletu, da dodatna ležišča niso dovoljena, otroci pa so prepovedani. Sicer pa kamorkoli greš z Nebes, potrebuješ prevoz, ničesar ni zraven. Po travniku se povzpeva malo višje in razgled je res lep, celo na italijansko stran se je videlo, da je že deževalo. Nadaljujeva na LIVŠKE RAVNE do Kavke (11:03) in na KOLOVRAT, kjer je že močno deževalo, a si vseeno pogledava vsaj nekaj rovov. Nadaljujeva na SREDNJE (11:58) in KAMBERŠKO (12:08), Ob 12:21 se ustaviva v GORENJE NEKOVO, od koder je lep razgled na Sveto Goro, Avče, Anhovo in Marijino Celje. Ob 12:37 prispeva v LIG in se peš po romarski poti odpraviva na MARIJINO CELJE, cerkev je bila žal zaprta. Ob 13:09 se spustiva v BRITOF do cerkve Sv. Kancijana, ter nadaljujeva do reke Idrije. Ker ceste po Slovenski strani ne najdeva, prečkava reko Idrijo in prispeva v Italijo, kjer je bil parkiran vojaški NATOv oklepnik. Vzamem Atlas Slovenije, in jih povprašam kjer se pride na »slovensko« cesto ob Idriji. Le vojakinja je znala angleško, en Natov zamorec pa je s prstom drsal po karti, a prav nihče ni znal povedati, kjer gre cesta. Povedali so nama – da če pot nadaljujeva po italijanski strani, da bova v Italiji. K sreči se je zadeva rešila tako, da se je mimo pripeljal domačin, in naju usmeril na ozko makedamsko cesto čez Mišček. Od 13:32 nadaljujeva po Državni cesti 606 ob reki Idriji tik ob meji z Italijo, čez MIŠČEK v GOLO BRDO (10,6 km lepo urejene z vsemi prometnimi znaki in odsevniki, še znak za križišče je postavljen, kjer se priključi kozja stezica). V Golem Brdu (13:59) pa ogromen Petrolov bencinski servis – za Italijane seveda. Vseh ozkih poti vajena se najprej z avtom vzpneva do MARIJE NA JEZERU – cerkvice na obrobju Goriških brd – spodaj pa vinogradi. Nadaljujeva na SENIK do Sv. Magalene (14:20) in že sva na GLUHO VRHOVLJE PRI KOŽBANI (14:26) pri cerkvi Sv. Andreja in lepe kapelice Sv. Družine (14:33). Sva bila že kar malo pozna – do Vipolž morava priti do 16:00 – midva, pa ne veva točno, kje sva?! Nadaljujeva čez Hlevnik v Neblo in Dobrovo, ter VIPOLŽE – najprej do cerkve, a potem najdeva tudi Vilo Vipolže (15:00) – ogled vile je sicer 3 eur / osebo, a s kartico je brezplačno. Edino tu vzamejo vse najine podatke, od kje sva, kje bivava … V 45 minutah si ogledava celotno vilo, zraven pa je tudi restavracija, kjer si privoščiva kosilo 2x njoki, za naju dovolj, le, da je topel obrok, pa še iskati ni bilo potrebno, kje je kakšna gostilna. Zraven dobiva še predjed dobrodošlice, tako da se kar dobro nasitiva (1x njoki z brokolijem in gorganzolo 12 eur, 1 x njoki z mesnim ragujem 10 eur) – cena je za tako prestižno restavracijo solidna 22 EUR (za oba). Ob 16:28 zapuščava Vilo, nadaljujeva do cerkve Sv. Egidija. Ob 16:44 si v MEDANI ogledava cerkev Marijinega vnebovzetja, ob 17:00 grad DOBROVO, potem pa malo nazaj do naravnega spomenika KRČNIK (17:20) – žal ni bilo dovolj vode. Ob 17:38 se nad Dobrovim pokaže čudovita mavrica, le bila sva na glavni cesti in ni bilo, kje ustaviti. 17:49 ŠMARTNO, 18:04 – razgledni stolp GONJAČE, 18:20 VRHOVLJE PRI KOJSKEM in cerkev Marije Pomočnice, potem pa zapustiva Goriška Brda, in se ob 18:38 ustaviva v PLAVAH pri cerkvi Sv. Janeza Krstnika. Še postanek ob 18:51 v KANALU, potem pa proti DREŽNICI - 19:37 panorama, 20:07 JELKIN HRAM in večerja, tokrat predjed ravijoli z gobami, glavna jed pa zajec (je bil dober, le na drobne kosti je bilo treba paziti) in sladica panakota. Tokrat zvečer nisva šla na sprehod, saj sva morala napisati še razglednice, le pri eni pa se je zadeva malce zakomplicirala, nastal je en simbol, ki trenutno ne služi svojemu pomenu – ta potem ni ostala v enem kosu, odločila sva se, da v ta namen napiševa novo, sva pa to razglednico s panoramo Drežnice obdržala. Kljub vsemu je bil za nama spet zelo lep dan, in čeprav je bilo vreme precej nestabilno, sva ga dobro izkoristila.

DREŽNICA (7:10)

JELKIN HRAM - zajtrk (7:36)

panorama DREŽNICE (8:35)

Stara Gora

MARIJINO CELJE (12:52)

BRITOF (13:22)

Državna cesta 606 ob reki Idriji (10,6 km meje z Italijo)

GOLO BRDO (13:59)

MARIJA NA JEZERU (14:02)

SENIK, cerkev Marije Magdalene (14:20)

GLUHO VRHOVLJE PRI KOŽBANI in cerkev Sv. Andreja (14:26)

pogled na grad Dobrovo (14:46)

Vila Vipolže (14:59)

čakajoč na kosilo (VILA VIPOLŽE)

predjed dobrodošlice

njoki z mletim mesom ter brokolijem in gorganzolo

VIPOLŽE, kapela Sv. Jožefa (16:30)

MEDANA, cerkev Marije vnebovzete (16:44)

ostanki Giro d' Italia

DOBROVO (17:00)

NARAVNI SPOMENIK KRČNIK (17:20)

mavrica

ŠMARTNO (17:49)

GONJAČE (18:04)

VRHOVLJE PRI KOJSKEM (18:20)

PLAVE (18:38)

KANAL (18:51)

panorama DREŽNICE (19:37)

JELKIN HRAM - večerja (20:07)

potem pa k počitku.

STROŠKI PETI DAN

Vstopnina Vila Vipolže 2x GRATIS (sicer 3 EUR / osebo)
Kosilo Vila Vipolže 22 EUR

5. dan skupaj = 22 EUR

povezava na zadnji, 6. dan: sobota, 17. 7. 2021

2 udeleženca tega izleta: Mirko (Sony DSC HX-400V, 50x optični zoom, 4x digitalni zoom) in Lucija (Canon SX-70, 65x optični zoom, 4x digitalni zoom)