- 2869. IZLET - sobota, 17. 07. 2021

- 17. 07. 2021 -

DOLINA SOČE - 6. dan (158 km)

Drežnica: "Jelkin hram" – Koseč: "Slap Sopot – Slap Krampež – Male Skale – Sv. Just" – Drežnica – Kobarid – Volarje – Gabrje – Most na Soči –
Klavže – Šentviška planota: "Logaršče – Ponikve – Pečine – Prapetno Brdo – Šentviška Gora – Roče" – Godovič – Ljubljana (158 km)

Zadnja noč je bila nekaj posebnega, ponoči je pihal močan veter in vse je ropotalo, tudi streha. A noč je bila jasna brez oblačka, in že zjutraj je bilo +23 stopinj. Jutro je popestril še en maček s svojo melodijo. Še pred zajtrkom maksimalno spakirava in znosiva v avto. Ob 7:40 pa se odpraviva na zajtrk. Potem še do konca spakirava, in že sledi trenutek plačila (8:49), seveda kolikor se je dalo s turističnimi boni. Od lani 20 + 200 EUR in letošnji 100 + 100 EUR, ostanek za plačilo 59,60 EUR. V ceni je 5 nočitev z zajtrkom 2 x 5 x 32 EUR, turistična taksa 2 x 5 x 1,6 EUR, promocijska taksa 2 x 5 x 0,40 EUR, večerja 2 x 5 x 13 EUR in 4 x 2.4 EUR točeno pivo, skupaj polna cena 479,60 EUR. Kar dobro sva prišla čez. Ob 9:02 zapuščava Jelkin hram, in že sva v na parkirišču v KOSEČu. Napoved je bila slaba, in želela sva izkoristiti suhi čas pred dežjem. Odpraviva se peš proti slapu Krampež. Ob 9:13 prispeva do SLAPu SOPOT, ob 9:19 pa so SLAPu KRAMPEŽ, pot nadaljujeva in ob 9:47 prispeva na razgledno točko MALE SKALE nad Drežnico. Pogled na Matajur, Stol, Nebesa – lep pogled. Ob 10:10 se spustiva po poti navzdol. Mimo naju pride miška in gre mimo kar med nogami. Na skalah se sonči gož, za konec pa pred nama na sredi ceste miška gloda hrustljavega hrošča – prava poslastica. Ob 10:33 nadaljujeva do cerkev Sv. Justa, ter se ob 10:45 pričneva spuščati proti Koseškim koritom, a se odločiva, da bova to pustila za prihodnjič. Ob 10:54 sva pri avtu in se ob 11:00 že ustaviva na razgledni točki DREŽNICE. Potem pa se spustiva do Napoleonovega mostu, ga prečkava in že sva v KOBARIDU – v bistvu v muzeju Planika, kjer ob 11:18 kupiva 2 sira (14,10 EUR) in eno razglednico – ta je še najlepša, v soncu obsijana Dolina Soče (0,50 EUR), nadaljujeva čez cesto v trgovino TUŠ ob 11:30 še za nekaj spominkov za domov (29,12 EUR). Potem kar v avtu spiševa še eno razglednico in nanjo prilepiva znamko slapu Kozjak ter z vožnjo nadaljujeva v Kobarid na pošto, kjer vseh 14 razglednic tudi oddava. Potem se vrneva nazaj čez Napoleonov most, in nadaljujeva z vožnjo v smeri Vrsno, ob levem bregu Soče navzdol. Nadaljujeva čez Ladro, Kamno, VOLARJE in pred cerkvico Sv. Briksa zagledava parkiran avto. Ob 11:53 se ustaviva, cerkev je bila odprta, mežnar in žena sta bila ravno pri lovu miši … vsak dan jih na limanice ujameta vsaj šest. Cerkev s strokovno razlago si v miru ogledava. Ob 12:08 se ustaviva v GABRJU pri kapelici Marije, ki razvezuje vozle, potem pa se sprehodiva še do italijanske vojaške kapele Torneranno, prav iz te kapele je spomenik razstavljen tudi v Kobariškem muzeju. Ob 12:14 prične rahlo deževati, pot nadaljujeva čez Dolje v Tolmin in čez Modrej v MOST NA SOČI 12:34–12:41. Za pot naprej vprašava. Nadaljujeva ob reki Idrijci v Bačo pri Modreju, tu zavijeva levo in ob Bači čez Grapo in Sopotnico ob 12:53 prispeva v KLAVŽE, potem pa se v smeri Logaršče strmo vzpneva na ŠENTVIŠKO PLANOTO (13:00). Čez Logaršče prispeva na PONIKVE (13:15) do Plečnikove cerkve Marijinega obiskanja, a kaj ko je bila cerkev sredi prenove, vsa v odrih. Kljub bolj oblačnemu vremenu je bil vsaj razgled. Ob 13:32 čez Laze prispeva na PEČINE do domačije Na Brd. Ob 13:42 prispeva na PRAPETNO BRDO potem pa nadaljujeva še na ŠENTVIŠKO GORO (13:51), cerkev Sv. Vida, s poslikavami Toneta Kralja je bila k sreči odprta. Ob 14:04 pa se že spuščava. V ROČE prispeva ob 14:19, in že sva v Slapu ob Idrijci (14:22). Nadaljujeva čez Dolenjo Trebušo, Stopnik, Reko, Spodnjo Idrijo in Idrijo (14:54) in zadnji postanek v GODOVIČu (15:11), kjer si ogledava cerkev Sv. Urbana. Potem pa čez Logatec in na primorsko AC. Ob 16:02 se ustaviva še v McDonaldsu na Rudniku (16,90 EUR) je bilo najbolj enostavno in domov na kosilo. Do 17:00 pojeva in počasi razpakirava, ob 18:10 pa se odpraviva na Rakovnik k sveti maši »zadušni« za našega nekdanjega ravnatelja in inšpektorja. Za nama pa je bil zelo lep dan, v bistvu zelo lep dopust, in oba se strinjava, da je bil to najin najlepši dopust, kar sva skupaj.

DREŽNICA (7:35)

Jelkin hram (7:38) zajtrk

KOSEČ (9:02)

SLAP SOPOT (9:13)

SLAP KRAMPEŽ (9:20)

ob glavni poti navzgor (9:29)

MALE SKALE (9:47)

miška, ki je šla mimo najinih nog (10:10)

nestrupena kača - navadni gož

ljubka miška gloda hrustljavega hrošča

Koseč (na parkirišču 10:33)

Cerkev Sv. Justa (10:43)

DREŽNICA (10:57)

panorama DREŽNICE (11:00)

VOLARJE - cerkev Sv. Briksija

GABRJE - kapela Marije, ki razvezljuje vozle (12:07)

Vojaška kapelica - TORNERANNO

MOST NA SOČI (12:33)

KLAVŽE (12:52)

ŠENTVIŠKA PLANOTA (13:01)

PONIKVE in Plečnikova cerkev Marijinega obiskanja (13:14)

PEČINE - domačija Na Brd (13:32)

PRAPETNO BRDO (13:42)

ŠENTVIŠKA GORA (13:48)

cerkev Sv. Vida

ROČE (14:19)

GODOVIČ (15:11)

cerkev Sv. Urbana

čez Logatec

še v McDonalds in domov na kosilo.

STROŠKI ŠESTI DAN

JELKIN HRAM 5 nočitev z zajtrkom in večerjo: Turistični boni + 59,6 EUR
Spominki muzej Planika 14,60 EUR
Spominki TUŠ Planika 29,12 EUR
McDonalds Rudnik 16,90 EUR

6. dan skupaj = 120,22 EUR

VSI STROŠKI SKUPAJ 349,06 EUR + (420 EUR v turističnih bonih)

povezava na 1. dan: ponedeljek, 12. 7. 2021

Muzej Planika 2 x 5 EUR
Vila Vipolže 2 x 3 EUR
Korita Mostnice 2 x 3 EUR
2 x 59 EUR , kartica pa je 2 x 29 EUR (58 EUR)
prišparala sva 60 EUR, kar pomeni, da imava 6 dni v Jelkinem hramu GRATIS

Kartico se vsekakor splača kupita, a bi bilo potrebno še kaj izboljšati:

V priloženi knjižici, ki jo dobiš ob nakupu kartice, je navedeno, da je kartica namenjena gostom, ki vsaj dve noči bivajo v dolini Soče, na spletu, pa ta podatek ni naveden – torej kartico lahko kupi kdorkoli, saj na TIC-u podatkov, če se kje nastanjen ne preverjajo- tako kartica izgubi pravi namen in tudi ni logike, da kartico lahko naredijo le na TICu in pri posameznih ponudnikih prenočišč, ne pa tudi pri vseh ponudnikih popustov (npr. Botanični vrt je prvi v Dolini Soče, ki nudi brezplačni vstop, te možnosti nima, in bi bilo potrebno prej iti do 30 km oddaljenega TICa).

Če pa je kartica namenjena le gostom: Za goste bi bilo prav, da bi bilo v kartico
vključeno tudi GRATIS parkiranje, ali pa vsaj parkiranje s popustom. V ceni je res brezplačni javni prevoz, a so veze (vsaj za domače goste) zelo slabe. TIC bi moral biti tisti, ki bi gosta opozoril, kaj je v tistem času morda zaprto (npr. zaradi prenov ipd.) ali pa dostopno npr. samo z javnim prevozom.

Zanimiva pa je tudi sama uporaba kartice v praksi:

Pri ponudnikih, ki so navedeni v knjižici je vstopnina gratis vendar pri vseh sva dobila račun, na katerem je zaveden 50% popust – čeprav je vstopnina gratis. Ravno tako se nihče prav dobro ne znajde z uporabo kartice (kartice so v uporabi že približno 2 leti), nekateri kartico skenirajo, nekateri podatke pripišejo ročno ...

Kaj naju je še zmotilo: TIC Kobarid – da je ob predložitvi osebnega dokumenta, na kartici za 29 EUR, kljub opozorilu napačno napisan priimek, in da uslužbenka trdi, da to ni nič hudega, da je kartica kljub temu veljavna. Mogoče malo bolj prijazen odnos, do zahtevnih domačih »turistov« (kdaj je odprta pošta in kakšna je vremenska napoved za drugi dan, se da pogledati) Pošta Tolmin (če na artiklu piše cena 0,55 EUR, bi bilo to ceno potrebno upoštevati, ne da potem pride 0,89 EUR brez razlage) In kaj naju je najbolj zmotilo. Nihče ne preverja in se ne drži ukrepov za preprečevanje epidemije COVID-19, (prej sva sicer morala opraviti test, tako so nama prav vsi prej povedali po telefonu) … a prav nikjer ga nisva potrebovala, ne na gondoli za Kanin, pa tudi sicer v restavracijah natakarji v večini nimajo mask. Edino dosledno upoštevanje ukrepov je bilo v Drežnici in Magozdu v cerkvi pri sveti maši. Sicer pa nikjer drugod po Dolini Soče tega žal ni bilo, kot da COVID-19 tam ne obstaja
(gneča na razgledni ploščadi za slap Boka, za slap Kozjak …).

Pa še nekaj - tudi turistične prospekte bi bilo potrebno izboljšati, saj določenih znamenitosti ni označenih nikjer, še z Atlasom Slovenije sva včasih komaj ugotovila, kaj sva videla in kje sva bila.

To naj velja kot pozitivna kritika, da se morda kaj izboljša, spremeni – kljub vsemu pa je bil za naju to eden najlepših dopustov.

2 udeleženca tega izleta: Mirko (Sony DSC HX-400V, 50x optični zoom, 4x digitalni zoom) in Lucija (Canon SX-70, 65x optični zoom, 4x digitalni zoom)