Dežju
kar ni videti konca, čeprav v Ljubljani vseeno nimamo 15 cm snega in
urejenih tekaških prog kot v Bohinju. Na sprehod se odpravimo zvečer
po maši, ob 19:25.
V začetku pozornost namenimo železniški progi. V
Botaničnem vrtu, so danes objavili obvestilo, da nameravajo pol Botaničnega
vrta porušiti - tudi čajnico Primulo;
Uradno besedilo:
V Botanični vrt
Univerze v Ljubljani sedaj po letu 1974 že drugič posega železnica.
Drugi tir do Ivančne Gorice bo zopet odvzel znaten del vrta. Porušena
bo stara upravna zgradba kjer je Čajnica Primula. Vse kar je bilo obljubljeno
s prvim posegom, da bo zaživel tudi novi vrt na Večni poti je sedaj
porušeno. V času korone pa je Botanični vrt na novi lokaciji pod Rožnikom
izgubil vse.
Zato podprite Botanični vrt! Zahtevamo drugačne rešitve, da vrt ohranimo
v sedanjem obsegu. Na novi lokaciji pa je potrebno izpolniti vse iz
leta 1974 dane zaveze in vrtu zgraditi nazaj vse, kar mu je bilo porušeno
ter tam urediti 37 ha vrta.
Prvo podpisani vodja Botaničnega vrta znan. Svet. Dr. Jože Bavcon (https://www.botanicni-vrt.si/)
Botanični vrt je zaščiten kot Kulturni spomenik državnega pomena (Odlok
o razglasitvi Botaničnega vrta v Ljubljani za kulturni spomenik državnega
pomena, Uradni list RS, št. 103/2008) in kot spomenik oblikovane narave
(Odlok o razglasitvi Ljubljanskega botaničnega vrta za naravno znamenitost,
Uradni list RS, št. 8/91), ampak to očitno čisto nič ne pomeni.
Prikaz parcel, ki so glede na podatke zemljiške knjige že v lasti Republike
Slovenije, Slovenskih železnic in MOL-a na drugi strani tira in katere
bi lahko uporabili za drugi tir in samo gradnjo in tako ne bi bil potreben
noben poseg v Botanični vrt. Od Orlove ceste bi bilo potrebno vse delati
samo na drugi strani tira. Malo bi bilo za prestaviti cesto, ki poteka
do hiše na naslovu Dolenjska cesta 14 za par metrov (na parceli 1695
644/33 in 1695 644/34, ki sta po podatkih zemljiške knjige že v lasti
Slovenskih železnic) in tudi obstoječi tir bi se tako dalo še malo bolj
umakniti stran od Botaničnega vrta. Botaničnemu vrtu bi lahko celo vrnili
nekaj območja, ki ga mu je odvzel že obstoječi tir leta 1974 s tem pa
tudi ne bi imeli neuporabnih površin od Orlove do Dolenjske ceste na
nasprotni strani Botaničnega vrta.
Drugi tir bi se lahko v celoti izognil posegom in zmanjšanju Botaničnega
vrta. Poleg tega so parcele na drugi strani že vse v ustrezni lasti,
kot je bilo prej že omenjeno.
Dejansko stanje proge in prostor za drugi tir v začetnih fotografijah
- prostora je več kot dovolj; kaj več slik v prihodnjih dneh. In to
ne pomeni le poseg v Botanični vrt, ampak v celotno traso: Ob Dolenjski
železnici ...
Na pot
se odpravimo ob Dolenjski železnici, čez Karlovški most, po vozni in
Jakobovi poti na Ljubljanski grad. Dol po Mačji strezi in na Reber,
potem pa ob Ljubljanici do Špice. Vračamo se ob Ižanski in Orlovi. Nazaj
grede pa je spet pričelo rahlo deževati.
ob
poti

