youtube kanal NaIzletu.Si ™

- 3382. IZLET - sobota, 29. 04. 2023

- 29. 04. 2023 -

Kališe - Volovjek - Podvolovljek - Žagerski mlin - Luče - Šmica - Igla - Robanov kot - Solčava - Logarska dolina - Solčavska panoramska cesta - Podolševa - Koprivna - Pristava - Črna na Koroškem - Mežica - Reht - A: Šentjur Sankt Georgen - Zgornje Libuče Oberloibach - Pliberk Bleiburg - Nonča Vas Einersdorf - Božji grob Heiligengrab - Šmihel pri Pliberku Sankt Michael ob Bleiburg - Šteben Sankt Stefan - Dobrla Vas Eberndorf - Škocijan Sankt Kanzian - Galicija Galizien - Boroveljsko jezero Freibacher Stausee - Sele Cerkev Zell-Pfarre - Sele pod Košuto Zell Koschuta - SLO: Ljubelj)

Po stari družinski navadi, se za prvega maja odpravimo čez Podvololjek na Podolševo na Sveti Duh – nabirat regrat za regratov med. Ker je letos za 1. maj slaba vremenska napoved, se na to-isto pot odpravimo, danes v soboto.
Na pot se odpravimo ob 8:00 ob Dolenjski železnici, levo na Galjevico in desno na Dolenjsko cesti, po kateri nadaljujemo na Rudnik, kjer zavijemo na štajersko AC. Pri izvozu za Domžale nadaljujemo čez Dob in Količevo … tu se je malo zakompliciralo – pred nami se pojavi star avtobus, čez vsakega ležečega policaja je šel posebej počasi … Čez Radomlje, Hudo, mimo Volčjega potoka in naprej v Kamnik. V Kamniku se ustavimo na bencinski črpalki, kjer dotočimo. Pot nadaljujemo čez Mekinje, Zdušo, Godič, v Zgornjem Stranju pa spet pridemo na glavno cesto smer Gornji Grad. Promet je tekel tekoče, a predno v Podlomu zavijemo levo v smeri Velike Planine, se pred nami spet pojavi ta-isti avtobus, a ne za dolgo. Prvi postanek
KALIŠE in cerkev Sv. Ahaca (8:58–9:18). Vidljivost ni bila najboljša, a vseeno se je videl Sv. Jožef, Ljubljanski grad, Šmarna Gora, Šmarjetna Gora, Šentjošt … oz. vse ostalo kar se prepozna na fotografijah … Že tudi, pa tudi čez dan naberemo kar nekaj zdravilni rastlin za čaj … Pot nadaljujemo, avtobus pa je med tem imel dovolj časa, da ga ni bilo več pred nami. Na VOLOVJEK prispemo ob 9:27, ustavimo se za nekaj fotografij in par posnetkov. Potem pa se že spustimo v občino Luče, že na vrhu je »nov« kraj … a v njem se ustavimo pri cerkvi Sv. Antona Puščavnika – PODVOLOVLJEK (9:41–9:53), pri cerkvi, pri vseh kapelah in ŽAGERSKI MLIN, kjer nas na ograji pričaka povodni kos. Pot nadaljujemo po dolini Lučnice, ob 10:02 nekje vmes slikamo čudovito vijolično rožnato »zaveso« potem pa že prispemo v LUČE do cerkve Sv. Lovrenca (10:07–10:11). Pot nadaljujemo levo ob reki Savinji navzgor. Kamp ŠMICA z lesenimi hiškami in cerkvico (10:13–10:22), in že smo pri leseni brvi čez Savinjo … IGLA (10:26–10:29). Pot nadaljujemo, kmalu zavijemo levo v ROBANOV KOT ( 10:36–10:48), tu nas pričakajo tudi precej zaspane ovčke. SOLČAVA, žal zaprta cerkev Marije Snežne (10:55–11:12), najprej ob cesti pred muzejem pa zanimive in radovedne živali. Že smo pred vstopom v LOGARSKO DOLINO (11:17–11:21), pot pa nadaljujemo v smeri Pavličevega sedla, a pred vrhom zavijemo desno na SOLČAVSKO PANORAMSKO CESTO: Žibot – Poličnik (11:23–11:50), Pastirkovo (11:56–12:12) in čas za malico, na Klemenčem (12:14–12:23), Podolševa – Sveti Duh (12:28–12:46), Macesnik 12:52, potem pa pot nadaljujemo levo v smeri Črne na Koroškem (panoramska cesta se tu spusti nazaj v Solčavo). Že kmalu, ob 12:58 nas pričakajo živo modri Petrovi ključki, že čez nekaj minut pa debele zaplate snega in kronce … še povsem »zimsko« vzdušje. Ob 13:21 se prikaže cerkev Sv. Jakoba … a je med nami in njo cela dolina. Potem se spustimo do HADERLAPOVEGA SLAPU POD POVŽNEKOM (13:27–13:33). Spustimo se v dolino in prispemo na eno bolj glavno cesto, a nikjer ne piše ne kje smo, ne kam vodi pot levo ali desno. Zavijemo levo in se ob 13:36 ustavimo pri zanimivi kapelici, mlinu in kmetiji. V roke vzamemo Atlas Slovenije in po občutku določimo, kje smo in kam moramo. Nadaljujemo po cesti navzgor. Ob 13:51 prispemo na cilj: KOPRIVNA in cerkev Sv. Ane s črno Marijo. Koprivno zapuščamo ob 14:21. Zavijemo še pri tisti prvi kapelici desno do cerkve Sv. Jakoba, a nekje vmes traktor na cesti – spravilo lesa, nič ni tako nujnega … pot nadaljujemo po glavni cesti ob reki Meži navzdol. Ob 14:51 ob poti na levi strani zagledamo lepo kapelico, ustavimo se – PRISTAVA (tako piše na karti), najprej si ogledamo zanimivo kapelico na drugi strani Meže, potem pa še to, ki smo jo zagledali z avta … in čez je steklo in se blešči – ni primerna za fotografiranje. Ob 14:57 prispemo v ČRNO NA KOROŠKEM … najprej iščemo za parkirat, ogledamo si cerkev Sv. Ožbalta in muzej na prostem. Ob 15:09 nadaljujemo čez Žerjav v MEŽICO (15:22–15:24). Domačinko povprašamo, kje se pride v Avstrijo. Cerkev Sv. Jakoba pa je bila žal zaprta, a imela je drobno mrežo – s prostim očesom se ne vidi nič, a če nanjo postaviš fotoaparat … potem je tudi notranjost. Pot nadaljujemo po cesti 698 (oznaka na mapy.cz) in ob 15:31 čez REHT prispemo v Avstrijo. Že takoj se pozna … čisto druga pokrajina, veliki travniki, velika polja, široke doline … Nadaljujemo ob Libuškem potoku in že kmalu na desni, malo na hribčku lepa cerkvica pod drevesom. ŠENTJUR Sankt Georgen (15:31–15:47), čas za drugo malico. Ah te cerkvica, vsaka je po svoje lepa … ZGORNJE LIBUČE Oberloibach (15:49–15:53), cerkev Sv. Bartolomeja je bila žal zaprta, a zraven kapelica s slovenskimi imeni. Nadaljujemo in natanko ob 16:00 prispemo v PLIBERK Bleiburg. V 11-ih minutah si ogledamo cerkev, se sprehodimo do zaprte kapele Sv. Erazma, potem pa že nadaljujemo. Zjutraj, pred odhodom si iz Atlasa Slovenije skopiramo nekaj strani. Vemo, da se bomo vračali čez Avstrijo, saj je bila na oni strani boljša vremenska napoved. Želja je bila, da se ustavimo v Selah pod Košuto in da se vračamo po AC cesti mimo Strahinja … tisto vmes pa ni bilo tako pomembno. A vseeno, za pot kam je potrebno nekje peljati … s seboj imajo samo avtokarto Furanije in avtokarto Slovenije, Italije in Avstrije, obe premalo natančni za ta delček Koroške. Pred nami na hribu zagledamo veliko cerkev … TJA … najprej se ob 16:17 ustavimo v NONČI VASI Einersdorf, pri pokopališki cerkvi Marije Vnebovzete, potem pa najdemo tudi pot na BOŽJI GROB Heiligengrab, do cerkve vodi ozka gozdna pot, gor do nje pa so postaje Poti Luči. Cerkev je bila žal zaprta, a pogled dol je bil lep (16:23–16:33). Pogledamo pa tudi v Atlas Slovenije – ta je ves čas v avtu. Pot kamor se peljemo, gre v napačno smer. Nazaj do Pliberka in potem … In res vračamo ter zavijemo v smeri Vitrinja, nadaljujemo čez Konovece … a kaj ko se pred nami na hribčku spet pojavi mogočna cerkev. Ustavimo se v ŠMIHELU PRI PLIBERKU Sankt Michael ob Bleiburg, starejšega gospoda na pokopališču najprej vprašamo če zna slovensko in kako se pride do cerkve na hribčku. (16:54–16:58), še prej pa si ogledamo cerkev, v kateri je vse v slovenščini, tudi postaje križevega pota. Do cerkve Sv. Katarine na hribu pa kljub natančnim navodilo z avtom ne najdemo – bi se dalo peš, a to je že napor. Po občutku nadaljujemo na pravo pot – kar po stranski ulici na drugo glavno cesto. Mimo ŠTEBEN Sankt Stefan ob 17:10, cerkev je bila žal zaprta, a je imela okna in se je videlo notri. Potem pa ob 17:22 prispemo v DOBRLO VAS Eberndorf, kjer si do 17:32 ogledamo samostansko cerkev. Nadaljujemo v smeri Drave, ŠKOCIJAN Sankt Kanzian (17:45–17:48), je bilo zanimivo na eni restavracije je bilo vse v nemščini, izstopala je beseda pleskavice. Cerkev je bila žal zaprta. Pot nadaljujemo v smeri Tinj / Celovca. Čez Kamen prispemo v GALICIJO Galizien ob 18:04. Bilo je polno ljudi, vsi so hiteli v cerkev … potem cerkev je verjetno odprta, in zagotovo je v njej sveta maša … vsi hitijo. Ko pridemo v cerkev je bila že precej polna, na koru so ob spremljavi pela dekleta … v cerkvi so ravno prižigali luči … ko naredimo par posnetkov, že zapuščamo cerkev in pokopališče, nasproti pride temnopolti duhovnik … verjetno bo imel mašo – zamuja – pozdravimo ga / odzdravi in nadaljujemo vsak svojo pot. Za trenutek izgubimo orientacijo in po nekaj 100 m vožnje prečkamo reko Dravo – napačna smer, ostati moramo na naši strani reke Drave. Kmalu prispemo na glavno cesto B85 in zavijemo desno, pojavi pa se tudi smerokaz za Borovlje … prava smer. Ob 18:15 se ustavimo ob enem parkirišču za lep razgled, potem pa se že kmalu levo pojavi odcep za Sele. Ob 18:23 se za tri minute ustavimo ob BOROVELJSKEMU JEZERU Freibacher Stausee – za par posnetkov in WC, že nadaljujemo po cesti navzgor – mokra je, očitno je deževalo. Kmalu prispemo do razcepa, levo pelje do Železne kaplje, desno na Sele, zavijemo desno. Ob 18:38 prispemo v SELE – CERKEV Zell-Pfarre do 18:44 si ogledamo cerkev, še posebej zanimive so bile orgelske note. Nadaljujemo še v najlepši del doline – vzpon na SELE POD KOŠUTO Zell-Koschuta (18:46–19:00), pogled je bil veličasten. Čez Bajdiše se spustimo v Borovlje, potem pa levo čez Poljubelj ob 19:33 čez LJUBELJ prispemo nazaj v Domovino. Na naši strani je bilo precej bolj oblačno, tudi cesta je bila ves čas mokra, le del v smeri Sv. Miklavža je bil v modrini, malo pred Brodom pa je pričelo deževati. AC zapustimo na izvozu Industrijska cona Rudnik, po Peruzzijevi in levo na Dolenjsko cesto, še v našo pekarno po kruh in dva bureka. Ob 20:15 pa srečno prispemo domov. Za nami pa je lep – čudovit sobotni dan.

KALIŠE, 8:58

SELE CERKEV 18:38

SELE POD KOŠUTO 18:46

LJUBELJ 19:33

2 udeleženca tega Izleta: Mirko (Canon EOS SL3, Canon 18-55, Sony DSCHX400) in Marinka