youtube kanal NaIzletu.Si ™

- 3376. IZLET - sobota, 22. 04. 2023 - 2. del

- 22. 04. 2023 -

"Dan Zemlje"
Dolenja Vas - Krajinski park Strunjan - Sveti Duh - Pacug - Fiesa - Piran - Krajinski park Strunjan - Stjuža - Sveti Križ - Strunjan - Belvedere - Markovec - Koper - Naravni rezervat Škocjanski zatok - Socerb

Za današnji dan izbiramo med Bledom in Strunjanom … na Bledu smo bili v zadnjem času že nekajkrat – izberemo Strunjan, nazaj pa še obisk v Logatcu. Na pot se odpravimo ob 7:00 s postankom na bencinski črpalki na Dolenjski cesti. Potem pa naprej po Peruzzijevi in po primorski AC. Nujen postanek za WC naredimo ob 7:56 v DOLENJI VASI, potem pa pot po AC nadaljujemo. Na parkirišču v STRUNJANU s SMS-jem parkiramo ob 8:32, potem pa peš nadaljujemo v KRAJINSKI PARK STRUNJAN – v zaliv Svetega Duha – plan je bil krožno po krajinskem parku okoli solin, do križa v cerkev in nazaj. A pred nami je bil čudovit pogled in cerkev Sv. Jurija v Piranu, ki je postal tudi naš cilj. Presenečenje sledi kmalu. Ob 9:15 se mimo na kolesu pripelje sošolka iz OŠ Alenka. Prvo vprašanje: A me poznaš, a si tu na dopustu, a si sam … kako pa naj bom drugače, kot sam, če je danes dva meseca kar sem sam. Nadaljujemo najprej po cesti, ki se vzpenja, potem pa zavijemo desno čez gozd ob 9:30. Pot je lepo označena, le zraven QR kod bi bil lahko označen še čas hoje – za tiste, ki še nimamo pametnih telefonov. Mestoma ob poti so osupljivi pogledi. Nadaljujemo čez PACUG s spustom v FIESO, potem pa ob morju pod klifom v PIRAN, kamor prispemo ob 10:15, tik pred cerkev Sv. Jurija. Po plačilu vstopnine 3 EUR sredi ogled zakladnice, kripte, zakristije in cerkve Sv. Jurija. Pogled z razgledne ploščadi pa vse do Gradeža, Tržič … Tržaški zaliv pa je bil bolj meglen. Sledi spust do cerkve Marije Zdravja, potem pa na Tartinijev trg, kjer je bil Solinarski sejem. Še ogled gledališča, potem pa vzpon nazaj do Sv. Jurija. Še pogled na Piran z vrha. Ob 11:52 pa se po isti poti vračamo nazaj v Strunjan. Ob 12:50 prispemo na izhodiščno točko – v krajinski park. Pot nadaljujemo čez Stjužo, ob 13:11 pa pričnemo z vzponom na SVETI KRIŽ, kamor prispemo ob 13:30. Še nad Mesečev zaliv ob 13:50, potem pa pot zaključimo. Ob 14:00 si ogledamo cerkev Marijinega prikazovanja v Strunjanu. Ob 14:32 se izteče parkiranje … in da ne podaljšamo za 1,5 EUR, se do avta vrnemo ob 14:29 – 6 ur čiste hoje. Ob 14:36 se ustavimo na BELVEDERU za panoramo Izole, potem pa pot nadaljujemo na MARKOVEC, kjer si ob 14:47 ogledamo cerkev Sv. Marka. Ob 15:10 se spustimo v KOPER … sprehodimo se do stolnice. Žal so tokrat največje orgle v Sloveniji samevale in so bile v tišini. Ob 15:30 se je čez Koper valila množica motoristov. Ob 15:40 pa se vrnemo do avta (prva ura 0,50 EUR). Ob 15:48 prispemo v NARAVNI REZERVAT ŠKOCJANSKI ZATOK. Kaj vse opazimo bo potrebno še raziskati. Po krožni poti se vrnemo do avta 17:27, ko pokličemo v Logatec, da prihajamo. Vračamo se po primorski AC … za obisk je že pozno, do maše ob 18:30 na Rakovniku premalo časa … Odločitev – SOCERB ob 17:43, obisk odpovemo. Do 18:21 se naužijemo lepot Tržaškega zaliva in slovenskih vasic pod Kraškim robom. Za konec pa se ustavimo še spodaj pred cerkvijo. Ob 18:27 se vrnemo na AC, in domov srečno prispemo ob 19:15. Za nami pa je čudovit dan … in ko se niti ne spomniš, koliko let je minilo, ko si se na zadnje imel tako lepo.

vzpon na Strunjanski križ

NARAVNI REZERVAT ŠKOCJANSKI ZATOK

SOCERB

povezava na PRVI DEL

1 udeleženec tega izleta: Mirko (Canon EOS SL3, Canon 18-55mm f/3.5-5.6 IS II, Sony DSC HX400)