youtube kanal NaIzletu.Si ™

- 3343. IZLET - petek, 17. 03. 2023

- 17. 03. 2023 -

: Pancan Pancano - Naravni rezervat Izliv Soče Isola della Cona - Ribiško naselje Punta Sdobba - Lagunska ribogojnica Valle Cavanata - Prosek: Marija na Vejni Prosecco
13 ur in 15 min ter 25 prehojenih in 283 prevoženih km

Na pot se odpravimo ob 6:55 ob Dolenjski železnici, desno na Peruzzijevo in naprej po primorski AC do Fernetičev, kjer prečkamo mejo ter nadaljujemo po italijanski AC, katero zapustimo na izvozu Tržič / Gorica. Nadaljujemo čez Tržič in desno v PANCAN. Med 8:20 in 9:27 se sprehodimo po panoramski poti ob Jadranskem morju. Nadaljujemo v NARAVNI REZERVAT IZLIV SOČE, ob 9:54 plačamo vstopnico 5 EUR in že smo v rezervatu. Najprej na prvo opazovalnico, in naslednji dve. Na koncu osnovnega kroga nas pričaka veverica, tu pa ob 10:50 zavijemo desno v smeri Soče. Od zadnje opazovalnice odhajamo ob Poldne, in sicer tokrat do konca, kjer se Soče izliva v Jadransko morje. Do konca je po ravni poti natanko ura hoje – in vredno je bilo, na kocu nas pričakajo kamaraški konji. Za nazaj nam pot krajšajo tri ljubke dolgorepke. Še enkrat na opazovalnico, s pticami je vsakič drugače in nikoli ne veš kaj zamudiš. Ob 14:41 se vrnemo nazaj na osnovni krog, ter nadaljujemo proti Marioneti. Nazaj grede se še enkrat ustavimo na prvi opazovalnici, ob 15:43 pa smo že pri avtu in že potrebni malici. Je zanimivo, da je bil sir stopljen, kruh pa kot bi prišel iz toasterja, očitno je bilo na parkirišču zelo sončno. Pot nadaljujemo na drugo stran Soče, s postankom 16:07, ob 16:17 prispemo do stare opazovalnice pri RIBIŠKEM NASELJU. Žal je stanje bolj klavrno – v 16-ih letih vse razpade. Tudi tabla za krokodile je v slabem stanju. Sprehodimo se do konca ribiškega naselja do opazovalnice – tudi ta je zaprta in v razpadajočem stanju. Nazaj do avta se vrnemo ob 16:48. Nadaljujemo v smeri Gradeža, vmesni 20-minutni postanek in ob 17:20 prispemo v NARAVNI REZERVAT LAGUNSKA RIBOGOJNICA. Parkiramo pri mostu ob 17:24 in se peš odpravimo do opazovalnice, kjer nas pričaka množica plamencev in regelj, ki opravičijo svoje ime. Ob 18:10 prispemo nazaj do avta, še slikanje sončnega zahoda ob 18:13 in že se po glavni cesti Gradež – Tržič vračamo na AC. Za konec še postanek ob 18:51 v PROSEKU pri romarski cerkvi MARIJA NA VEJNI. Najprej si ogledamo cerkev, zatem pa še Trst v lučkah in lep pogled na grad Miramar. Ob 19:16 pa se vračamo na AC in ob 20:10 srečno prispemo domov. Za nami je res čudovit dan, le kakšna mucica bi bila lahko zraven.

PANCAN ob 8:20 - pogled na Jadransko morje

reka Soča

z zadnje opazovalnice

najprej proti izlivu

pogled na drugo stran Soče in na opazovalnico

in točka, kjer se SOČA izliva v Jadransko morje (12:55)

tri dolgorepke

končno nazaj (14:00)

še enkrat zadnja opazovalnica

naslednja

nazaj v osnovnem krogu (14:41)

z Marionete

ob glavnem kanalu

še enkrat na prvo opazovalnico (15:32)

na drugi strani Soče

stara opazovalnica

krokodili - plavanje prepovedano

RIBIŠKO NASELJE (16:28)

žal zaprta opazovalnica

postanek ob Jadranskem morju 16:52

in množica velikih škurhov

NARAVNI REZERVAT LAGUNSKA RIBOGOJNICA (17:20)

peš do opazovalnice

množica plamencev in živahnih regelj

sončni zahod ob 18:13

Prosek MARIJA NA VEJNI (18:51)

pogled na osvetljene ladjice, Miramar in celotni Tržaški zaliv

ob 19:16 pa na AC in proti domu.

1 udeleženec tega izleta: Mirko (Canon EOS SL3, TAMRON 18-400MM F/3,5-6,3 DI II VC HLD, Sony DSC HX90)