youtube kanal NaIzletu.Si ™

- 3298. IZLET - sobota, 14. 01. 2023

- 14. 01. 2023 -

Gorenjska (Bled - Blejsko jezero - Mala Osojnica 685m - Velika Osojnica 756m - Ojstrica 611m - Blejsko jezero - Bled - Brezje)

Tokrat malo drugače, vsaj kar se zasedbe tiče. Na pot se odpravimo ob 8:16, in sicer v megli ob Dolenjski železnici, bolj ko se približujemo Peruzzijevi, močneje je svetilo sonce. Zavijemo desno na Peruzzijevo, čim prečkamo Jurčkovo cesto pa pademo v meglo, na gorenjsko AC, megla je segala vse do Vodic, naprej pa je bil čudovit dan. Na delu pred radarjem že tako vozimo počasneje. Na BLED prispemo ob 9:01, ko prek SMS 235 LJ … označimo parkiranje na parkirišču nasproti pokopališča … (parkiranje vsako uro za DA in 1 podaljšujemo za eno uro). Najprej se odpravimo na pokopališče obiskat sorodnike, prijatelje in znance. Nadaljujemo do BLEJSKEGA JEZERA, in ob 9:23 se sprehod okoli jezera prične. 10:04 Mala Zaka, 10:21 Velika Zaka, 10:34 vzpon, 11:19 MALA OSOJNICA 685 m, 11:50 klopca s srčkom, 12:05 VELIKA OSOJNICA 756 m, 12:37 OJSTRICA 611 m, 12:56 Velika Zaka – Blejsko jezero. Ko se vzpenjamo na Mali Osojnici srečamo enega sprehajalca, vmes še dva tujca, ko se vračamo z Velike Osojnice, se malo lovimo … najprej se spuščamo proti Bohinjski Beli, ko ugotovimo, da pot ne bo prava, se spet vzpenjamo proti Veliki Osojnici … in se spomnimo kje naj bi šla pot. Že se spuščamo in razmišljamo, da bi bilo s pametnim telefonom lažje … ostajamo pri klasičnemu s tipkami … in srečamo nekoliko mlajšo črnko, ki vpraša speak English … litle … ona je imela pametni telefon, in pravi, da se je zgubila, jo napotimo k srčku … vpraša, če je so tam ljudje … mogoče je hotela imeti spremstvo … Problem so pomanjkljive oznake in ne ali mobi pameten ali ne … Pot na Ojstrico iz Osojnice je že poleti slaba in brez palic ne gre, sedaj pa je bila razmočena, pa še vlekli so po njej drevje. Poiščemo si eno vejo, ki služi kot pohodna palica. Ko se spuščamo iz Ojstrice proti jezeru naletimo na tablo, sečnja, spravilo, nevarnost padajočega drevja … in kljub temu, da je na poti množica turistov, so delavci nemoteno podirali drevje. Ob 12:56 nadaljujemo sprehod ob Blejskem jezeru. Vila Bled je bila žal zaprta, tako da z razgledno točko Belvedere ni bilo nič. Okoli jezera pridemo ob 14:04 … od ptic: mlakarice, veliki kormorani, veliki žagarji, nekaj domačih rac in ena liska … slike labodov pa so le na informativnih tablah. Za konec si ogledamo še jaslice v cerkvi Sv. Martina, še enkrat čez pokopališče in ob 14:21 smo nazaj pri avtu. Prednost tega, da si sam je, da si neodvisen … in tudi, da se ti nikamor ne mudi. Vračamo se po gorenjski AC do BREZJE, kjer si v Slovenskem Marijinem narodnem svetišču ogledamo jaslice, in se priporočimo še Mariji Pomagaj. Brezje zapuščamo ob 14:54, v planu je bil še Jamnik … oz. razgled pred Jamnikom … a ker je treba tudi jesti, in je Rutar v primerjavi z Mcdonaldsom boljša in cenejša izbira – kuhinjo zaprejo ob 16:00 – je bilo kosilo prednostno. Vračamo se po gorenjski AC. V Rutar prispemo ob 15:30 … do 16:00 pa tudi že pojemo … vse skupaj je bilo 5,80 EUR (ceneje kot 6-urno parkiranje na Bledu). Potem pa domov. Za nama pa je zelo lep dan …

BLED - pri pokopališču 9:02

najprej na obisk sorodnikov, prijateljev in znancev

tudi pogled na Triglav je bil enkraten

ob Blejskem jezeru ... in dva kopalca v njem 9:23

na Bledu je bolj pomladansko kot v Ljubljani

vzpon na Malo Osojnico

še celo Kum se je videl, prej pa še Radovoljica, Brezje, pa še kaj vmes

in kljub temu, da gor dihaš kot slon se je splačalo

MALA OSOJNICA

pogled na Savo Dolinko in Bohinjsko Belo

v smeri Velike Osojnice

pogled na Sv. Andreja

pogled od klopce s srčkom 11:50

VELIKA OSOJNICA

k sreči je vej dovolj - za dol si je bilo potrebno poiskati eno (vejo) - palico, a z njo se ne da fotografirati

vzpon na Ojstrico

Marijino narodno svetišče BREZJE - 14:39

bazilika Marije Pomagaj

še priporočit se Mariji

potem pa v Rutar na kosilo (5,8 EUR) in ob 16:10 smo doma.

1 udeleženec tega izleta: Mirko (Canon EOS SL3, TAMRON 18-400MM F/3,5-6,3 DI II VC HLD, Canon SX70)