youtube kanal NaIzletu.Si ™

- 3411. IZLET - četrtek, 01. 06. 2023 - 2. del

- 01. 06. 2023 -

Pancan Pancano - Naravni rezervat Izliv Soče Isola della Cona - Lagunska ribogojnica Valle Cavanata - Gradež Grado - Oglej Aquileia - Paparian Papariano
(15 ur, 305 km)

Že nekaj časa se odpravljamo v Italijo, a še kar čakamo, da pride s servisa Tamronov objektiv 18-400 mm … Sedaj je čas mladičev, čebelarjev, pa vsake toliko je za avto dobro, da se malo prelufta. Čeprav je bila noč kratka, si budilko nastavimo 5:15 … a zadnje časa vstajamo ob 5:11, tako da budilka ni bila potrebna. Pripravimo vse potrebno – fotoaparate, baterije, v vrata od avta pijačo, še hladilno torbo in šest sendvičev iz hladilnika, in ura je par minut čez šest, ko smo že na poti. Ob Dolenjski železnici, desno na Peruzzijevo in naprej po primorski AC do Fernetičev in naprej po italijanski AC do izvoza za Tržič. AC zapustimo ob 7:00 in v PANCANu parkiramo ob 7:15. Sledi sprehod po panoramski poti ob Jadranskem morju – na delu, kjer so sicer školjke in pa zanimiva morska bitja je sedaj globoko v morje nasut pesek – podaljšana plaža. Ob 7:55 se vrnemo do avta, s tremi vmesnimi postanki ob 8:23 prispemo v NARAVNI REZERVAT IZLIV SOČE – ki pa je sicer danes zaprt … ob četrtkih ni vstopnine in zaprta je prva opazovalnica … sicer pa je ostalo odprto in bolj mir je, ker ni toliko obiskovalcev. Prvo presenečenje so ČEBELARJI … no niso, saj na opazovalnici, kjer naj bili, ni nobenega, pa še vse je zaraščeno. Iz nahrbtnika vzamemo prvi sendvič – božansko, ker jedel in dele bi … na obeh straneh s hrenom namazana žemljica, notri pa španski pršut in rezina sira … hladilnik čez noč naredi piko i. Dva sta izginila v hipu. Ker je časa dovolj, najprej zavijemo proti Marineti, a že na prvi pokriti opazovalnici opazujemo množico duplinskih kozark, dolgorepo raco in enega plamenca. Ob 9:37 nadaljujemo v smeri proti Soči (čez komarje, območje kjer jih je včasih več) … med potjo naenkrat zašumi in k nam se zapodi ena divja žival … prestrašimo se … prišla nas je pogledat veverica – pa ne tista udomačena, ljudi navajena iz Tivolija … taka prav, divja – gozdna veverica. Ob 9:47 prispemo na prvo opazovalnico ob Soči … tu pa so ČEBELARJI … na otočku bolj daleč, a so. Nadaljujemo, ob 10:07 prispemo do Soče, in ob 10:15 do naslednje opazovalnice … in tudi, če bi videli samo to … bi bilo dovolj za ta izlet. Pričaka na SVETI IBIS in dve ŽLIČARKI. Naredimo kar nekaj posnetkov in precej fotografij. Ob 10:31 nadaljujemo po nasipu v smeri izliva Soče v Jadransko morje – pol ure v eno smer, bilo je že kar vroče, pa tudi pot je precej zaraščena in nikoli ne veš kakšen plazilec se iz grmovja priplazi. Tja grede opazujemo kamarške konje, čebelarje, ter seveda čudovit pogled na Devin, Tržič in vse kar je zadaj. Ko pa se vračamo nad nami priletijo štiri ptice … štirje SVETI IBISI – čudovito, le kakšen bolj odziven fotoaparat bi prišel prav, slikamo z 18-55 mm … nekaj je … v vodi opazujemo dva mlada morska psa, malo pozneje pa še enega svetega ibisa. Ob 11:41 se še enkrat ustavimo na tisti prejšnji opazovalnici … žličarki in reglja so še bili, ibisov pa ne več. Natanko ob poldne pridemo nazaj do opazovalnice s čebelarji. Med potjo čez gozd pojemo še zadnji tretji sendvič, ki ga imamo s seboj v nahrbtniku. Ob 12:21 pa smo že v opazovalnici v osnovnem krogu. 12:28 ta drugič na Marineti, tokrat nas pričakata dve PLEVICI. Na opazovalnici pa je tudi ena italijanki … in pogovor se začne … v angleščini seveda. Poten nadaljujemo ob kanalu, kjer opazujemo rakovice, opazimo tudi enega zelenca, a ni počakal, da bi bil na sliki. Še dve opazovalnici na desni strani, tista pri vodomcu je zaprta. Ob 13:26 pa se še enkrat ustavimo pri »čebelarjih« … tokrat pa je bil en samcat. Ob 13:40 pa smo nazaj pri avtu … med hlajenjem – pri 28 stopinjah zunaj je bilo v avtu zelo vroče – ta drugič pokličemo v Logatec. Potem pa pot nadaljujemo na drugo stran Soče in čez kanal v smeri ribiškega naselja. Z vmesnimi postanki prispemo do kolesarske steze – Jadranskega morja in vzdolž nadaljujemo do NARAVNEGA REZERVATA LAGUNSKA RIBOGOJNICA. Ob 14:42 parkiramo pri info centru, ter nadaljujemo mimo območja, kjer so ponavadi – tokrat jih ni bilo – plamenci. Ob 14:56 prispemo na opazovalnico, v kateri je šest fotografov z objektivi dolgimi 80 cm in slikajo kot nori. Bilo pa je kaj videti. RJAVE ČAPLJE, teh je bilo polno so imeli mladiče, KORMORANI so imeli mladiče. Ko niti ne veš, da je minila že ena ura … vmes se pogovarjajo, in pokažemo kakšno fotografijo … na koncu pa jim damo še vizitko www.NaIzletu.Si – za promocijo Slovenije je treba skrbeti, sicer pa 8.000 ogledov strani na dan iz več kot 45 držav tudi pove svoje … pogovor je potekal v slabi angleščini in nič razumljeni italijanščini … a potem … potem se izkaže, da znajo tudi SLOVENSKO. Ob 16:02 zapuščamo opazovalnico, nazaj proti avtu, še do preostalih opazovalnic v rezervatu in ob 16:35. Z nekaj vmesnimi postanki ob 16:57 parkiramo v GRADEŽu … najprej klic v Ljubljano, da preverimo če so zvečer pevske vaje. (ali je treba šibat domov, ali je še čas) … V Gradežu se sprehodimo po panoramski poti ob Jadranskem morju … ta je precej omejena saj povsod mrgoli kopalcev. Ogledamo se obe cerkvi, staro in baziliko, ter se sprehodimo čez stari del mesta. Ob 18:26 se vrnemo do avta … ko slikaš mize, restavracije, ceniki s hrano … v želodček slastno spravimo še dva sendviča. Nadaljujemo naprej, ob 18:57 prispemo v OGLEJ … še zadnji današnji klic v Logatec … in nekaj slik oglejske bazilike … poslušamo po tudi lepo glasbo, pred cerkvijo so vadili za en nastop. Pot nadaljujemo čez Ronke in peljemo mimo ene cerkve … se mislimo, a se potem ne ustavimo, ko se peljemo mimo vidimo da so vrata odprta, obrnemo in parkiramo pred cerkvijo. Z enim fotoaparatom ob 19:22 pridemo v cerkev … tišina … a notri je duhovnik … potem se prične zelo lepo petje, hitro v avto še po drug fotoaparat in nahrbtnik in že ostane v cerkvi pri SVETI MAŠI … sicer na darovanje, a besednega bogoslužja v italijanščini tako ali tako ne bi razumeli. Ostanemo do konca … pred blagoslovom pa je razlagal, nekaj o tišini, kako pomembna je … Po sklepnem blagoslovu si ogledamo še cerkev … Ob 19:40 pot nadaljujemo po cesti SS14 proti Trstu, ko je tabla za konec kraja, ugotovimo da smo bili pri maši v kraju PAPARIAN. Čez Tržič natanko ob 20:00 pridemo na avtocesto (ob 7:00 smo iz nje prispeli) … Pot domov poteka tekoče, le ob 20:30 pridemo v zastoj med Lomom in Postojno zaradi prevrnjene prikolice. Domov srečno prispemo nekaj minut po deveti uri … skratka skupaj natanko 15 ur, 305 prevoženih kilometrov, 3.296 narejenih fotografij in 218 videoposnetkov. Za večerjo pa zmažemo še šesti – zadnji sendvič. Čez dan pa pospravimo 8 0,5 l plastenk tekočine. Za nami pa je res čudovit dan, sicer pa se skozi fotografije in videoposnetke prepričajte sami.

ob 14:00 se ustavimo na drugi strani Soče

in že smo ob Jadranskem morju

NARAVNI REZERVAT LAGUNSKA RIBOGOJNICA

na parkirišču pri Info centru, 14:42

plamencev tokrat ni bilo

na opazovalnici

RJAVA ČAPLJA

veliki kormoran z mladiči (podrobneje v videoposnetkih)

MLADIČI RJAVE ČAPLJE

ročno izdelani čevlji

ogled bazilike Svete Evfemije

te Marije ne oblačijo - je ves čas v črnem

še ena zanimiva rastlina s plodovi

nazaj pri avtu, 18:26

pogled na BARBANO

OGLEJ in rimski vodovod

OGLEJ - bazilika

PAPARIAN, 19:22

v zastoju na primorski AC

mazaj na - PRVI DEL -

1 udeleženec tega izleta: Mirko (Canon EOS SL3, Canon 18-55mm, Sony DSC HX400)