youtube kanal NaIzletu.Si ™

- 3235. IZLET - ponedeljek, 31. 10. 2022

- 31. 10. 2022 -

PO POTI PRVEGA IZLETA
Vrh nad Želimljami: Sv. Peter - Rašca: Trubarjeva domačija - Zgonče: Sv. Primož - Lužarji - Volčje: Volčje jezero / Bloško jezero - Kozarišče - grad Snežnik - Mašun - Koritnice - Knežak - Šilentabor - Pivka - Logatec

Po POTI PRVEGA IZLETA. Današnji dan je bil nekaj posebnega, po 17. letih se odpravimo na isto pot, kot je bilo to prvič, od kar obstaja ta spletna stran, le da tokrat v prvotni zasedbi – skupaj z mamo, s katero že od zgodnjega otroštva skupaj sama raziskujeva Slovenijo. Od Golovca in »morosta« Ljubljanskega Barja, ki se je začelo na Rudniku takoj čez progo, ko še ni bilo ne industrijske cone ne AC, od maminega terena »službenega« obiskovanja rejniških družin in posvojiteljev; od Kranjske Gore do peš na Vršič in po meljišču na Malo Mojstrovko in dol po severni strani, po poti s klini in zajlami, do 120 km dolgega kolesarskega podviga: Rakovnik – Želimlje – Turjak – Mali Osojnik – Veliki Osojnik – Mišja dolina – Lužarji – Krvava Peč – Mokrc – Golo – Ig, od počitnic v Ankaranu in raziskovanju zalednih vasic, do kopanja v Hevizu in raziskovanja Madžarske, od peš avanture 3x po reki Iški od Škrabč, 2x po reki Zali od Mikičkonca po strugi – po vodi v supergah do doma v Iškem Vintgarju, do vseh izletov na tej strani (2005–2009), vse je bilo obiskano že večkrat mnogo prej, kot je nastala ta spletna stran.

Na pot se odpraviva ob 8:00, ob Dolenjski železnici, levo na Galjevico in desno na Dolenjsko cesto. Najprej se ustaviva na bencinski črpalki (v divjini se ne da tankati, pa tudi ni dobro kje ostati) potem pa naprej mimo Rudnika, Lavrice, Škofljice in po »kočevski magistrali« mimo Pijave Gorice. Pri odcepu Vrh zavijeva levo in že sva na
VRH NAD ŽELIMLJAMI, ob 8:25 … ker je bila trava še mokra, pa tudi za mamo je kar daleč, parkirava na igrišču in se peš odpraviva do cerkve Sv. Petra. Ob 9:09 se krožno vrneva do avta in že po glavni cesti nadaljujeva mimo Turjaka in naprej na RAŠCO s postankom 9:24–9:27 pri Trubarjevi domačiji za par fotografij. Nadaljujeva čez Knej in levo v Mišjo dolino do Tomažinov desno in vzpon na ZGONČE do Sv. Primoža, cerkev je bila tokrat odprta 9:42, še lep razgled in spust do kapelice. Čez Bane in Naredi v LUŽARJE do Sv. Ožbolta ob 10:04, tu imava malico, potem pa še na začetek vasi, kjer se je vse spremenilo. Ob 10:27 nadaljujeva v smeri Nove Vasi, a prej zavijeva levo v KRAMPLJE in že čez polja prispemo v VOLČJE, kjer se sprehodim okoli Volčjega, oz. Bloškega jezera. Cerkev je bila zaprta, nadaljujeva v NOVO VAS in naprej smer Cerknica. V Bloški Polici levo, čez Lož in Stari Trg pri Ložu, čez Pudob in že sva pred cerkvijo v KOZARIŠČE, 11:13 nadaljujeva do GRADU SNEŽNIK 11:22–11:47. Od tu najprej gre makadamska cesta po čisti divjini. Čez Leskovo dolino po 38 km vožnje, ob 12:31 prispeva na MAŠUN, na višini 1070 m, temperatura pa je bila poletna 27 st. Sprehod do lovskega gradiča. Ob 12:55 nadaljujeva (slediva smerokazu Ljubljana) Še postanek ob Travnem vrhu in Kozjem hribu in že sva v KORITNICE 13:30, potem pa mimo Malo Obroba prispeva v KNEŽAK, kjer si ob 13:43 ogledava cerkev. Prideva na glavno cesto, v Zagorju zavijeva levo na ŠILEN TABOR 14:00–14:40 najprej do cerkve, potem še na razgledno točko, kjer je nekoč stal grad. Vračava se čez Zagorje, Drskovče, Parje v PIVKO – najprej do cerkve – 14:55, potem pa še po kruh v pekarno in par rogljičkov. Vračava se čez Petelenije, Prestranek, Matenjo Vas, Rakitnik in pred Postojno zavijeva desno na AC. Pri Logatcu AC zapustiva, ob 15:30 izredni obisk v LOGATCU … a napake ne znam rešiti, mobi pravi (ko klikneš na imenik), da tega ne more izvesti, ker ni dovolj pomnilnika, tudi po izbrisu nekaj sporočil ni drugače … naši oskrbovanki ne moremo pomagati … le z obiskom sva ji malo polepšala dan, in prinesla še dva sveža rogljička. Vračava se po stari cesti do Vrhnike, kjer na nebu opaziva mavrico, potem pa na AC, ki jo zapustiva na izvozu za Center. Ob 16:09 še nekaj fotografij mavrice, ob 16:15 pa se srečno vrneva domov. Za nama pa je zelo lep in zanimiv dan. Med vožnjo se spomnim, da bi mobi lahko resetirali … pred večerjo to naredi ena sestra, a učinka ni - to pomeni, da lahko pokliče le tiste, ki jih zna na pamet.

VRH NAD ŽELIMLJAMI

ŠILEN TABOR - Sv. Martin

PIVKA - Sv. Peter

LOGATEC - Sv. Miklavž

LJUBLJANA - pogled na "MAVRICO"

2 udeleženca tega izleta: Mirko (Canon EOS SL3, TAMRON 18-400MM F/3,5-6,3 DI II VC HLD) in Marinka