- 3079. IZLET - sobota, 30. 04. 2022

- 30. 04. 2022 -

Romanje Združenja Marije Pomočnice
Motta di Livenza: Santuario della Madonna dei Miracoli - Trevisio: Monastero di clausura della visitazione - Prosek: Marija na Vejni

Novo (21. 4. 2022) YOUTUBE kanal (NaIzletu.Si) do kratkih filmčkov je dostopen vsem

Tokrat se pridružimo skupini romarjev Združenja Marije Pomočnice. Na pot se odpravimo ob 6:15, ko nas kombi pobere na Rakovniku ter nas pelje do Podskrajnika, kjer presedemo na manjši avtobus in nadaljujemo do cerkve v Cerknico. Tam se nam pridruži vodja Združenja in cerkniška skupina. Pot nadaljujemo do AC in naprej do mejnega prehoda Fernetiči ter naprej po italijanski AC. Po jutranji molitvi in moliti rožnega venca, nam Janez prebere tudi nekaj o posamezni romarskih poteh, ki si jih bomo ogledali. Ob 9:15 prispemo pred romarsko cerkev v MOTTA DI LIVENZA: SANTUARIO DELLA MADONNA DEI MIRACOLI, po ogledu zmolimo še litanije v kapeli, na koncu pa ostane še nekaj časa za ogled cerkve. Ob 10:15 že nadaljujemo naprej proti Travisu do ženskega samostana Vizitink, kjer se nahaja tudi srce Sv. Frančiška Saleškega. TREVISIO: MONASTERO DI CLAUSURA DELLA VISITAZIONE. Prispemo ob 11:30, najprej imamo slovesno romarsko sveto mašo, potem pa si ogledamo še del samostana in se srečamo s sestrami. Ob 12:45 kar peš nadaljujemo v bližnjo restavracijo na kosilo. Ob 14:40 se vrnemo na avtobus. Malo pred Devinom se ob 16:30 ustavimo za WC, natanko ob 17:00 pa se v PROSEKU vzpnemo do MARIJE NA VEJNI, najprej na razgledno točko, potem se priporočimo še k Mariji in si za konec ogledamo cerkev. Ob 18:00 pa se vračamo čez Fernetiče, s postankom v Podskrajnika, kjer presedemo v kombi, ob 19:35 pa srečno prispemo pod cerkev Marije Pomočnice na Rakovniku. Za nami pa je zelo lep romarski dan.

Za objavo je bilo sestavljeno tudi spodnje besedilo:

Romanje Združenja Marije Pomočnice

Tokrat se pridruživa romanju v neznano. V župnijskih oznanilih spodaj je pisalo: 30. aprila (sobota) bo romanje v Treviso, kjer je srce Sv. Frančiška Saleškega in Marijina božja pot v Motta di Livenza. Vabljeni častilci Jezusovega in Marijinega Srca. Prijavite se v sprejemnici Majcnovega doma do torka 26. 04. – to pa je tudi edini dostopni podatek o romanju.

Prijava sledi v ponedeljek, na stopnišču pred cerkvijo ge. Jani, ki je tudi vodja Združenja Marije Pomočnice. V soboto se dan prične zelo zgodaj … avtobus (izkazalo se je, da je to kombi) nas je pobral že ob 6:15 spodaj pred bloki. Zanimivo je bilo, da tudi voznik še ni vedel, kam gremo, saj še ni dobil delovnega naloga. Z Rakovnika nas gre sedem. Prvi postanek je bil Podskrajnik, kjer iz kombija prestopimo na manjši avtobus in z njim ob 7:00 prispemo v Cerknico, kjer nas pričakajo še preostali romarji in duhovni vodja Združenja in tokratni vodič, g. Janez Žerovnik. Po jutranji molitvi in opisu poteka romanja ob 9:15 brez vmesnega postanka prispemo pred marijino božjepotno svetišče Marije Čudežev. Seveda je najprej sledil prepotreben obisk stranišča … še dobro, da smo bili na romanju, saj si ni nobena pritoževala, da ni bilo klasičnih wc školjk, ko pa smo opravili svoje, se je v cerkvi ob 9:30 pričela redna »italijanska« sveta maša … tudi kapela čudežev je bila del le-te. MOTTA DI LIVENZA: SANTUARIO DELLA MADONNA DEI MIRACOLI. Zgodovina svetišča sega v leto 1510, ko se je 9. marca pobožnemu možu Janezu Cigana, prikazala Devica Marija. Uslišanja na Marijino priprošnjo so se vrstila in kmalu je bila zgrajena cerkev. Na desni strani bazilike stoji prvotna kapela prikazovanj, v kripti pa je kip Marije Čudežev. Ker svete maše še kar ni bilo konec, smo litanije Matere Božje zmolili v prostoru »kapeli« za spovedovanje. Po končani sveti maši, pa nam je ostalo še 5 minut za ogled bazilike. Več podrobnosti (tudi z google prevodom) na (http://www.santuariomotta.it/). Vsekakor si bo treba cerkev enkrat bolj v miru pogledati … mogoče v lastni režiji, z avtom do sem je dve uri vožnje.

Ob 10:15 pot nadaljujemo čez Oderzo in reko Piavo v 40 km oddaljen Treviso. Ko voznika obiščeta vse enosmerne uličice, končno, ob 11:20 prispemo pred samostan na obrobju mesta TREVISIO: MONASTERO DI CLAUSURA DELLA VISITAZIONE. Sestre, sicer v klavzuri, so nas lepo sprejele. Sledi ogled cerkve, v kateri se najprej zaustavimo pred relikvijo – srcem Sv. Frančiška Saleškega, šk-c.uč., katerega letos praznujemo 400 letnico njegove smrti. Po njem se imenujemo tudi SALEZIJANCI. Sv. Frančišek Saleški, duhovni vodja Sv. Ivane Frančiške Šantalske je bil tudi navdih za ustanovitev novega ženskega reda sester Marijinega obiskanja, oz. vizitatink. Ob 11:30 pričnemo z romarsko sveto mašo (mežnarica je bila s. Veronika) potem pa sledi še ogled samostana sester vizitatink. Ob 12:40 se peš sprehodimo do bližnje 5 minut oddaljene restavracije da Pino, kjer se do sitega najemo, po kosilu, ob 14:30 pa pridemo tudi že do težko pričakovane jutranje kave. Ogled Trevisa izpustimo … je lepo mesto, se ga splača ogledati, a je potrebno imeti vsaj tri ure časa (ne med 12:00 in 15:00 saj je skoraj vse zaprto).

Ob 14:45 zapuščamo samostan sester vizitatink (https://www.parrocchiasanpelagio.it/) in Treviso, vračamo se po AC. Ob 16:25 se ustavimo ob neuglednem AC počivališču pred Devinom – 15-minutni postanek za WC … potem pa že čez 10 minut prispemo na Prosek, v romarsko središče MARIJA NA VEJNI.

O nastanku cerkve. V letu 1945 se je tržaški škof mons. Santin zaobljubil Mariji za rešitev mesta: “V trenutku, ki je morda najbolj tragičen za zgodovino Trsta, ko se vsi upi zdijo zaman, se zavezujem: če bo pod okriljem Matere božje Trst rešen, se bom potrudil, da bo v njeno čast zgrajena cerkev.” Trst je bil rešen nemškega bombardiranja. Tri leta pozneje je bil objavljen predlog za izgradnjo svetišča v Trstu, ki bi bilo narodnega pomena in bi ga imenovali „svetišče vseh škofij v Italiji“. Leta 1959 je blaženi papež Janez XXIII. odločil, da bo svetišče posvečeno Mariji, Božji Materi in Kraljici. Želel je, da postane svetišče simbol in klic k edinosti narodov, še posebej med Vzhodom in Zahodom. Od aprila do septembra leta 1959 je romala po italijanskih mestih milostna podoba fatimske Marije, ki je pritegnila veliko vernikov in zaradi česar so govorili o „največjem misijonu v Italiji“. 17. septembra 1959 je tržaški škof Santin vse zbrane spomnil na svojo zaobljubo Mariji in svoje besede sklenil: „Marija, ostani z nami“. 19. septembra 1959 je bil na Vejni postavljen temeljni kamen za novo svetišče, v katerem naj bi našel svoje osrednje mesto kip Fatimske Gospe, ki ga je 7. junija leta 1960 z ladjo pripeljal do Trsta fatimski škof mons. Venancio. Tega dne se je od pomola do katedrale svetega Justa razvila veličastna procesija. Načrt za cerkev je idejno oblikoval sam škof mons. Santin, ki si je zamislil dve veliki beli jadri, ki se križata in oblikujeta črko M (Marija), ki naj prinaša mir in vedrino. Zadnjo majsko nedeljo leta 1965 se je v še ne dokončanem svetišču obhajala prva daritev svete maše. 22. maja 1966 pa je bilo svetišče posvečeno. Svetišče je v dveh nadstropjih in se tako govori o zgornji in spodnji cerkvi. V spodnji je veliko oltarjev, med drugim tudi oltar slovanskih apostolov sv. Cirila in Metoda, ki je delo Toneta Kralja.
Svetišče na Vejni je 1. maja 1992 obiskal papež Janez Pavel II., ki je ob tej priložnosti napisal: “Odpri, Marija, svoje brezmadežno srce in sprejmi k sebi družine narodov z vzhoda in z zahoda, z juga in s severa, zbrane v miru in slogi, v enem samem božjem narodu.”
(vzeto iz Radio Ognjišče)

(http://www.montegrisa.org/). Ob 17:00 se najprej zberemo na razgledni ploščadi – razgled je bil veličasten: Gradež, izliv Soče, Miramar, celotni Tržaški zaliv, Trst, Milje, zadaj pa Socerb, Črni Kal in Tinijan, Markovec in Piran … Sledi večerna molitev v zgornjem delu cerkve, ter še ogled spodnjega dela, ki je bolj Slovenski. Še čas za WC in ob 18:00 zapuščamo Prosek. Po 45 minutah prispemo v Podskrajnik, kjer se nas 7 presede v kombi, preostali pa z avtobuskom nadaljujejo v Cerknico. Ob 19:35 pa prispemo nazaj na Rakovnik. Z vidika romanja je bilo zelo lepo, luštna skupina in smo se lepo ujeli … tudi duhovno je bil zelo bogat dan … in namen je bil dosežen … glede organizacije in ostalega pa … a ostanimo pri ROMANJU.

ob poti

Unec - proti Cerknici

pogled na Marijo na Vejni (italijanska AC)

MOTTA DI LIVENZA

MOTTA DI LIVENZA: SANTUARIO DELLA MADONNA DEI MIRACOLI

na sredini križnega hodnika pa so imeli zanimive ptičke

nadaljujemo

na razgledni ploščadi

ogled cerkve

že pripravljena BOŽJA BESEDA za jutri

ta pa ja naš "SLOVENSKI" blaženi

pogled na REPENTABOR, kjer deluje naš salezijanec doma s Kodeljevega

nazaj v DOMOVINI

2 udeleženca tega romanja: Mirko (Sony DSC HX400) in Lucija (Canon SX70) ter 16 romarjev Združenja Marije Pomočnice