- 3076. IZLET - sreda, 27. 04. 2022 - 1. del

- 27. 04. 2022 -

1. del

Lignano Sabbiadoro - Naravni rezervat reke Taglimente Riserva naturale Foce del Tagliamento -
Bibione - Bibione Pineda - Terzo Bacino - Lugugnana - Brussa -
Naravni rezervat Stara Dolina -
Riserva naturale di Valle Vecchia -
Castelo di Brussa - Sindacale - Caorle)
{16 ur, 20 km hoje, 470 km vožnje, v lastni režiji brez navigatorja}

Novo (21. 4. 2022) YOUTUBE kanal (NaIzletu.Si) do kratkih filmčkov je dostopen vsem, tudi 40 današnjih posnetkov

Na pot se odpravimo ob 5:50, in sicer ob Dolenjski železnici, desno na Peruzzijevo in naprej na primorsko AC. Dlje, ko smo od doma, bolj je deževalo in tudi AC je bila polna tovornjakov. Malo pred Postojno je močan dež ponehal. Pot nadaljujemo po vipavski hitri cesti in mestoma do Nove Gorice je še rahlo deževalo. Ob 7:00 se še pred mejo ustavimo, da dotočimo bencin (v Italiji je občutno dražji). Takoj, ko prečkamo mejo in prispemo v Italijo dež poneha in bil je čudovit dan brez oblačka. Nadaljujemo po italijanski AC A35, ki pri Ikei postane plačljiva – ob 7:20 dobimo AC listek. Pot nadaljujemo po A4 v smeri Benetk. Ob 7:40 po plačilu cestnine 3,7 EUR AC zapustimo in nadaljujemo po dvopasovni cesti SR354. Prispemo v LIGNANO SABBIADORO, parkiramo in ob 8:04 smo že pred cerkvijo Sv. Janeza Boska, ki je tudi mestni patron. Sledi detajlni ogled cerkve, ob 8:18 pa se čez cesto sprehodimo na plažo do Jadranskega morja. Še zadnji čas … priprave na množico »trupel« kopalcev, ki bodo ležali eden ob drugem so že v polnem teku – mogoče že za prvomajske praznike. Sprehodimo se do terase na morju – prestižne restavracije, in uživamo v mivki in ob šumenju morja. Ob 8:45 sledi panoramska vožnja, najprej na drugo stran v Laguno Marano, kjer je v ozadju kulisa Julijskih alp in Dolomitov … po dežju čisto oprano, potem pa še na skrajni rob polotoka. Vračamo po cesti ob plaži, potem pa del poti po SR354, most čez reko Taglimente je le eden. Po SR74 ob 9:33 prispemo v BIBIONE. In seveda, ker imamo s seboj le avto karto, na kateri so označene le »glavne« cesti, manjših sploh ni vrisanih, tudi ves čas raziskujemo – to je tista bistvena razlika, med tistimi, ki vozijo z navigatorjem in sploh ne sledijo kje se vozijo in kaj vidijo … in le na slepo zaupajo »google« napotkom. Tako, da najprej v krožišču zavijemo v smer del Faro – proti Naravne rezervatu reke Taglimente: Riserva naturale Foce del Tagliamento. Ko zmanjka asfalta pridemo na makadam in do znaka prepovedano za ves promet in kazen med 63 in 630 EUR … torej na tem delu obrnemo v drugo smer in v daljavi že zagledamo morje. Ob 9:40 sledi sprehod do plaže Pluto – konec turističnega dela Bibone in nadaljujemo po urejeni poti v smeri svetilnika. Ustavimo se pri borovcih in se vračamo nazaj ob morju … med školjkami in valovi med nogami, do avta se vrnemo ob 10:43 – torej 1 ura sprehoda. Nadaljujemo v BIBIONE, kjer si ob 10:45 ogledamo cerkev Sv. Mihaela (tudi tu se je v 12-ih letih kar smo bili nazadnje v njej marsikaj spremenilo) Ob 11:24 prispemo do Sv. Štefana v BIBIONE PINEDA, potem pa se do 11:40 spet sprehodimo do morja. Do naslednjega cilja bi morali spet po glavni cesti, a se odločimo, da gremo po stranskih cestah. Tako se natanko opoldne znajdemo pred cerkvijo v TERZO BACINO, nadaljujemo in domačina vprašamo, če Porto Nouva a makina … a odgovor je bicikleta … bližnjica odpade. Nadaljujemo v smeri desno in čez eno glavno cesto prispemo do zanimive razpadajoče kapelice, ker je ni označene na nobenem zemljevidu (po katem sestavljamo ta opis) ne na maps.google, ne na mapy.cz bi lahko bila tudi družinska grobnica. Mimo Cesarola zavijemo desno na SP42 in ob 12:36 prispemo v LUGUGNANA pred cerkev Karmelske Matere Božje, ki si jo tudi detajlno ogledamo. Pred njo pa krasna cvetoča palma. Nadaljujemo po glavni cesti v smeri BRUSSA, ob 12:51 postanek pri gradu in ob 13:00 še pri cerkvi Sv. Bartolomeja. Nadaljujemo, ker dva avta pred nami zavijeta desno na makadam, jim sledimo še mi. Prispemo do roba lagune ob mrtvem rokavu. Na poljih pa srne, sive in rjave čaplje … ker pot ne pelje nikamor se vrnemo, in kmalu – takoj ko prečkamo Cavanello parkiramo ob 13:22 in se sprehodimo na otoček. In že smo v Naravnem rezervatu STARA DOLINA: Riserva naturale di Valle Vecchia. A ker je naš tokratni cilj plaža (najprej se zapeljemo do centra za obiskovalce, ki je seveda ob tej uri zaprt) nadaljujemo na glavno parkirišče. Parkirnina 5 eur (uslužbenec nam pove, da bo čez 20 min – če pridemo nazaj po drugi parkirnina le 3 eur … nič plačamo 5 eur. Ob 13:44 se sprehodimo čez gozdiček do plaže polne školjk. Ves čas hodimo v smeri desno proti Caorle … in uživamo v hoji po mivki, med prelepimi školjkami in šumenju valov. Kakšne školjke in polži so bili tudi »delujoči« – živi. Ob 15:15 zavijemo čez gozdiček desno do opazovalnice, s katere je prekrasen pogled na celotno laguno. Od ptic opazujemo mlakarice, sivke, tatarske žvižgavke, race žlicarice, liske, čopaste in male ponirke, tudi druge vrste rac, ujede, labode, fazana, … in tisto najbolj ljubko, mlade gosi. Ta krožno zaključimo ob 16:34, ko se spet vrnemo nazaj na plažo, seveda čaka nas še pot nazaj. In tisto najlepše – ob 17:28 se pred nami pojavi 2 cm velika želvica … najraje bi jo odnesli kar domov. Ob 17:45 se vrnemo nazaj do avta – ta sprehod je bil dolg 4 ure. Ob 18:00 se ustavimo ob zaprti cerkvi Kraljice Miru v CASTELO DI BRUSSA, in spet se je bilo potrebno vrniti v Lugugnana … celotno območje je naravni rezervat, polno vodnih površin … in pot je prevozne le po glavnih cestah. Zavijemo levo čez Violo in ob 18:15 si že ogledujemo cerkev Sv. Jožefa v SINDACALE. Nadaljujemo čez Maranghetto in Ottava Pressa ter ob 18:44 prispemo do našega zadnjega cilja – CAORLE. Marijino cerkev Kraljice Angelov na koncu nam zaprejo pred nosom ob 18:58 … no pa saj smo si jo že ogledali leta 2010, si pa zato takoj po sv. maši ogledamo stolnico Sv. Štefana. Še malo po mestecu, na WC v nobel restavracijo in ob 19:30 smo že pri avtu, še par posnetkov in ob 19:42 zapuščamo Caorle, skrajni čas, saj je pred domom še 194 km vožnje. Sledimo smerokazu za AC po SP59, kamor se vključimo v kraju San Stino di Livenza. Cestnine je malo več 5,8 EUR … natanko ob 22:00 pa se srečno vrnemo domov. Dan je bil zelo lep, a tudi naporen, saj peš skupaj prehodimo 20 km … 2 cm želvica pa nam bo ostala še dolgo časa v spominu …

na primorski AC

cestniski listek (italijanska AC)

Lignano Sabbiadoro 8:00 in cerkev Sv. Janeza Boska

še zgonji del cerkve

plaža - mivka - Jadransko morje

razgledna točka na Laguno Marno in kuliso Julijskih Alp in Dolomitov

nadaljujemo

BIBIONE - smer naravnega rezervata in svetilnika

peš do plaže (eno-urni sprehod)

BIBIONE - cerkev Sv. Mihaela

ob mrtvem rokavu

Naravni rezervat Stara Dolina - Riserva naturale di Valle Vecchia

najprej na otoček

na glavnem (plačljivem parkirišču)

na plaži v naravnem rezervatu

kakšni školjski se tudi nismo mogli upreti in je šla v žep

tole "morsko" bitje je bilo živo

- nadaljevanje v 2. delu, saj je slik še kar nekaj - POVEZAVA nA DRUGI DEL - ura: 14:23

2 udeleženca tega izleta: Mirko (Canon EOS SLT3, Tamron 18-400 mm) in Lucija (Canon SX70)