- 3070. IZLET - torek, 19. 04. 2022 - 2. del

- 19. 04. 2022 -

2. del (opozorilo - slik je tokrat "malo" več, zato je v dveh delih)

Pancan Pancano - Naravni rezervat Izliv Soče Isola della Cona - Lagunska ribogojnica Valle Cavanata

Prvi dan po praznikih lep dan izkoristimo za lep izlet v Italijo. Razlog pa je utrujenost po prebolelem covidu, ker je vsaka vožnja po Ljubljani napor ... ta pot pa je malo daljša; za dol 125 km, za nazaj čez Milje in Škofije pa 175 km (skupaj 300 km vožnje). Na pot se odpravimo ob 7:15, z vmesnim ovinkom do ZD Moste, potem pa na AC v Fužinah in skozi predor Golovec naprej po primorski AC. Na meji na Fernetičah je bilo precej vosjke, civilne zaščite, verjetno za morebitne begunce iz Ukrajine. Italijnasko AC pri izvozu Za Gorico, nadaljujemo čez Tržič. Prvi postanek ob 8:45 pa naredimo ob čudovitem pogledu na Jadrransko morje v PANCAN, kjer se v 45 minutah sprehodimo po razgledni pešpot - do plaže in nazaj. Pot nadaljujemo ob kanalu proti naravnem rezervatu, kjer ob prvem parkiršču pred reko Sočo na polju ob 9:40 opazimo dva poljska zajca (parček) - po petih minutah nadaljujemo v NARAVNI REZERVAT IZLIV SOČE in ob 9:55 smo po plačilu 5 EUR vstopnine na osebo že na prvi opazovalnici. Tokrat, zaradi rahle postcovid izmučenosti izberemo le osnovni 2 km krog, ki ga do 12:15 sklenemo na parkrišču pri avtu. Nadaljujemo čez Sočo s postankom ob enem od kanalov, kjer nas pričaka PRAVA MAČJA LJUBEZEN. Čim ustavimo se pojavi ena muca ... in itak, takoj zraven. Pot še z dvema manjšima postankoma nadaljujemo v NARAVNI REZERVAT LAGUNSKE RIBOGOJNICE, (med 12:55 in 13:30 si ogledamo plamence in še kar nekaj ostalih ptic). Vračamo se po glavni cesti za Gradež proti Tržiču, potem na AC v Milje, v nakupovalni center Montoro, kjer med drugim kupimo na delikatesi še nekaj mesnin za domov. Sedaj že obvladamo italijanpčino ... z artikla na mesnini preberemo napsi in povemo DEČI deka ... (to je bolje, kot prejšnja različica deči dečigrami, ko bi včasih kdo narezal za 1 kg mesnin) in seveda na koncu gracie. V Slovenijo prispemo čez Škofije potem pa po primorski AC proti domu, kamor prispemo ob 17:15 - prežganka nas je že čakala, po malo počitka pa se odpravimo še k sveti maši. Za nami je zelo lep dan, in bistvo - morski zrak in dolga vožnja, utrujenost je kar sama minila. (nastalo je tudi nekaj videoposnetkov, ti so dostopni na YOUTUBE kanalu - čisto spodaj.

11:06 - dol z Majorete ob glavnem kanalu

pogled na Nanos

rakovica (posebej tudi v videu)

gor na nasip se že pride ... a za dol klanec postane prestrm

pujsek teren

nasip je visok 4 m

pri "vodomcu"

nazaj na prvi opazovalnici

12:12 - od parkirišča naprej

že na drugi strani Soče - postanek

to pa je MAČJA LJUBEZEN

pogled na Jadransko morje - tudi Piran se je lepo videl in zadaj hravaški svetilnik, nekje v daljavi

malo večji mačkon in fazan

NARAVNI REZERVAT LAGUNSKA RIBOGOJNICA in plamenci

še na opazovalnici

še postanek pri kanalu Grande pred Gradežem, a do opazovanice ob kolesarski poti se zaradi prevelike količine vode ni dalo

ob 13:30 smer Trst - Milje

pogled na Socerb, potem po nakupih

in čez Škofije na AC in proti domu ... PRVI DEL ...

2 udeleženca tega izleta: Mirko (Canon SLT3, Tamron 18-400 mm) in Lucija (Canon SX70 65x optični zoom)