- 3140. IZLET - 6. (zadnji) DAN - sobota, 09. 07. 2022 - 2. del

- 09. 07. 2022 -

6. dan: Vergiate "Orange Motel" – Bergamo "Chiesa dell'Ospedale Maggiore (di Santa Maria e San Marco) - Poste centrali Bergamo" - Citta Alta "Suore Orsoline di Gandino - Rocca di Bergamo - Parco delle Rimembranze -
Chiesa di San Pancrazio - Fontana di San Pancrazio - Torre del Gombito - Chiesa di Sant'Agata nel Carmine - Torre di Adalberto - Cappella Colleoni - Basilica di Santa Maria Maggiore
- Museo del Cinquecento - Battistero - Duomo di Bergamo" –
Grone "Chiesa dei morti vecchi" – Lago di Endine – San Felice del Endine Gaino "Chiesa di San Michele Arcangelo" – Lovere "Santuario delle Sante - Torre civica - Basilica di Santa Maria Assunta in Valvendra" –
Pisogne "Chiesa di Santa Maria della Neve" – Toline "Lago d'Iseo" – Sale Marasino "Chiesa di San Zenone" – Iseo – Ljubljana (625 km)

Novo (21. 4. 2022) YOUTUBE kanal (NaIzletu.Si) do kratkih filmčkov je dostopen vsem, tudi današnji.

Takoj po zajtrku spakiramo in znosimo v avto. Ob 7:40 sledi plačilo 6 nočitev za zajtrkom po ceni 37,5 EUR / osebo na noč, zraven pa je dodanih še 14 EUR turistične takse, skupaj 389 EUR s tem da je bila soba res luksuzna … s hladilnikom, barom, sefom, tv, wifi, telefonom, klimo, kopalnica pa je imela masažno tuš kabino in bide … a bistveno je bilo le to, da ponoči spiš. Tudi zajtrk je bil glede na italijanske običaje (rogljiček + pijača) povsem klasičen. Potem pa odidemo proti domu, oz. novim dogodivščinam naproti. Ob 7:50 smo že na AC A8 smer Milano in potem A4 smer Benetke. Pa plačilu cestnin 1,7 in 1,7 in 4 EUR AC zapustimo pri izvozu Grassobbio. Vsa večja mesta imajo več izvozov, a Bergamu je imel samo enega. Ob 9:21 AC zapustimo in se vračamo Seriate v BERGAMO – nič zato, če smo zgrešili izvoz, smo imeli prej še panoramski ogled novega dela mesta. Ob 9:43 parkiramo v garažni hiši Piazza Liberta, potem pa se peš odpravimo po mestu, najprej si ogledamo cerkev "Chiesa dell'Ospedale Maggiore (di Santa Maria e San Marco)", potem čez cesto na pošto Poste centrali Bergamo … je potrebno imeti masko … tudi listek (turisti smo izvzeti) in počakati na prostega uslužbenca … 8 znamk za tujino 10 EUR, toliko kartic smo pisali (napisali smo jih včeraj po večerji) … Eno v Logatec, eno na Rudnik, eno domov, eno domov na Rakovniško, tri na Rakovnik in eno, ta je bila najpomembnejša, na Gorenjsko. Smo pustili kar uslužbencu, da je on nalepil znamke … take čudne moderne znamke. Ker je bila pošta oddana, 9. 7. na glavni pošti v Bergamu smo tudi »pošto« pričakovali bolj zgodaj … a se je to zgodilo šele 22. 7. znamke pa so bile 120-obletnica Ferrarija. Nadaljujemo po ulici navzgor in pridemo direktno pred blagajno vzpenjače za zgornji del mesta – povratna 5,2 EUR. V 5-minutah se pripeljemo na vrh (10:15) CITTA ALTA, najprej se zaustavimo v preddverju samostana Uršulink Suore Orsoline di Gandino, potem pa nadaljujemo na grad (je bilo še prezgodaj, da bi bil že odprt) Rocca di Bergamo, se pa zato sprehodimo čez park Parco delle Rimembranze s panoramo na mesto. Ob 10:42 nadaljujemo po Via Gombito v cerkev Chiesa di San Pancrazio, do Fontana di San Pancrazio v TIC Torre del Gombito vmes pa poleg spominkov že oprezamo, kjer bi bil primeren kotiček za kosilo. Sledi ogled cerkve Chiesa di Sant'Agata nel Carmine in že smo mimo obeh muzeje pred vrati Torre di Adalberto. Še malo okrog in vračamo se nazaj. Ob 11:40 najdemo tudi primerno restavracijo, a smo še 20 min prezgodaj … ravno pravi čas za ogled še kakšne cerkve. Najprej kapele Cappella Colleoni, zatem pa po plačilu 3 EUR / osebo še mogočne bazilike Basilica di Santa Maria Maggiore … časa, da bi vse detajlno poslikali … 14 dni bi bilo premalo. Časa si vzamemo 25 minut, tudi v tem času je nastalo kar precej slik. 12:24–13:11 kosilo 24,50 EUR, sledi ogled Museo del Cinquecento, sicer je sedaj v njem temačna kinodvorana, ogled krstilnice – med tem pa je bila bazilika Marije Velike že zaprta. Si pa ogledamo še stolnico Duomo di Bergamo. Še pogled z druge strani, nakup magnetka 3,5 EUR še na razgledno ploščad, in ob 14:14 se vračamo dol z vzpenjačo. Po plačilu 11 EUR za parkiranje ob 14:30 Bergamo zapuščamo. Nadaljujemo po cesti SS42 smer Lovere in ob 15:20 se ustavimo v kraju GRONE in si ogledamo cerkev Chiesa dei morti vecchi. Ko se spuščamo sledi klic iz Ljubljane, kje smo in kako daleč smo od doma … smo v Grone, kje pa je to … nekje v Italiji … in smo na poti domov, le vmes si še kaj pogledamo. Nadaljujemo čez Casazza, ko zagledamo puščico desno Maria del Lago, in seveda zavijemo desno ob jezeru Lago di Endine, sicer s potjo nadaljujemo, a tiste Marije na jezeru vseeno ni bilo. Kmalu pridemo do semaforja – ulica je bila tako ozka, da drugače ni šlo, in tudi sicer je bila široka največ 2 m. Ob 15:51 se ustavimo v SAN FELICE DEL ENDINE GAINO in si ogledamo cerkev nadangela Mihaela "Chiesa di San Michele Arcangelo" … po tem pa se sprehodimo še do jezera … in nazaj, na kopališču res opazimo nekaj … verjetno je bil res majhen kipec Marije na jezeru. Ob 16:21 prispemo v LOVERE – vrhnji kraj jezera Iseo. Parkiramo nekje na vrhu na enem brezplačnem parkirišču med tunelčki na Via Bertolotti, potem pa se peš spustimo v zares ljubko letoviško mestece. Cerkev Sv. Jurija je bila žal zaprta, se pa sprehodimo do cerkve Santuario delle Sante, z lepimi mogočnimi mozaiki in kapele Marije, kot dojenčice, notri je sedela tudi ena sestra, oblečena kot naše FMA, je povedala, da so sestre Bambino Marie …, ko odhajamo iz cerkve srečamo še druge te-iste redovnice, ko so ravno odhajale iz redovne hiše, takoj rečemo nekaj besed. Spustimo se do mestnega stolpa, vstop prost, ko pride dol skupinica se tudi sami povzpnemo nanj. Nadaljujemo po ljubkih uličicah in si ob 17:10 ogledamo še cerkev Basilica di Santa Maria Assunta in Valvendra, potem pa kar po tunelčku do avta in ob 17:28 pot že nadaljujemo, najprej čez reko Oglio. Nekje vmes na bencinski črpalki dotočimo za 60 EUR bencina, potem pa smo že v PISOGNE, kjer zagledamo smerokaz za Marijino cerkev … najprej se ustavimo v starem delu mesta, kjer vprašamo za pot do Marijine cerkve. Ob 17:48 si ogledamo s freskami zelo bogato cerkev Chiesa di Santa Maria della Neve, še posebej so bile zanimive tiste iz Velikega tedna … cvetna nedelja in svetega tridnevja: umivanje nog, zadnja večerja … ob 17:56 pa potem po cesti tik ob jezeru Iseo nadaljujemo. 18:05 TOLINE in jezero Iseo. Zadnji postanek ob 18:28 naredimo v SALE MARASINO, pri cerkvi "Chiesa di San Zenone", a je bilo ravno sredi svete maše – pri prošnjah in v nabito polno cerkev niti ne vstopimo … le še pogled na jezero. Še panoramska vožnja čez ISEO ob 18:52, potem pa sledimo oznaki za AC Milena / Benetke, pot nadaljujemo mimo naravnega rezervata Torbiere del Sebino po SPXI čez Corta Franca, ob 19:09 pa se vključimo na AC pri uvozu Rovato (to je le še 427 km stran od doma). Nadaljujemo po AC A4 mimo Brescie, Verone, Vicence, Padove. Okoli 20:30, nekje pred Benetkami naredimo postanek za WC, je pa še tudi zadnji čas, da pokličemo v Logatec, da je vse v redu (stisk z Logatcem, od četrtka 7. 7. ob 13:30 dalje je bil spet Logatec, prej še Ljubljana, ohranimo vsak dan tudi v Italiji – vsaj 2x dnevno … za telefon razdalja ni ovira, in za tiste, ki jih imamo radi, se vedno najde čas). Pot nadaljujemo v smeri Trsta po A4/E70, pri Villese pa zavijemo na A34 smer Gorica … je le cesta, ki je 4 km krajša in skoraj brez prometa. Ob 21:50 plačamo cestnino 24 EUR, natanko ob 22:00 pa prispemo v Slovenijo. Pri Lomu naredimo postanek za osvežitev – kar z radensko, natanko ob 23:01 pa po 625 prevoženih km srečno prispemo domov. Ob 23:34 pošljemo še e-pošto na nekaj izbranih naslovov, kje smo bili ta dan. Potem pa počasi k počitku. Kako naprej, se bomo pa odločali, ko bo to potrebno.

potem pa počasi na kosilo 12:13

še dobro, da imajo Italijani "pogrinjke" pred kosilom

raziskovanje Bergama (po kosilu) 13:11

Museo del Cinquecento

v muzeju je sicer kinodvorana, in občasno je bila čista tema

Krstilnica

ogled STOLNICE

in kapela Sv. papeža Janeza XXIII.

še pogled z "razgledne" restavracije

sestre redovnice Bambino Maria

mestni stolp

pogled na jezero Iseo

čas za WC v enem od lokalov

Basilica di Santa Maria Assunta in Valvendra

Villesse - plačilo cestnine ob 21:50

potem pa proti domu, kamor srečno prispemo ob 23:01

-------------------------
STROŠKI zadnji ŠESTI (625 km)
---------------------------------------
Motel Orange 6 nočitev z zajtrkom 389 EUR
Cestnine 1,7 EUR, 1,7 EUR, 4 EUR
Bergamo poštnina 10 EUR, vzpenjača 5,2 EUR, cerkev 6 EUR,
kosilo 24,5 EUR, spominek 3,5 EUR, parkiranje 11 EUR
bencin 60 EUR
cestnina 24 EUR

Skupaj ŠESTI DAN: 151,6 EUR + bivanje 389 EUR, skupaj 540,6 EUR

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vsi stroški skupaj

via corgeno 46 21029 Vergiate - Varese
www.orangemotel.it, www.motelorange.com
----------------------------------------------------------

POVEZAVA NA PRVI DAN (ponedeljek, 4. 7. 2022)

2 udeleženca: Mirko (Canon EOS SL3, Canon 18-55MM, Laowa 100mm f/2.8 2x Ultra Macro APO, Sony DCS HX400V, Sony DSC HX90B), Lucija (Canon SX70)