- 3025. IZLET - torek, 08. 02. 2022

- 08. 02. 2022 -

Prešernov dan (Šmartno - Žovnek - Braslovče - Polzela - Šempeter - Žalec - Celje - Zlateče pri Šentjurju)

Kot vsako leto, se za Slovenski kulturni dan odpravimo ogledat vsaj en muzej. Letos si izbremo Celje, vmes pa si še kaj pogledamo. Doma si pot pogledamo v Atlasu Slovenije, in čeprav smo imeli karto ves čas pri sebi, ni bilo potrebe, da bi jo med potjo še enkrat pogledali. Na pot se odpravimo ob 7:50 ob Dolenjski železnici, levo na Galjevico in desno na Dolenjsko cesto - do Rudnika in naprej po štajerski AC do izvoza Vransko. Pot nadaljujemo čez Čeplje v Prekopo, kjer zavijemo desno - kljub nobeni oznaki čez eno dvorišče prispemo na pravo cesto in pod AC ob 8:30 prispemo v ŠMARTNO, do ljubke cerkvice Sv. Martina - za pot naprej povprašamo. Nadaljujemo desno po hribu navzgor in že se pred nami prikaže Gora Oljka in cilj GRAD ŽOVNEK. Kljub prepovedi se z avtom povzpnemo do vrha, kjer parkiramo in se ob 8:46 sprehodimo ob že precej prenovljenem grajskem kompleksu (od 12. 12. 2010, ko smo bili nazadnje tu, se je že precej spremenilo) Ob 9:10 se spustimo in nadaljujemo mimo ŽOVNEŠKEGA JEZERA do GRAŠČINE ŽOVNEK, potem pa čez drevored prispemo na glavno cesto, kjer zavijemo levo. Ob 9:37 prispemo v BRASLOVČE, cerkev je bila žal zaprta, nadaljujemo do Braslovškega jezera, nazaj, a cesta mimo parkirišča ni prehodna, tako da moramo naprej po glavni cesti do Malih Braslovč, čez Preserje v POLZELO. Ob 10:02 do kapelice in gradu Komenda, potem pa še do zaprte cerkve Sv. Marjete. Čez Breg pri Polzeli in Ločico ob Savinji prečkamo AC in že smo pri Rimski nekropoli, oz. pri zaprti cerkvi Sv. Petra v ŠEMPETRU (10:20), nadaljujemo v ŽALEC do cerkve Sv. Nikolaja, zaustavimo pa se še pri pokopališki cerkvi Sv. Kancijana. Ob 10:57 parkiramo pred knjižnico v CELJU, ob 11:00 pa že čakamo v dolgi vrsti pred pokrajinskim muzejem - omejitev je 50 obiskovalcev ... in dokler kdo ne pride ven se ne da notri. Sledi ogled prvega dela muzeja. Ob 12:30 se odpravimo v prtljažnik po sendviče, ki jih zaužijemo na klopci ob Savinji. Ob 12:55 pa si ogledamo še drugi del muzeja. Ob 13:38 pa še Hermanov Brlog. Ob 14:04 prispemo do avta - problem je bilo priti ven od knjižnice, saj so bili povsod količki - a se kot ponavadi znajdemo (po enosmerni). Še kratek postanek v stolnici Sv. Danijela, potem pa desno prek Savinje, ki je zelo kmalu levo še enkrat prečkamo in že se vzpenjamo po cesti na Stari grad. Gneča nepopisna ... in ko že pakiramo zgoraj pri gradu ... in ko že čakamo v vsrti za preverjanje PCT pogoja ... NE HVALA ... v to gnečo ljudi brez mask in brez kakršnekoli razdalje ne gremo ... je res čudovit razgled, a za tveganje kakšne okužbe ni vredno. Spustimo so do malenkost nižje točke SVETEGA JOŽEFA 14:35, kjer je bilo tudi precej lepo, se ustavimo še v cerkvi, potem pa se ob 14:45 spustimo v Celje - čez Voglajno v industrijsko cono, in potem desno. Pred Bukovžlaku si ob 14:57 ogledamo kapelico potem pa smo ob 15:06 že v Blagovni pri enem od Proseniških jezer. Od daleč zagledamo ljubko cerkev, le prave poti do nje ne najdemo. Po tretjem poskusu končno prispemo na ZLATEČE PRI ŠENTJURJU - do cerkev Sv. Rozalije ob 15:30. Ob 15:47 pa se spustimo na glavno cesto, desno do Dol in levo v Trnovec pri Dramljah na AC in proti domu, kamor srečno prispemo ob 16:45. Kulturni praznik pa zaključimo z večerno sveto mašo v naši župnijski cerkvi Marije Pomočnice na Rakovniku. Za nami pa je čudovit praznični dan.

ŠMARTNO in cerkev Sv. Martina (8:30)

pogled na Goro Oljko in grad Žovnek

GRAD ŽOVNEK (8:46)

spodaj ob "glavni" cesti (9:14)

ŽOVNEŠKO JEZERO (9:20)

Graščina, posest in drevored ŽOVNEK (9:30)

BRASLOVČE (9:37) - pred cerkvijo Marije Vnebovzete

BRASLOVŠKO JEZERO (9:47)

POLZELA: kapelica in Grad Komenda (10:02)

cerkev Sv. Marjete

ŠEMPETER, cerkev Sv. Petra (10:19)

zanimiva pasja druščina

ŽALEC - zamrežena cerkev Sv. Nikolaja (10:31)

pokopališka cerkev Sv. Kancijana (10:39)

CELJE (10:57)

čakajoč v vrsti in ogled prvega dela muzeja

zanimiva je bila tudi razlaga, ko smo še čakali v vrsti - dolgo časa se je ena od lobanj premikala, saj so med lobanjo moža in lobanjo žene,
dali lobanjo druge ženske, in se je žena ves čas obračala k možu

čas za malico - vmes pa ob Savinji opazujemo sivo čapljo, mlakarice, kreheljce, žvižgavki in velikega žagarja (mladostnega samca in dve samici)

počitek na sončku pri +12

ogled 2. dela

ta avto ni kar tako - Lamborghini URUS, letnik 2018, cena pa se prične pri 252.677 evri

ogled novejše zgodovine

in zgornji del, kjer so še pred korono delovale ŽIVE obrtne delavnice s pravimi mojstri

stolnica Sv. Danijela

SVETI JOŽEF (14:36)

ogled cerkve (detajlno je bilo to 29. 12. 2021)

spodaj Celje, v daljavi pa Kamniško-Savinjske Alpe in Uršlja Gora

pogled na TEHARJE in kapelica s sliko Sv. Janeza Boska

pogled na Dramlje in Sv. Uršulo

BLAGOVNA (15:06) in eno izmed Proseniških jezer

pogled na Sv. Rozalijo

SVETA ROZALIJA, 15:32

potem pa na AC in proti domu.

3 udeleženci tega izleta: Mirko (Sony DSC HX-400V, 50x optični zoom, 4x digitalni zoom), Lucija (Canon SX70, 65x optični zoom, 4x digitalni zoom) in Marinka