- 3140. IZLET - 3. DAN - sreda, 06. 07. 2022 - 1. del

- 06. 07. 2022 -

3. dan: Vergiate "Orange Motel" - Buttigliera Alta - Sacra di San Michele "Chiesa Abbaziale di San Michele" - Avigliana "Santuario della Madonna dei Laghi - Chiesa di San Giovanni" -
Buttigliera Alta "Abbazia di Sant'Antonio di Ranverso"- Turino: Valdocco "Piazza Maria Ausiliatrice - Materna cerkev salezijancev bazilika Marije Pomočnice - prenovljen salezijanski muzej - trg - bazilika" -
Superga "Basilica della Nativita di Maria Vergine" - Moriondo Torinese "Il Castello di Moriondo Torinese - Chiesa di San Giovanni Battista" -
Castelnuovo Don Bosco - Colle don Bosko "Bazilika Sv. Janeza Boska" - Vergiate "Orange Motel" (439 km)

Novo (21. 4. 2022) YOUTUBE kanal (NaIzletu.Si) do kratkih filmčkov je dostopen vsem.

Ker prejšnji dan ugotovimo, da so pri zajtrku, ki je od 6:30 dalje samo 4 žemljice in 4 kosi kruha … (ko zmanjkajo, ostanejo le še rogljički … torej za ostale goste, ki pridejo na zajtrk pozneje, ni več izbire … se dan prične bolj zgodaj – zajtrk ob 6:25 – to je še bolje, saj se lahko na pot odpravimo že ob 7:21 novim dogodivščinam naproti. Ta dan je v načrtu obiskati rojstne kraje Sv. Janeza Boska, Sv. Dominika Savia in Sv. Marije Dominike Mazzarelo. Po SS33 se ob 7:34, ko dobimo listek vključimo na AC A62 smer Genova, pred razcepom za Novaro, pa zavijemo desno na AC A4/E64 smer Turino. Z vmesnim postankom za WC je pot potekala gladko, le pred Turinom se promet malenkost zgostil (a brez skrbi – tu se vsaj premika, v Sloveniji pa se ustavi), potem pa že gledamo smer T4/E70 smer Frejus. AC zapustimo pri izvozu 20 ob 9:00 s pogledom na Sacre di S. Mihele po plačilu cestnine (12,60 in 1,5 in 1,5 EUR … po Turinu se vsako cestnino plača posebej). Nadaljujemo po SS25, ko zagledamo tablico za samostan. V krožišču zavijemo in se ob 9:09 zaustavimo pred BUTTIGLIERA ALTA "Abbazia di Sant'Antonio di Ranverso" … a kaj, ko je bilo še vse zaprto. Pot po SS25 nadaljujemo mimo Ferriera in mimo Avigliane skozi predor po SP186, potem pa sledimo smerokazu za Sacra di San Michele. Cesta se prične vzpenjati. Ob 9:36, ko v parkirno uro že vržemo 3,5 EUR pričnemo s hojo proti romarskemu središču. Ob 9:53 plačamo vstopnino 8 EUR / osebo in že nadaljujemo z vzponom na SACRA DI SAN MICHELE "Chiesa Abbaziale di San Michele" Turina se sicer ni videlo, saj je bilo že precej sparjeno, a razgled je bil vseeno veličasten. Ob 10:00 si detajlno ogledamo cerkev in še preostali del samostanskega kompleksa. Še nakup razglednic in spominkov za 9,5 EUR ob 11:02. Tisto najbolj zanimivo je, da si ogledamo prav vse, ob 11:07 pa se vrnemo nazaj do avta, listek je bil do 11:06. Med potjo navzdol naredimo še nekaj postankov za panoramo. Takoj ob spustu ob jezeru Lago Grande di Avigliane se najprej zaustavimo v TIC, kjer predlagajo obisk srednjeveškega mesteca, takoj za tem ob 11:35 pa nadaljujemo v cerkev Santuario della Madonna dei Laghi, potem pa ob jezeru prispemo v srednjeveško mesto AVIGLIANE. Do parkirišča v središču se ob 11:53 pripeljemo po srednjeveški za kočijo široki cesti. In najprej si seveda ogledamo cerkev Sv. Janeza iz 13. stol. sicer pa srednjeveško gor ali dol v samem mestu ni nič posebnega, zato ob 12:11 z vožnjo že nadaljujemo po SP186 in desno na SS25. Ob 12:21 se ustavimo na bencinski črpalki v kraju Ferriere, kjer dotočimo bencin za 107,53 EU. Nadaljujemo in se ob 12:28 spet ustavimo pred BUTTIGLIERA ALTA "Abbazia di Sant'Antonio di Ranverso" – tokrat si po plačilu 5 EUR / osebo samostan tudi ogledamo. Še pogled na Sacra di San Michele in ob 12:50 po SS25 nadaljujemo v Rivoli in naprej v TURINO. Zagotovo je bil Turino največji podvig tokratnega dopusta … brez navigatorja, orientiramo se le po hribovju, kjer se nahaja superga, ki je v smeri Valdocca … cesta v eno smer je 4 do 5 pasovna za vožnjo naravnost, vmes par dreves in na desni še dva pasova, ki sta namenjena zavijanju levo ali desno … na enem od semaforju za pot vprašamo sprehajalca … a tam nam namesto odgovora očisti prednjo steklo … po plačilu 2 EUR pa le pove za smer … še na enem semaforju vprašamo za smer, in voznik pred nami vozi do krožišča … še ovinek desno in že smo 13:43 na Piazza Maria Ausiliatrice pred nami pa MATERNA CERKEV SALEZIJANCEV – Bazilika Marije Pomočnice v Valdoccu. A kmalu postane problem parkiranje, naredimo še en krog, in nikjer ni prostega mesta, potem pa k salezijancem … pred vrati pozvonimo, in parkiramo na notranjem varovanem parkirišču. Potem pa še enkrat pozvonimo, da pridemo peš ven iz parkirišča. Pri salezijancih se pozanimamo (cerkev se odpre šele ob 14:00) … kje se lahko je kosilo – napotijo nas na sredino ulice Via Maria Ausiliatrice, a je zaprto, nakar nekaj mladih povprašamo, kje se lahko kosi … menda 10 min naprej … nadaljujemo do začetka ulice Oasi bar – bife s pijačo in sladoledom … povprašamo, kje bi lahko jedli … pravijo da nikjer saj je vse zaprto … a da imajo tudi kuhalnik in nam lahko skuhajo testenine s paradižnikom in baziliko. 14:20–14:37 kosilo, za konec pa še rogljiček s pistacijo – cena za dva je 10,20 EUR. Ob 14:40 se vrnemo nazaj pred baziliko, najprej pred kip Sv. Janeza Boska, potem pa si ogledamo baziliko Marije Pomočnice. 15:12 – 16:06 detajlni ogled prenovljenega salezijanskega muzeja, nakup spominkov za 13,55 EUR in za konec še enkrat v baziliko so priporočim Mariji Pomočnici in Sv. Janezu Bosku. Ob 16:40 na info vprašamo še pot za Supergo, nam prijazna gospa fotokopira list z navodili v italijanščini … ja seveda, bi prišlo prav, ko bi znali po italijansko vsaj kakšno besedo. Pred vhodom … pa za pot vprašamo verjetno še enega duhovnika … Kaj z avtom … naj vpišemo v google … Ne … nimamo googla … kar tako po občutku … reče … čez reko … in res ob 16:57 prečkamo reko Pad, potem pa je bila že oznaka za Supergo. Ob 17:15 prispemo do mogočne bazilike, ki se razprostira na nadmorski višini 672 m nad Turinom … a kaj ko smo prepozni … baziliko so namreč ob 17:00 že zaprli … odprejo pa jo šele »jutri« ob 10:00 – Italija je turistom zelo prijazna država … no ja skrbijo, da si pri njih več dni. Do 17:35 se okoli nje sprehodimo in si z nje ogledamo razgled … a je bilo kar oblačno. Nadaljujemo kar po cesti naprej čez Baldissero Torinese, čez del Chieri, kjer je Don Bosko obiskoval šolo, čez Riva Pressa Chieri, kjer se je rodil Sv. Dominik Savio … kjer točno se peljemo niti sami ne vemo, saj avtokarta 1:200000 ni najbolj natančna z gozdnimi in podeželskimi cesticami turinskega gričevja, a vseeno ob 18:11 se ustavimo v MORIONDO TORINESE ob zanimivem gradiču z levi in ob sicer že zaprti cerkvi Sv. Janeza Krstnika, ob 18:17 nadaljujemo s panoramsko vožnjo skozi CASTELNUOVO DON BOSCO, kraja kjer je bil Sv. Janez Bosko krščen, od daleč pa se pred nami že prikaže COLLE DON BOSKO, kamor prispemo ob 18:26 – tudi tu je bilo že vse zaprto – cerkev se zapre že ob 18:00, tudi ko gremo prosit, če si cerkev lahko vseeno ogledamo je odgovor le »jutri« ob 9:00 … vseeno se sprehodimo okoli rojstnega kraja Sv. Janeza Boska … v muzej bi sicer lahko šli … a saj smo si ga ogledali že 3. 4. 2014, spotoma ko smo šli na diakonsko posvečenje našega župljana v Pariz. Plan dneva skrajšamo … tudi rojstni kraj Sv. Dominika Savia, sploh pa rojstni kraj Sv. Marije Dominike Mazzarelo v Monresu, malo nad Genovo ni smiselno obiskati … da se le peljemo in cerkve ogledamo le od zunaj nima nobenega smisla. Ob 18:56 zapuščamo Colle don Bosko … pot nazaj je bila malo sem in tja – odločiti se je bilo kje bo bolje … najprej se peljemo v smeri Chieri, kjer je smerokaz za AC, a ta vodi na AC mimo Turina – to ni smiselno, ker tam bo gneča, za pot kje je bolje povprašamo na enem stranko na enem bencinskem servisu. Namesto, da bi šli iz Colle don Bosko direktno na Asti, se čez gričke vrnemo v Chieri, in potem po SP10 v Villanova d'Asti prispemo na AC A21 / E70, in sicer ob 19:34. Nadaljujemo čez Asti, do razcepa Alessandria, kjer zavijemo levo A26 / E25 mimo Casale Monferrato, kjer prečkamo reko Pad, in navzgor mimo Vercelli, križišča z A4 / E64 pred Novaro v smeri Gravellona T. K sreči je bila ves čas zelo lepa narava, sicer bi bila vožnja po povsem prazni 3–4 pasovni AC pravi dolgčas. Ob koncu pa je spet nastal problem, kje AC zapustiti. To storimo pri izvozu za Arono po plačilu 13,70 EUR … a to ni pravi krak, vrnemo se nazaj na AC in nadaljujemo v smeri Milana, AC zapustimo spet prezgodaj – pri odcepu za Angeru ob 21:00, po plačilu 1 EUR za ta del, potem pa po SS33 prispemo v Sesto Calende, kjer v bližnji restavraciji za 5,50 naročimo pico. V Motel Orange pridemo še pravi »zadnji čas« ob 22:00 se namreč zapre … s pico v sobo, pa kot je razvidno iz fotografije prispemo ob 21:51, ko se odpravimo k večerji. Še pogled kje vse smo bili, na Magnificat in k Majcnu … potem pa k počitku.

ob poti na AC v smeri Genove

po plačilu cestnine ob 9:00 se že pokaže Sacra di San Michele

pred zaprtim samostanom Buttigliera Alta "Abbazia di Sant'Antonio di Ranverso" ob 9:09

vzpon na Sacra di San Michele

peš, od parkirišča navgor

Sacra di San Michele

po plačilu vstopnine

ogled cerkve Sacra di San Michele "Chiesa Abbaziale di San Michele"

še kripta

z razgledne ploščadi

še spodnja kapela

in že se spuščamo - pogled iz ceste

Avigliana "Santuario della Madonna dei Laghi" 11:35

pogled na jezero Lago Grande di Avigliane

Avigliane - srednjeveško mesto 11:53

cerkev Sv. Janeza Krstnika

Samostan Sv. Anotona: Buttigliera Alta "Abbazia di Sant'Antonio di Ranverso" 12:28

še en pogled na Sv. Mihaela

Panoramska vožnja skozi Turino

in pred baziliko Marije Pomočnice Piazza Maria Ausiliatrice 13:43

a najprej napolnit želodčke ... ko ti v slaščičarni / kavarni skuhajo špagete 14:20

in še posladek - rogljiček s pistacijo

sledi ogled VALDOCCA in MATERNE CERKVE SALEZIJANCEV, bazilike Marije Pomočnice

POVEZAVA NA DRUGI DEL TRETJEGA DNE

2 udeleženca: Mirko (Canon EOS SL3, Canon 18-55MM, Laowa 100mm f/2.8 2x Ultra Macro APO, Sony DCS HX400V, Sony DSC HX90B), Lucija (Canon SX70)