- 3003. IZLET - sobota, 01. 01. 2022

- 01. 01. 2022 -

Stepani - Sveti Anton - Marezige - Babiči - Pomjan - Šmarje - Krkavče - Padna - Korte - Malija - Izola - Naravni rezervat Škocjanski zatok - Socerb - Kastelec

Kot je že 25-letna družinska tradicija, da se na novega leta dan odpravimo gledat jaslice v Krkavče, je bilo tudi letos tako (lani je zaradi omejitev prehajanja regij to odpadlo). Na pot se odpravimo ob 7:40 ob Dolenjski železnici, desno na Peruzzijevo in naprej po primorski AC do izvoza Črni Kal / Hrastovlje. Od Vrhnike naprej je bil dan lep (ni bilo megle) vse do črnokalskega viadukta, kjer je megla prihajala od morja navzgor. Prvi postanek naredimo v STEPANI, s pogledom na Rižano in Tinijan, vse ostalo pa je bila megla. Cerkev Sv. Antona je bila zaprta, zato se po ozki cesti spustimo v Rižano in čez Cepke kmalu prispemo do Dekanov, kjer zavijemo levo in se vzpnemo na SVETEGA ANTONA (8:53), tudi tu je bila cerkev zaprta, nadaljujemo desno čez Bužarje, ter kmalu prispemo do "našega" romžmarina z lepim razgledom na Julijske Alpe in Dolomite, spodaj pa morje megle. Nadaljujemo do cerkve Sv. Križa v MAREZIGE (9:16), tudi tu je cerkev zaprta, so pa imeli lepe jaslice poleg nje, in naprej na razgledno točko. Od najnižjih nad meglo se je videl Prosek - cerkev Marija na Vejni in pa Univerza na Opčinah, a tudi ta se je ob koncu že skoraj potopila v meglo. Na naši strani pa delček Hrvatinov. Ob 9:35 zapustimo Marezige in ob 9:40 ogledujemo cerkev Sv. Ivana v BABIČIH, med tem so jo že kar precej obnovili, le strehe še vedno ni. Ob 9:50 prispemo na razgledno točko na POMJAN, od tu so se videle celotne Alpe in celotni Dolomiti, vse ostalo pa je v 10 minutah kar zginevalo v megli. Tu sta bili zaprti obe cerkvi - Sv. Jurija in Marijinega rojstva. Ob 10:22 se spustimo v ŠMARJE ... in se odločamo, če bi šli k sveti maši. Naš današnji prvotni plan je bil, da bi šli ob 9:00 k sveti maši v Koper k Sv. Ani ... a smo se potem zaradi COVID situacije odločili, da se ni dobro preveč mešati med lokalne prebivalce, tako da se potem tudi v Šmarju nismo odločili, da ostanemo. Si pa ogledamo zunanje jaslice, in skozi okno pokopališko cerkvico. Potem pa čez Puče in mimo Koštabone ob 10:47 prispemo v KRKAVČE, kjer si najprej ogledamo jaslice v muzeju na prostem, potem še tiste na glavni ulici in v cerkvi Sv. Mihaela. Pred cerkvijo pa nas je med tem že čakal mežnar Pavle s gajbico primorski dobrot in vzklikom ... naši ... moji Rakovničani ... Ob 11:14 se vrnemo do avta in že smo pri KRKAVŠKEM KAMNU - želodčki so bili že povsem lačni in potrebno jih je bilo napolniti s sendviči. Sledi nabiranje bodečih brinovih jagod in šipka. Ob 11:50 nadaljujemo v smeri Padne, še postanek za rožmarin in šipek in že prispemo v meglo in PADNO (12:10) cerkev Sv. Blaža je bila žal zaprta. Sledi spust na glavno Šmarsko cesto, desno in kmalu levo in vzpon po zelo ozki cesti v KORTE in na sonce. Od tu naprej sta se menjavala megla in sonce. Ob 12:40 še postanek z razgledom v MALIJI, potem pa se spustimo v IZOLO. Parkiramo na glavnem parkirišču ob morju in si gremo ogledat jaslice v cerkve po Izoli (12:58). Vse so bile zaprte, tudi glavna Sv. Mavra, a ker je bilo zraven župnišče pozvonimo pri župniku, če si lahko ogledamo jaslice. Odgovor je bil, da je cerkev zaprta, bo pa odprta v času svete maše (ob 18:00) ... na cerkvi pa je bil tudi napis Zaradi PCT pogojev je cerkev zaprta ... a to ni razlog. Ob 13:31 se vrnemo nazaj do avta, skozi predor Markovec prispemo v Koper, kjer se je kazalo sonce. A tokrat se Kopru izognemo, se pa ob 13:45 ustavimo pri NARAVNEM REZERVATU ŠKOCJANSKI ZATOK, kjer se do 14:52 tudi sprehodimo. Ko zaključimo pa je zapihal veter in je prinesel meglo. Nadaljujemo proti Ljubljani, bolj ko zapuščamo morje, lepše postaja, in na drugi strani predora Dekani je spet lep sončen dan. Pred predorom Kastelec zapustimo AC in zavijemo za Socerb - na Socerb je bila kolona avtomobilov (prava procesija) in vse zaparkirano ... pred gradom pa je bilo še dovolj parkirišč ... a gneča je bila nepopisna. Množica fotografov s stojali ... 15:06 do 15:54 SOCERB, sprehodimo se do vseh razglednih točk - pogled tu pa je bil zares enkraten - veličasten. Zgoraj kulisa Julijskih Alp in Dolomitov, spodaj pa so kraji sproti izginjali, še Prosek je bil na koncu osamljen otoček sredi megle. Ob 16:02 naredimo zadnji postanek pri cerkvi Sv. Križa v KASTELCU, potem pa na AC in proti domu, kamor srečno prispemo ob 17:00. Za nami je bil čudovit dan, kljub temu, da smo od 16-ih cerkvah lahko jaslice videli le v Krkavčah. In morje megle, to je bilo najlepše. Po krajšem počitku na novega leta dan zaključimo s sveto mašo v domači cerkvi Marije Pomočnice na Rakovniku.

ob poti na primorski AC - Postojna

pri "rožmarinu" in pogled na Podpeč in Kraški rob

MAREZIGE, cerkev Sv. Križa 9:16

na razgledni točki

Univerza na Opčinah je tu videti še v celoti

BABIČI 9:39 in cerkev Sv. Ivana

ŠMARJE 10:22

jaslice pred cerkvijo

pokopališka cerkev

še pogled z vrhnje strani

KRKAVČE 10:47

Muzej na prostem

na "glavni" ulici

jaslice pred cerkvijo na ŽIVI SKALI

cerkev Sv. Mihaela

še ostale jaslice pred cerkvijo

pri KRKAVŠKEM KAMNU 11:20

pogled na Milje, Dolino, Boljunec in Trst

Prosek in cerkev Marije na Vejni

pogled na REPENTABOR, kjer je župnik naš Bedenčič

tudi Prosek počasi že tone v megli

in tudi Univerza na Opčinah se utaplja

KASTELEC, cerkev Sv. Križa 16:02

pogled na Nanos, črni del na desni strani pa je ostanek silvesterskega požara, ki je očitno bil kar obsežen

3 udeleženci tega izleta: Mirko (Sony DSC HX-400V, 50x optični zoom, 4x digitalni zoom), Lucija (Canon SX70, 65x optični zoom, 4x digitalni zoom)