- 2978. IZLET - sobota, 20. 11. 2021

- 20. 11. 2021 -

Mala staje - ITALIJA: Pancan Pancano - Naravni rezervat Izliv Soče Isola della Cona - Lagunska ribogojnica Valle Cavanata -
Sveti Peter ob Soči
San Pier d'Isonzo - Sovodnje ob Soči Savogna d'Isonzo - Štandrež Sant' Andrea

Na pot se odpravimo ob 7:10, in sicer ob Dolenjski železnici, desno na Peruzzjevo in naprej v megli po primorski AC. Že na vrhniškem klancu pa se je prikazalo sonce. Prvi postanek ob 7:45 naredimo v MALIH STAJAH, mehurčka sta bila že kar polna. Nadaljujemo naprej po AC do Fernetičev ... (in ko se ravno čez dva dni zaradi COVID-19 zapira meja Avstrije, je tu stanje tako, kot da epidemije NI ... ne na naši, ne na italijanski strani ni nobene kontrole - nobene žive duše) - prost prehod meje. Nadaljujemo po italijanski AC do izvoza za Gorico, čez Tržič in že se ob 8:27–9:12 sprehajamo ob Jadranskem morju na sončku v PANCANU. Pod nadaljujemo v NARAVNI REZEVRAT IZLIV SOČE, in po plačilu vstopnine 2x 5 EUR ob 9:27 nadaljujemo s sprehodom po neokrnjeni naravi. Res je bil čudovit sončen dan. ... a kaj ko zagledamo ladjo velikanko, ki od Tržiča pluje proti Trstu, še celo Devinski grad je prekrila ... s sprehodom nadaljujemo ob Soči proti izlivu ... in kmalu se prične (11:28) pred nami pojavljati "onesnažena" megla - mogoče od ladje ... Sonca ni bilo več, le še megla. Ob 13:50 se vrnemo nazaj do avta, in pot čez Sočo nadaljujemo v NARAVNI REZERVAT LAGUNSKA RIBOGOJNICA ... v gosti megli so tudi plamenci in dolgorepe race. Vračamo se proti Tržiču, a zavijemo v smeri Gorice. Bolj se oddaljujemo od morja, lepši dan postaja. Ob 15:00 si ogledamo cerkev Sv. Petra v SVETEM PETRU OB SOČI, potem pa še cerkev Sv. Martina ob 15:25 v SOVODNJE, malo pred 16:00 pa smo že pred tovarniško trgovino čokolade Witors v ŠTANDREŽU, kajti Miklavž se že kar približuje. Čez Gorico prispemo v Slovenijo (tudi tu je prost prehod meje). Vračamo se po vipavski hitri cesti, na Vrniki se pojavila gosta megla. Domov pa srečno prispemo ob 17:35, za nami pa je zelo lep dan.

ob poti na primorski AC

MALE STAJE

na italijanski AC - pogled na Prosek

PANCAN - sprehod ob Jadranskem morju (8:27-9:12)

kostanjevke

vodomec z ribo in brez nje

sonce je bilo na napačni strani, a vodomec ne bi počakal kakšnega premika

NARAVNI REZERVAT IZLIV SOČE 9:28 - prva opazovalnica

reka SOČA

zadnja opazovalnica 10:51

in vodomec

naprej po nasipu proti izlivu

lep sončen dan se je ob 11:28 končal z gosto meglo

vodomec lepo sedi in opazuje, potem pa prileti postovka ali druga manjša ujeda, in vodomec zbeži pred njo

v osnovnem krogu 12:43

na Majoreti 12:54

naprej ob kanalu

opazovalnica 13:06

veliki škurh v vsej veličini

pri vodomcu 13:28

SOVODNJE OB SOČI 15:25

pogled na VIPAVSKI KRIŽ 16:34

in Log pri Vipavi 16:37

2 udeleženca tega izleta: Mirko (Sony DSC HX-400V, 50x optični zoom, 4x digitalni zoom) in Lucija (Canon SX70, 65x optični zoom, 4x digitalni zoom)