- 2864. IZLET - sreda, 07. 07. 2021

- 07. 07. 2021 -

Dovje - Gozd Martuljek - Jasna - Ruska kapelica - Vršič - Šupca - Julius Kugy - Julijana - Trenta - Sorčeva brv - Soča - Velika korita Soče - Bovec -
Plužna - Slap Boka - Žaga - Učja - Kobarid - Potoki - Borjana - Breginj - Marija Snežna - Logje - Breginjski kot - Napoleonov most - Nadiža - Kred - Sužid -
Drežnica - Libušnje - Kamno - Volarje - Čadrg - Žlejžn - Tolmin - Nadavče - Avče - Solkan

Tokrat se odpravimo na ogled, kje bomo preživeli počitnice na turistične bone. Na pot se odpravimo ob 6:20, in sicer po gorenjski AC do izvoza Hrušica. Prvi postanek naredimo ob 7:04 v DOVJAH s pogledom na Triglav in Aljažev stolp na vrhu. Še ogled kapelice in ob 7:20 že nadaljujemo. Ob 7:28 si v GOZDU MARTULJEK ogledamo Špikovo skupino, potem pa čez Kranjsko Goro nadaljujemo v smeri prelaza Vršič. Postanek ob 7:41 v JASNI. Ob 7.53 pa že nadaljujemo po ruski cesti. 7:57 postanek pri RUSKI KAPELICI, ob 8:24 pa si že ogledujemo Prednje okno. 8:27 - VRŠIČ, potem pa se spustimo na GORIŠKO stran. 8:36 razgledna točka ŠUPCA, 8:53 pri spomeniku KUGY in malica ter spust v Trento, kjer se ob 9:10 zaustavimo pri Botaničnem vrtu JULIJANA. Ob 9:23 pa si od zunaj ogledamo še kapelo Loretske Matere Božje v TRENTI. Nadaljujemo ob Soči navzdol, Soča je še zavita v meglo. Ob 9:43 se ustavimo na SORČEVI BRVI, ob 9:56 v SOČI pri Sv. Jožefu in že smo ob 10:00 pri VELIKIH KORITIH SOČE. Ob 10:20 si ogledamo cerkev Sv. Urha v BOVCU, ob 10:50 pa v PLUŽNI pri Sv. Miklavžu, slap Virje si bomo že še ogledali. Nazaj v Bovec in že smo pri SLAPU BOKA (11:14), sledi ŽAGA (11:25) in ogled UČJE (11:34). Ob poldne prispemo v KOBARID, kjer se ustavimo na TIC-u, pozanimamo se o kartici "JULIJSKE ALPE", cena kartice je 29 EUR, velja pa 15 dni. Ob 12:06 si ogledamo cerkev Device Marije vnebovzete. Potem pa že nadaljujemo v smeri Robiča in Italije, a v krožišču pri Starem Selu zavijemo po gornji poti. Ob 12:22 se ustavimo v POTOKIH s pogledom na dolino Nadiže. Ob 12:28 pa smo že pri cerkvi Sv. Katarine Aleksandrijske v BORJANI. Nad Sedlom in cerkvijo Sv. Križa, kjer se ne ustavimo ob 12:43 prispemo v BREGINJ do cerkve Sv. Nikolaja. Po ogledu cerkve in klepeta z domačini nadaljujemo do MARIJE SNEŽNE (13:00), potem pa se spustimo nazaj v Breginj (13:14) kjer nas pričakajo ljubke kozice. Ob 13:20 pot nadaljujemo (spet v smeri Italije, a po spodnji cesti v LOGJE do Sv. Primoža in Felicijana (13:29) in čez BREGINJSKI KOT se spustimo do Nadiže (13:38), kjer imamo malico - kljub tabli, da se kužki ne smejo kopati med 10:00 in 18:00 enega opazimo. Sledi vzpon do NAPOLEONOVEGA MOSTA (na Nadiži) ob 13:51, postanek ob 14:03 na NADIŽI. Potem pa čez Podbelo nazaj v Borjano, a kmalu zavijemo desno v KRED, ker je vas zelo ozka kar vzvratno pripeljemo do cerkve Sv. Nikolaja (14:22), ki si jo tudi ogledamo. Nadaljujemo v Robič in nazaj v smeri Kobarid. 14:34 postanek v SUŽIDu za panoramo kostnice, potem pa v Kobarid in do Soče 14:42, ter vzpon na DREŽNICO - 15:00, kraja kjer bomo preživeli počitnice. Najprej preverimo rezervacijo in jo podaljšamo še za eno noč, potem pa si ogledamo cerkev Srca Jezusovega. Ob 15:41 zapuščamo Drežnico s spustom mimo parkirišča za slap Kozjak in do Soče, potem pa pot nadaljujemo po levem bregu Soče. Čez Ladro v LIBUŠNJE, kjer se najprej ustavimo pri podružnici - pokopališki cerkvi Sv. Lovrenca, kjer je tudi grob Simona Gregorčiča, sledi vzpon čez Smast v Libušnje do cerkve Sv. Duha, od koder je veličasten pogled na Kobarid in Sočo. Potem pa po cesti nazaj čez Smast in na glavno cesto v smeri Tolmina. Ob 16:33 najprej naredimo postanek ob Soči, za soško postrv, potem pa nadaljujemo do Sv. Trojice v KAMNO (16:44) in do Sv. Briskija v VOLARJE (16:50). Potem pa po zgornji cesti čez Gabrje in Dolje v Zatolmin in levo v smeri Tominskih Korit. POZOR! Cesta od tod ni primerna za vsakokar. 17:11 sledi vzpon po za 1 avto širok cesti na ČADRG (čez Hudičev most in Laz), gor grede k sreči ni dol nobenega avtomobila. Ob 17:24 prispemo v Čadrg, po pogovoru z domačini pa z vožnjo nadaljujemo do konca vasi. Ob 17:35 parkiramo in se peš odpravimo do 15 min oddaljene razgledne točke. Ob 17:58 prav zares prispemo na razgledno točko ŽLEJŽN - in razgled je bil res čudovit. Ob 18:20 se vračamo proti avtu, kamor prispemo ob 18:42 - sledi še zadnji sednvič, potem pa hitro za domačinom v dolino. Tudi dol grede k sreči ni bilo nikogar, ki bil šel gor. Razen prav na križišču za Zadlaz (18:58) - k sreči je bilo tudi največ prostora za srečanje. Ob 19:11 se ustavimo pri cerkvi Marije vnebovzete v TOLMINu, a je bilo ravno sredi svete maše. Nadaljujemo čez Sočo v Voče in Čiginj, ter ob Soči navzdol. V Doblarju zagledamo smerokaz za Avče, kjer prečkamo Sočo (19:30), potem pa pride lepši pogled dneva (19:36) železniški most čez Sočo, tu je bilo res pravlično. Sledi vzpon v Avče in še kar gor do Marije Snežne v NADAVČE (19:47), ravno ko zavijemo levo, da bi v Atlas Slovenije pogledali kjer je cerkev, se pojavi pred nami - to je ena od cerkva, ki je bila predstavljena v letošnji Šmarnicah. Ob 20:00 sledi spust v AVČE s panormarskim pogledom na Sv. Martina, potem pa čez Bodrež prispemo v Kanal. Vožnja ob Soči z vmesnimi postanki za Sočo in Sveto Goro, ter zadnji postanek v SOLKANU - Solkanski most (20:32), čez Novo Gorico nadaljujemo na Vipavsko hitro cesto in že v temi ob 21:45 srečno prsipemo domov. Za nami pa je čudovit dan.

na gorenjski AC - pogled na Tabor

Razgledišče ŠUPCA

pri spomeniku Dr. Juliusa Kugy

TRENTA - Alpski Botanični vrt JULIANA

rožca, ki cveti le ta teden

TRENTA - kapela Loretske Matere Božje

Sorčeva brv in SOČA še v meglicah

MALA KORITA SOČE

BREGINJ in cerkev Sv. Nikolaja

MARIJA SNEŽNA

pogled na Stol

Breginjske koze - takšne in drugačne

LOGJE - Sv. Primož in Felicijan

VOLARJE

vzpon na ČADRG

ČADRG

čisto na vrhu, ko se cesta konča

razgledna točka ŽLEJŽN - in veličasten pogled na Javorco

nazaj na parkrišču in spust v dolino

TOLMIN - cerkev Marije vnebovzete

SOČA - most proti Avčam

in železnički most - tu je bilo pravljično

NADAVČE - Marija Snežna

AVČE in Sv. Martin

ob Soči

pogled na Sveto Goro

SOLKAN - Solkanski most

ob Vipavski hitri cesti

3 udeleženci tega izleta: Mirko (Sony DSC HX-400V, 50x optični zoom, 4x digitalni zoom), Lucija (Canon SX70, 65x optični zoom, 4x digitalni zoom) in Marinka