- 2414. IZLET - 9. dan - torek, 23. 07. 2019 - "Po poteh svetega papeža Janeza Pavla II"

- 23. 07. 2019 -

9. dan: "Po poteh svetega papeža Janeza Pavla II"

D: Kralowc Königstein - Žandawa Bad Schandau - CZ: Národní park České Švýcarsko: Hřensko: Národní přírodní památka Pravčická brána
(Přístřešek Tři prameny - Jeskyně Českých bratří - Výletní zámeček Sokolí hnízdo - Pravčická brána - Vyhlídkové místo) - Děčín
} - Hradec Králové (248 km)

DEVETI DAN, torek 23. 7. 2019
Ta dan je bil zajtrk šele ob 8:00, zato sva spakirala prej, se sprehodila do TICa, potem pa ob 7:59 odšla na zajtrk. V obednici so imeli naslikane vse lepe znamenitosti okoli, pol metra pod stropom pa tudi črtico, kako visoko je segala voda – reka ELBA 16. in 17. 8. 2002. Pa reka sploh ni tako blizu, vmes je še proga, pa je vsaj 10 m nižje pod krajem. Še zanimivost, včeraj, ko sva prišla v sobo, so naju na postelji v vrečki čakali čepki za ušesa, mogoče zaradi vlaka, a jih nisva prav nič potrebovala, spala sva kot ubita. Ob 8:54 pa sva se odpravila na pot, ter zapustila
KRALOWC (KÖNIGSTEIN), nadaljevala sva po cesti B172 ob reki ELBI v ŽANDAWA (BAD SCHANDAU), kjer sva si ob 9:04 ogledal cerkev sv. Janeza in se čez trg, mimo vodnjaka sprehodila na TIC po prospekte.
Ob 9:26 pa sva pot nadaljevala, sedaj po drugi strani reke Elbe, čez Postelwitz in Schmilka ter ob 9:36 prečkala Nemško – Češko mejo in prišla v
NARODNI PARK ČEŠKA ŠVICA Národní park České Švýcarsko. Ob 9:39 sva bila že v HŘENSKO, kjer sva zavila levo ob reki Kamenice navzgor. Parkirala sva ob 9:52 na enem od parkirišč ob cesti za 120 CZK (4,7 EUR), naprej šla na WC za 2 EUR, potem pa se natanko ob 10:00 odpravila na pot v hribe: Národní přírodní památka Pravčická brána. Del poti, 23 minut ob cesti, potem pa od Přístřešek Tři prameny desno po najprej gozdni, zatem pa planinski poti. Pot je lepo označena, in kljub temu, da je ponekod mivka in so nekateri pohodniki hodili v natikačih ali celo bosi, je potrebna pohodna oprema – z močnejšimi čevlji, saj so skale vmes ostre in je potrebna previdnost. Predviden čas do gor je 45 minut, a midva sva potrebovala bistveno več. Ob 10:49 sva prispela do spodmola Jeskyně Českých bratří, potem pa nadaljujeva naprej, pred nama se je ob 11:10 prikazal zanimiv v skalo zgrajen gradič Výletní zámeček Sokolí hnízdo in potem tudi najin cilj: Naravni most Pravčická brána. Čehi ne bi bili Čehi, če ne bi pobirali vstopnine, in ob 11:20 sva plačala 150 CZK (5,8 EUR), da sva pot lahko nadaljevala. Najprej sva šla pod naravni most in na desno razgledno točko, sam pa sem se potem po zelo strmih stopnicah vzpel še na razgledno ploščad Vyhlídkové místo, kjer je bil pogled na naravni most in celotno pokrajino še lepši. Dol se vrnem točno opoldne, potem greva še na WC ter v trgovinico, potem pa se ob 12:06 po isti poti pričneva spuščati. Ob 13:23 se vrneva nazaj do avta, med tem se je množica pohodnikov povečala in postalo je vroče.
Hotela sva si ogledati še HŘENSKO, a so bila vsa parkirišča zasedena, ter je povsod mrgolelo turistov, zato se ob 13:29 vrneva do Elbe, ki se je preimenovala v Lebe in pot ob njen nadaljujeva v
DĚČÍN, kamor prispeva ob 13:43. Najprej si ga panoramsko ogledava, potem pa le najdeva primerno parkirišče, ter ob 14:07 parkirava (do 16:37) za 50 CZK (1,96 EUR). Čez cesto nadaljujeva na glavni trg, kjer si ob 14:24 v Restaurace U Pekaře naročiva kosilo za 482 CZK (18,9 EUR), in sicer: 1x Beefsteak mit gerösteten grünen Bonnen und Speck 229 CZK, 1x Schweinekotlett mit gerösteten grünen Bonnen und Speck mit Tomatensauce 145 CZK, 1x Krokety 35 CZK, 1x Americke brambory 35 CZK, 1x Cola 38 CZK. Ob 15:18 plačava, potem pa pot nadaljujeva na grad. Nazaj grede se ustaviva še pri zaprti cerkvi povišanja sv. Križa. Potem pa čez cesto v trgovino Billa nakupit pijačo za na pot (sicer sva imela kar nekaj zaloge s seboj, a je kar pošla), ob 15:53 plačava skupaj 118 CZK (4,62 EUR). Ob 16:00 čez most prek reke Labe nadaljujeva pot v smeri Ústí nad Labem. Še v DĚČÍNu se ustaviva na Schellu, in ob 16:08, plačava 1440 CZK (56,38 EUR) za bencin.
Najin plan pa je Karlovy Vary ter potem Regensburg in Passau, ali pa České Budějovice in Linz. Porajalo se nama je namreč vprašanje koliko dni velja 10-dnevna vinjeta, če šteješ dneve – 1. dan 15: 16,17,18,19,20,21,22,23 in 24 = 10 dni ali je to 15 + 10 = 25. No v izogib kakšni kazni sva se odločila, da se domov vrneva 24. Sicer pa sva pot imela naštudirano do Češke Švice, potem za domov pa ne. Problem Češka pa je ta, da je na smerokazih označen samo naslednji kraj, ne pa večji kraji. Tako sva se v Ústí nad Labem odločila, da greva na AC čez Prago na Dunaj in domov, vmes pa si še kaj pogledava (mogoče Brno). In res ob 16:48 sva že na AC v smeri Prage. AC je bila lepa in do Prage prispeva ob 17:21, potem pa zastoj – zunaj je bilo zelo vroče 35 stopinj (ves ta čas do danes sva imela med 16 do maks. 25 stopinj), prav ta dan pa je bil prvi vroč. No na 8 km odseku se je vse ustavilo, cesta se je zožila na dva ozka pasova, in potem se je vmes po sredini vrnil še policaj, stala sva na sredini AC, 2 cm pred nasproti vozečimi avtomobili. In sicer je to trajalo 2 URI – za 8 km – Ves čas sva imela prižgano klimo – bil pa je to BLAGODEJEN POČITEK v vročem dnevu, prav nič hudega nama ni bilo, vmes sva gledala prospekte, ki sva si jih nabrala in počivala, le vsake toliko se je avto malo majal, ko je po drugi strani kdo švignil mimo. In zakaj smo stali, zato ker sta se dva pasova združila v enega – samo zato. Ob 19:21 se je vožnja potem nadaljevala.
Pojavil se je napis Hradec Králové in odločila sva se, da si ga ogledava, ter da kje v bližini, zunaj mesta prespiva. Ob 20:03 prispeva v
HRADEC KRÁLOVÉ, najprej s panoramsko vožnjo, ves čas gledava za prenočišče, potem pa zavijeva v stari center, najprej vprašava v Hotelu U Královny Elišky, kjer je bila cena 94 EUR za oba, potem pa prispeva pred Hotel VACEK POD VĚŽÍ Hradec Králové s 4 ****, kjer sva se 20:37 odločila da prespiva. Cena 86 EUR + parkiranje, 2050 CZK + 120 CZK = 2170 CZK, in ker sva plačala s kartico v CZK, naju je prišlo samo 85,07 EUR (za oba skupaj), če bi plačala v EUR, bi bila cena 6 EUR več. Sicer cena za tak hotel ni bila visoka, mogoče je bila cena visoka zato, ker sva bila na ČEŠKEM, a to sva si privoščila, saj imava jutri 24. 7. Na spominski dan Marije Pomočnice 13. obletnico zaroke. Plan je bil tudi, da se jutri domov vrneva do 17:00, in naj bi šla potem ob 18:30 k maši na Rakovnik, potem pa še do Lurške, kot vsak mesec 24-ega. Najprej sva si ogledal sobo – na kartico, potem pa sva si šla ob 20:50 ogledat ljubko mesto. Ob 21:19 sva si privoščila še posladek v restavraciji Archway, in sicer 1x Čokoladovy Fondant 115 CZK in 1x Čokoladovy Dort 85 CZK, skupaj 200 CZK (7,84 EUR) – toliko sva na Poljskem dala za kosilo za oba. Še malo po mestu, potem pa ob 21:42 nazaj v hotel, najprej razpakirat, potem pa k počitku, saj je bil za nama spet en lep dan. (Š 161153 km)

KRALOWC (KÖNIGSTEIN), še pred zajtrkom

še v pripravi

najin zajtrk

okoliške znamenitosti

in ob reki Elbi nadaljujeva

ŽANDAWA (BAD SCHANDAU)

ogled cerkve sv. Janeza

sva ugotavljala če je na krožniku zadnje večerje pujsek

čez trg na TIC

na razgledni točki desno

vzpon na razgledno ploščad

Vyhlídkové místo

še zemljevid, kaj si bova ogledala prihodnjič

in spust v dolino

vožnja naprej ob Elbi (oz. sedaj Labi)

DĚČÍN

Potem pa k počitku.

VSI STROŠKI DEVETEGA DNE:

HŘENSKO
parkiranje 120 CZK (4,7 EUR)
WC 2 EUR
Pravčická brána
150 CZK (5,8 EUR)

DĚČÍN
parkiranje 50 CZK (1,96 EUR)
kosilo Restaurace U Pekaře 482 CZK (18,9 EUR)
1x Beefsteak mit gerösteten grünen Bonnen und Speck 229 CZK
1x Krokety 35 CZK
1x Americke brambory 35 CZK
1x Cola 38 CZK
BILLA – pijača 118 CZK (4,62 EUR)
SHELL – bencin 1440 CZK (56,38 EUR)

HRADEC KRÁLOVÉ
Hotel VACEK POD VĚŽÍ Hradec Králové s 4 ****
nočitev z zajtrkom 2050 CZK
parkiranje 120 CZK
= 2170 CZK (85,07 EUR)
večerja Archway 200 CZK (7,84 EUR)
1x Čokoladovy Fondant 115 CZK
1x Čokoladovy Dort 85 CZK

-----------------------------------
vse skupaj 9. dan za oba
4730 CZK (187,27 EUR)

Povezava na ZADNJI - 10. dan, 24. 7. 2019

2 udeleženca tega izleta - POČITNIC: Mirko (Sony DSC HX-400V, 50x optični zoom, 4x digitalni zoom), Lucija (Sony DSC HX-90B, 30x optični zoom, 4x digitalni zoom)