- 2414. IZLET - 2. dan - torek, 16. 07. 2019 - "Po poteh svetega papeža Janeza Pavla II"

- 16. 07. 2019 -

2. dan: "Po poteh svetega papeža Janeza Pavla II"

CZ: Jakartovice - Hradec nad Moravicí - Kravaře - Zoologická zahrada a botanický park Ostrava - PL: Marklowice Górne - Jezioro Goczałkowickie - Pszczyna (160 km)

DRUGI DAN, torek 16. 7. 2019

Kljub temu, da sva na dopustu – počitnicah imava kar tempo; prej, ko pričneš z dnevom, več imaš od dneva. Tako sva vsak dan imela budilko ob 6:20, tako da sva se do zajtrk že uredila in v večji meri že spakirala, se ob 7:00 odpravila na zajtrk, po njem pa do konca spakirala in se odpravila novim dogodivščinam na proti. In tako je bilo tudi danes.
Na zajtrk sva prišla ob 7:09, bil je bogat in zelo dober zajtrk, sicer kar malo preveč za naju. Med tem sva domačim še poslala e-pošto, saj je bil spodaj WIFI, z opisom poti prejšnjega dne in trem slikami. Potem pa sva še spakirala in ob 8:09 zapustila JAKARTOVICE in Penzion nad stájí – po cesti 460 sva se vrnila v Deštné in nadaljevala levo po glavni cesti 46 čez Mladecko, Litultovice, Slavkov v Opavo, kjer še pred centrom zavijeva desno na cesto 461 in potem desno na 57. Ob 8:54 prispeva v HRADEC NAD MORAVICÍ, kjer najprej parkirava pred gradom, potem pa vseeno avto prestaviva na urejeno parkirišče za 20 CZK (do 10:58). Najprej si ogledava zunanjost zanimivega gradu, potem pa ob 9:20 kupiva dve vstopnici 2 x 30 CZK za ogled grajski vrtov – na voden ogled stolpa ali pa samega gradu bi morala čakati do desetih. No potem sva si ogledala grajske vrtove zámecký areál – sva bila kar malo razočarana, da sva to morala plačati, nič posebnega – no saj je bil gozd, pa Beethovnov spomenik, a nič rožic, pa kakšen urejen grmiček … Natanko ob 10:00, ko se je pričelo vodenje sva grad zapustila, ogledala sva si še cerkev sv. Petra in Pavla, ter ob 10:06 kraj zapustila. Nazaj po cesti 57 v Opavo in najprej desno na cesto 11 v smeri Ostrave, potem pa levo čez Štítina po cesti 467 v Dvořisko, kjer sva ob 10:39 prispela v KRAVAŘE. Parkirala sva pri pokopališču, ki sva si ga tudi ogledala, potem pa vstopila v veliko in lepo cerkev sv. Bartolomeja, v kateri je vitraž z Marijo, ki razvezuje vozle. Ob 10:53 nadaljujeva čez Kravaře po cesti 56 čez Kouty, Dolní Benešov, Kozmice, Hlučín v OSTRAVA, kamor prispeva ob 11:30, tako najdeva smerokaz za ZOO in mu slediva, a potem se je pričelo. Na glavni cesti za ZOO je obvoz – delo na cesti, nadaljujeva po obvozni cesti, a kaj ko na tej (v najini smeri ne označena puščica za ZOO) zgrešiva z en ovinek in se okoli loviva kar nekaj časa. Ves čas voziva po drugi strani hriba, kjer je ZOO, ni pa smerokaza kako do ZOO. V Heřmanice potem vprašava dostavljavca hrane kako v ZOO – najprej naju vpraša, če imava GPS – ZAKAJ GPS – zakaj bi potem spraševala … potem vozi pred nama (čisto okoli) in naju pripelje pred ZOO – v zahvalo mu dava 5 EUR.
Po plačilu parkirnine 55 CZK, in plačilu vstopnine 2 x 120 CZK, ob 12:23 končno vstopiva v Živalski in botanični vrt
OSTRAVA - ZOOLOGICKÁ ZAHRADA A BOTANICKÝ PARK. Že čisto na začetku naju očarajo plamenci – ti so zelo intenzivne barve, pa sivi mladiči in en bel, čisto majhen mladiček. Potem mladiči noja, mladiči sove, pa ostale ptice, med katerimi hodiš v kletki, pa ježevec z mladiči … pa botanični vrt, ki je v sklopu živalskega … oba prepletena en z drugim. Natanko ob 16:00 končava z ogledom ZOO – že precej utrujena a zelo navdušena nad videnim. Sva si pa ogledal le majhen delček, saj bi bil za celoten park potreben cel dan, a toliko energije nisva imela. Nadaljevala sva po cesti naprej čez Petřvald po cesti 59 v Karviná, in namesto, da bi šla naravnost po cesti 472 čez mejni prehod Hraniční přechod Karviná Ráj I, raje sledila smerokazom za POLJSKO, tako sva čez Hranice in mimo železniške postaje Dolní Marklovice ČEŠKO-POLJSKO mejo prečkala v Hraniční přechod Dolní Marklovice / Marklowice Górne, seveda sva ves čas iskala tudi kakšno restavracijo, in to sva našla na POLJSKEM, v kraju MARKLOWICE GÓRNE, v restavraciji Przystań na Kępce. Ob 16:54 končno naročiva že zelo potrebno kosilo. 1x sznycel po wiedeńsku z jajkiem (na patelni) 13,90 PLN in pa 1x Frytki 4 PLN, ter pa 1x ozorek wołowy w sosie chrzanowym 11,90 PLN z 1x puree ziemniaczane 4 PLN, skupaj 33,80 PLN = 7,94 EUR – kosilo za dve osebi. Ob 17:36 sva pot nadaljevala čez Zebrzydowice in Pielgrzymowice v Zbytków ter po cesti 939 v Strumień in naprej ob reki Wisłi. Ob 18:25 narediva kratek postanek ob jezeru – JEZIORO GOCZAŁKOWICKIE, potem pa nadaljujeva in ob 18:40 prispeva v PSZCZYNA - najprej imava panoramsko vožnjo, potem pa parkirava na centralnem parkirišču Bolesława Chrobrego in Plac Targowy. Ob 18:52 se sprehodiva v ljubko mestece, kjer na glavnem trgu zagledava penzionček – ob 19:02 pa je to že najino prenočišče za 240 PLN. Receptorka nama razloži, da plačava jutri, da pred hotelom lahko parkirava, da razloživa prtljago, potem pa parkirava na glavnem parkirišču. Ob 19:05 nadaljujeva z ogledom mesta. Najprej na TIC, ki je odprt vsak dan do 16:00, potem do lepega gradu, in v veličastni park – tu so se najina mnenja malo razšla … bila sva že utrujena, tempo sva imela naporen, a vseeno bi bilo škoda, da si parka nebi vsaj malo ogledala, kljub rahlemu razhajanju si park ogledava. Vmes pa vidiva še dve poroki na fotografiranju. Ob 19:35 se mimo gradu vrneva do Mestne hiše in do cerkve, ki pa je bila žal zaprta.
Ob 19:43 prideva na centralna parkirišče do avta, ter ga peljeva pred najin hotelček – razpakirava in znosiva prtljago v sobo, med tem pa v sobo preleti receptorka (tista, ki nama je prej povedla, da avto lahko pustiva pred hotelo, da razpakirava), in pove, da pred hotelom ne smeva parkirati, da lahko pride policija. Letiva dol in med tem je bil na vratih že policaj … Razložim mu, da sva le razpakirala, da je receptorka rekla, da lahko tam pustim avto … on pa le, da se tu ne sme parkirati (pa saj nisem parkiral – avto sem iz centralnega parkirišča pripeljal pred hotel, potem pa sem ga nameraval peljati nazaj na parkirišče – v čem je problem) želel je vozniško dovoljenje, in zapisal si je podatke, sem mu povedal, da sem imel avto tam samo 5 minut (sva pa na istem mestu med tem ko sva bila na gradu in v parku videla drugo precej starejšo gostjo, ki je naredila isto, vendar je njen avto tam stal bistveno dlje). Po končanem postopku zapisovanja in dogovarjanjem s poljskim policajem, ob 20:15 končno parkiram na centralnem parkirišču, kjer plačam še 3,2 PLN = 0,80 EUR za naslednji dan do 9:30 (od 6:30 dalje je namreč parkiranje plačljivo), in se vrnem v hotel. Ob 20:39 se še enkrat odpraviva v raziskovanje mesteca in v lov za večerjo. Ob 20:07 v Restauracja Frykówka naročiva 1x Sernik z białej czekolady na kruszonce z płatków owsianych 20 PLN in 1x Sekret księżnej Daisy - parfait z chałwy 24 PLN, skupaj 44 PLN = 10,34 EUR za oba.
Ob 21:35 pa sva se vrnila v najino sobo. Pregledala zemljevid, kje točno sva se vozila, napisala kraje, kje sva bila in izbrala nekaj slik tega dne, te domačim poslala e-pošto. Potem pa sva se počasi odpravila k počitku. Za nama je bil spet en zelo lep in zanimiv dan, malo sva razmišljala tudi o policaju in morebitni kazni … pa v končni fazi tudi nisva naredila nobenega resnega prekrška, če se pa maščuje tujcu, ki mu receptorka pove, da lahko razpakira pa tudi prav?! Do danes, 2. 8. 2019, ko pišem to besedilo, kazni še nisem prejel, so pa prav danes prišle najine kartice, ki sva jih oddala 21. 7. (sorodnik v Nemčiji jo je dobil že 28. 7.) … mogoče tudi kazen še pride?! Še stanje števca ta dan (160196 km), torej 160 prevoženih km.

JAKARTOVICE - najin Penzion nad stájí - na hodniku pred najino sobo

plamenci

sivi puhasti mladiči

in najmanjši mladiček

poleg živali je tudi polno zanimivih rastlin

v posamezne kletke se lahko vstopi

bel pav

in dva mlada noja

modna revija

v ozadju so bili mladiči sove

opice v ZOOju

spet mlade sove

ježevec z mladiči

in nazaj k plamencem

boj za samico ali kaj podobnega - dva klečita na kolenih

še trgovina v ZOOju

in že sva pri avtu - domače živali na drugi strani ZOOja

POLJSKA - MARKLOWICE GÓRNE najino kosilo – Przystań na Kępce

ogled gradu

prvi poročni par

sprehod čez park

drugi poročni par slikajo kar z dronom

še do cerkve

in nazaj na parkirišče - potem se odpraviva na večerjo

Mestna hiša

najina večerja

še čez trg

Potem pa k počitku.

VSI STROŠKI DRUGEGA DNE:

HRADEC NAD MORAVICÍ
parkiranje 20 CZK (0,8 EUR)
vrtovi - zámecký areál 2x 30 CZK (2,4 EUR)

OSTRAVA
5 EUR v zahvalo
parkiranje ZOO 55 CZK (2,2 EUR)
Zoologická zahrada a botanický park 2x120 CZK (9,6 EUR)

P O L J S K A
MARKLOWICE GÓRNE
kosilo – Przystań na Kępce – 33,80 PLN = 7,94 EUR
1x sznycel po wiedeńsku z jajkiem (na patelni) 13,90 PLN
1x Frytki 4 PLN
1x ozorek wołowy w sosie chrzanowym 11,90 PLN
1x puree ziemniaczane 4 PLN

PSZCZYNA
Parkiranje 3,2 PLN (0,8 EUR)
Večerja – Restauracja Frykówka – 44 PLN = 10,34 EUR
1x Sernik z białej czekolady na kruszonce z płatków owsianych 20 PLN
1x Sekret księżnej Daisy - parfait z chałwy 24 PLN

-----------------------------------------------

VSI STROŠKI SKUPAJ za 2. dan
5 EUR + 375 CZK (15 EUR) + 81 PLN (19,06 EUR) = 39,06 EUR za dve osebi

Povezava na 3. dan, 17. 7. 2019

2 udeleženca tega izleta - POČITNIC: Mirko (Sony DSC HX-400V, 50x optični zoom, 4x digitalni zoom), Lucija (Sony DSC HX-90B, 30x optični zoom, 4x digitalni zoom)