- 20. 04. 2017 - ČETRTEK - 2. dan
za 10. OBLETNICO POROKE
(v lastni režiji brez navigatorja, 10 dni, 3379 km)

Schönau am Königssee - A: Salzburg - Mattsee - Michaelbeuern - D: Tittmoning - Raitenhaslach – Marienberg – Burghausen -
Altötting - Seeon – Seebruck – Chiemsee - Schönau am Königssee (255 km)

Opis poti: Ko se zbudiva, urediva in iz avta očistim 25 cm novozapadlega snega, se ob 7:41 odpraviva na zajtrk. Sveže žemljice, maslo, marmelada, mesnine, sir, kava in čaj. Ker je bilo zunaj še zelo zimsko se nama ni prav nikamor mudilo. Zjutraj sva od najinega »strička« dobila še Berchtesgaden CARD, kartico ugodnosti in popustov v širši okolici, vendar sva kartico odklonila, saj sva imela povsem drugačen načrt, kaj si bova danes ogledala. Obenem pa sva dobila tudi WIFI kodo, in takoj po zajtrku sva šla gledat vremensko napoved na tablico. In napoved: sneg, v Avstriji pa Sonček, dež in sneg. Ob 9:01 sva se končno odpravila na pot – novim dogodivščinam na proti. Obiskat rojstni kraj zaslužnega papeža Benedikta pa še kaj. Najprej nisva vedela ali bi šla po AC ali čez Salzburg, potem sva se odločila po najbližji – torej čez center Salzburga. Pot čez Berchtesgaden, Unterau in Marktschellenberg je bila mokra, saj je snežilo, sicer je bila cesta kopna a vseeno je bilo treba paziti, saj je bila temperatura blizu -5, potem pa prečkava Nemško-avstrijsko mejo in že se mimo Anifa peljeva v SALZBURG ob 9:33. V sončku se je kazal salzburški grad, prav zanimiv je bil prizor zelenih palm ob cesti v ozadju pa grad v snegu. Pred nama se je že pokazala Marija Plain na hribčku, vedela sva, da sva v pravi smeri vendar sva ob 8:42 zapeljala v slepo ulico (le zaviti bi morala levo) pa bi bila spet na glavni cesti. Mimoidočega sva povprašala kam morava iti, da bi prišla na Seekrichen. Ta pa naju je poslal nazaj čez cel Salzburg na AC (kakih 10 km stran) – seveda ga nisva upoštevala in pot nadaljevala naprej. Kmalu ob 10:00 sva prišla tudi pod AC in pred nama se je prikazal tabla z napisom Mattsee 17 km – smer kamor sva želela. Čez Hallwang in Seekirchen am Wallersee – sicer cesta ni bila ravno široka, bilo pa je zelo lepo sva ob 10:35 prispela na najin prvi cilj – MATTSEE. Med potjo sem je sneg izginil. Parkirala sva za 1 EUR, ter se najprej sprehodila ob jezeru do gradu – kraj slovi po zelo bogati kulturni dediščini, potem pa sva si ob 11:00 še benediktinski samostan iz leta 765. Ob 11:15 pa sva se vrnila do avta in pot nadaljevala. Pot nadaljujeva čez Fraham, Berndorf, Lauterbach, Vorau, ko se na najini desni pojavi mogočen samostan. Odločiva se, da si to pogledava. Ob 11:30 zavijeva (iz najine začrtane poti) desno v MICHAELBEUERN – gre za benediktinski samostan iz leta 736. V njem se danes poleg samostana nahaja tudi šola. Sprehodiva se po zunanjosti samostana in si ogledava cerkev. Ob poldne pa pot nadaljujeva če Lamprechtshausen, kjer ob cesti opaziva pribe, škorce in rečne galebe, potem pa nadaljujeva čez Sankt Pantaleon, Haigermoos (12:32) ter Ostermiething, kjer ob 12:46 končno prečkava reko Salzach in prispeva nazaj v Nemčijo – na najin naslednji cilj TITTMONING. Ob 12:48 parkirava na brezplačnem parkirišču in se po stopnicah vzpneva v center. Najprej se ustaviva na TICu, kjer so zelo prijazni, dobiva veliko informacij kaj se da videti v mestu. Najprej si ogledava župnijsko cerkev sv. Laurentius, potem pa se vzpneva na grad (13:14). Za konec se ustavi še v cerkvi Vseh Svetih ter si ob 13:30 privoščiva kosilo. Schintzel Weiner Art in Gem Braten Za kosilo sva dala 19,60 EUR, oz. 20 EUR, 0,40 EUR sva pustila napitnine. Ob 14:24 se vrneva do avta, potem pa se ustaviva še z avtom pred TIC-om, kjer se pozanimava, če se Raitenhaslach nahaja v Avstriji ali v Nemčiji, na zemljevidu, ki sva ga imela s seboj to ni bilo ravno razvidno, saj je vmes reka Salzach. No k sreči je bilo to v Nemčiji, da se nama ni bilo potrebno vračati nazaj v Avstrijo. Pot nadaljujeva po Burghauser Straße ob Salzachu navzdol (smer Burghausen). Ob 14:47 prispeva pred samostan RAITENHASLACH iz leta 788, in si ogledava cerkev sv. Jurija. Samostan je tik nad reko Salzach. Ob 15:05 pot nadaljujeva poti Burghausnu, ko pred nama na hribčku levo zagledava lepo cerkev, zavijeva gor na MARIENBERG, ter si ogledava cerkev romarsko cerkev Marijinega vnebovzetja. Ko prispeva gor ob 15:14 je bilo ob cerkvi še veliko ljudi, saj je moral pred tem biti pogreb in so ravno odhajali. Ob 15:30 pa nadaljujeva v BURGHAUSEN – za ta kraj bi si morala vzeti veliko časa, saj je na hribu polno majhnih in večjih gradov – mogoče ob kakšni drugi priložnosti, saj to ni tako daleč. Ob 15:40 parkirava v starem mestnem jedru, ter se peš po glavni ulici odpraviva do župnijske cerkve sv. Jakoba, ob 16:08 pa sva že v avtu in nadaljujeva (ja Burghausen si bova ogledala enkrat drugič – posebej) čez Emmerting v ALTÖTTING – rojstni kraj zaslužnega papeža Benedikta. Ob 16:30 s parkirno uro parkirava v centru zraven velike cerkve. Mimoidočega povprašava, če je to center. Pove nama, da je to center, potem odide in se spet vrne: »drugič pa vprašajta kar v SLOVENŠČINI« - bil naju je zelo vesel – bil je Slovenec, ki tu v Altöttingu že nekaj let dela. Po nekaj minutnem pogovoru nadaljujemo vsak svojo pot. Priporoči nama še ogled Wasserburga (ki ga imava tudi v planu). Najprej si ogledava glavno samostansko cerkev, sledi ogled cerkve sv. Magdalene, sprehodiva se čez glavni trg (park), ter se pozanimava kje je rojstna hiša zaslužnega papeža. Neka gospa nama pokaže, kam morava iti, in potem da so puščice do njegove rojstne hiše. Ja puščice že – tudi piše … a to je v 15 km oddaljenem kraju Marktl am Inn. V parku so bile tudi zastave, vendar Slovenske ni bilo med njimi. Nadaljujeva v kapucinsko cerkev sv. Konrada ter za konec še v cerkev sv. Ane – vmes sem moral še do avta, da sem premaknil parkirno uro, kdo pa si je mislil, da bi si bilo tu toliko za pogledat. Prav za konec pa še v kapelo na sredino parka, ki je bila do zadnjega kotička polna romarjev. Še v trgovinico, kjer pustiva 7,40 EUR za spominke in ura je 17:57 in najino pot nadaljujeva. V prvotnem planu sva imela, da si ogledava še Gars am Inn in Wasserbourg am Inn, vendar bosta prišla na vrsto za ogled ob kakšni drugi priložnosti. Nadaljujeva po glavni cesti v smeri Traunsteina, in sicer čezUnterneukirchen, Garching an der Alz, Tacherting, Trostberg in končno Altenmarkt an der Alz, kjer zavijeva desno, ter kmalu čez reko Alz levo k novemu cilju naproti – samostan SEEON – 18:41. Cerkev je bila že zdavnaj zaprta, a vseeno – je bil pa lep odsev samostana v vodi, pa mlada goska. Skratka tudi sem bova še kdaj prišla. Ob 19:09 pot nadaljujeva mimo Roithama na SEEBRUCK kjer ob CHIEMSEEju narediva še zadnji postanek za WC, ter si ogledava tatrski žvižgavi, ki sta nama pozirali. Ura je 19:22 in že nadaljujeva naprej (oz. nazaj). 19:35 – Traunstain, se ustavimo na bencinski črpalki ter dotočimo za 62 EUR bencina – kraji kjer so voziva so majhni in vsak nima bencinske črpalke. Vračava se čez Hammer, Unterau, Inzell, Weißbach, ker je vmes že močno snežilo se odločiva, da ne bova pot nadaljevala po bližji Nemški Alpski cesti, ampak po malo daljši čez Bad Reichenhall, Baeyerich Gmain, Winkl, Bischofswiessen, Berchtesgaden in končno v močnem sneženju prispeva v Schönau am Königssee. Najprej si malo odpočijeva, pokličeva domov, da je vse v redu, potem pa se ob 21:07 odpraviva na večerjo v Pizzerio Jolly – čez cesto. Tokrat ni bilo gneče, in sva pizzo dobila v slabih 10-ih minutah. Pizza + Pivo = 12,60 EUR. Ob 21:45 pa sva se vrnila v najino sobo. Pogledala, kje sva bila, seštela stroške, pogledal vreme za naslednji dan, potem pa se počasi odpravila k počitku. Ta dan sva prevozila 255 km ter si obenem že naredila plan za prihodnjič (Burhausen – Alttöting – Marktl – Grass – Wasserburg – Seeon)

zajtrk ob 7:41

pogled iz najinega balkona - 8:52

in že sva na poti - 9:01

panoramska vožnja čez SALZBURG - 9:33

pogled na Mario Plain

in končno odcep za Mattsee - 9:59

cesta je bila ponekod široka le za en avto

spet v civilizaciji

MATTSEE - 10:35

liska gnezdi v snegu

grad Mattsee

benediktinski samostan Mattsee

ogled cerkve sv. Mihaela

le kako so prišli duhovniki v mašnih plaščih po tako ozkih stopnicah na prižnico

in že se voziva - 11:21

pogled na samostan Michaelbeuern

samostanski del

ogled cerkve

potem pa naprej - 12:06

pribe, rečni galebi in škorci

slovesni mimohod - je bilo treba počakati

Haigermoos - 12:32

še panoramska vožnja čez Burghausen

Alttöting - mesto zaslužnega papeža Benedikta

samostanska cerkev

zanimiv pripomoček za kropljenje (kot da bi bila metlica za WC)

čez glavni trg (park)

Bavarske alpe in zima prihajamo ... 19:27

počasi pričenja snežiti

večerja v Pizzeriji Jolly - 21:07

potem pa čez cesto v najino sobo

potem pa k počitku.

----------------------------------
SKUPAJ stroški drugi dan: 103 EUR

-------------------------------------------------------------------

Povezava na 3. dan - petek (21-04-17)