TEKOČI IZLETI po DATUMUMESTA, KRAJI, VASI, POKRAJINEBAZILIKE, SAMOSTANI, CERKVE, KAPELE, ZNAMENJA, ...GRADOVI, GRAŠČINE, DVORCI, MUZEJI ...PARKI, REZERVATI, ZOO ...ŽIVALI (SESALCI, PTICE, ŽUŽELKE ...)RASTLINE (TRAVE, ROŽE, GOBE, DREVESA)VODE (REKE, JEZERA, SLAPOVI, MORJA ...)POSEBNOSTI - ZANIMIVOSTIJASLICE
(Anas bahamensis) - BELOLIČNA DOLGOREPA RACA

29. 12. 2015
Anas Bahamensisi
Belolična dolgorepa raca
1, odrasel,
10:15-11:33 1 ura in 18 min
Ljubljana - reka Ljubljanica: Grudnovo nabrežje (med Hradeckega most oz. izlivom Gradaščice v Ljubljanico, ter gasilsko klančino, ter proti Prulskim mostom (do stopnišča iz Prul na Grudnovo nabrežje pred Prulsko OŠ)

2-10 metrov
suho, temperatura okoli +3, po Ljubljanici še malo megleno, ponekje se je še dvigovala megla, vmes pa je mestoma tudi posijalo sonce voda
še megleno, a precej dobra vidljivost, mestoma je ponagajalo sonce, sicer pa odvisno od razdalje

Izpod Prulskega mostu pridemo na Grudnovo nabrežje in ko se vzpnemo po klančku (seveda še na nabrežju) pod pizzerijo Trta na Ljubljanici opazimo (od 21. 1. 2015) že znano Belolično dolgorepo raco, ki je v družbi preostalih mlakaric plavala po Ljubljanici. Opazimo jo ob 10:15. Plavala je proti toku Ljubljanice navzgor proti Špici v družbi 9 mlakaric (6 samcev in 3 samice). Med plavanjem je večkrat spustila in potem dvignila glavo (podobno kot mlakarice pred parjenjem), ter večkrat povzdignila rep (podobno, kot bi glavo v vodo potopil labod, ko dvigne zadek), kadar je prišlo do bližnjega srečanja z mlakaricami, so se le te varnostno odmaknile, saj je belolična dolgorepa raca delovala na videz precej napadalno. Med plavanjem pa je pogosto z dvignjeno glavo. To dogajanje ob Grudnovem nabrežju opazujemo do 10:32. Saj, se je takrat na Trnovskem Pristanu, na špico pred izlivom Gradaščice v Ljubljanice pojavila ženska s kruhom, ki prične hranit mlakarice. V tem trenutku se belolična dolgorepa raca vzdigne in zleti proti hrani. 10:32-10:38 se hrani s preostalimi mlakaricami, med tem se sami čez Hradeckega most premanemo na Krakovski nasip, ter čez most prek Gradaščice na Trnovski Pristan in dol na brežino (stopnice) ... po končanem hranjenju se mlakarice in belolična dolgorepa raca še zadržujejo na tem bregu (Trnovski Pristan). Ob 10:40 v družbi enega samca mlakarice nadaljuje pot na gasilsko klančino (Grudnovo nabrežje) ... vrnemo se nazaj čez Hradeckega most ... že na mostu opazimo, da se po klančini navdzol spušča par moški in ženska z spuščenim (neprivezanim) psom ... pohitimo čez most, in ju na klančini prehitimo ... do 10:44 opazujemo belolično dolgorepo raco na klančini, potem pa pride pes in vse skupaj spodi. Vse race odletijo v smeri Prul. Vrnemo se po gasilski klančini navzgor na pločnik in pod Trto dol na Grudnovo nabrežje, kjer ob 10:47 spet pridemo do belolične dolgorepe race. Ta plava proti Prulskemu mostu v družbi preostalih mlakaric, vendar ima mejo. Samo do stopnišča (eno od veleposlaništva dol na Trnovski Pristan) in na Grudnovem nabrežju (od pred OŠ Prule) ... potem se ob 10:48 SAMA belolična dolgorepa raca obrne in plava po toku navzdol proti mestu (sama) ... ob 10:55 sama prispe na gasilsko klančino. Najprej jo opazujemo z vrha (od čez cesto pizzerija Trta), potem pa se ob 10:57 spustimo na gasilsko klančino ... malo nam ponagaja sonce ... Tu jo opazujemo do 11:04, potem se ponovno odpravi proti Prulam (saj se na bregu Trnovskega Pristana pojavijo trije ljudje, in očitno misli, da je to HRANA - hranjenje ... in seveda v druži mlakaric, vendar spet do MEJE. Ob 11:15 se od stopnic obrne nazaj proti mestu ... Opazujemo jo do 11:33, potem pa se naveličamo, in se vrnemo proti domu. Pa saj smo ji posvetili skoraj uro in pol časa.
če nisi pozoren kar z samico mlakarice
večje število mlakaric, mali ponirek, domači vrabec, jata golobov, siva vrana, siva pastirica
to vrsto prvič opazimo 20. 1. 2015
izkušnje od prejšnjega opazovanja
spol je določen glede barvitosti perja in barve kljuna
odrasel , glede na barvo kljuna