- 2273. IZLET - nedelja, 27. 01. 2019 - 2. dan

- 27. 01. 2019 -

Forli - Sanselporco - Anghiari - Citta di Castello - Umbertide - Deruta - Casalina: Madonna del Bagno - Forli (507,8 km)

Po zajtrku se ob 8:15 iz hotela odpraviva na pot. Za začetek se ustaviva na bencinski črpalki – to zgleda tako – v avtomat vstaviš gotovino, izbereš številko pumpe in tankaš dokler ne poide vsota, ki si jo vstavil, k sreči nama pomaga prijazna italjanka. Po novem na nobeni črpalki ni prisoten ČLOVEK – le avtomat, in potem se znajdi po svoje. Nadaljujeva najprej po lokalni cesti SS9 čez Forlimpopoli v Cesena, v bistvu na AC – glavno hitro cesto SS3 – E45 (Cesena – Rim). Sprva je bila cesta lepa, široka dvopasovnica, večinoma speljana na viaduktih, sicer je bila hitrost omejena na 100 km a vseeno, potem pa se je pričelo z deli na cesti in kar naenkrat je bilo hitre ceste konec (9:22) nadaljevanje v hrib, in sicer pri kraju Verghereto na SP137 v Falero in SP38 čez Badia Tedalta in SP67, mestoma se cesta vzpne prek 1200 m, cesta je ponekod neplužena in poledenela – in to je glavni obvoz hitre ceste E45 za Rim. In končno čez Alpe della Luna sledi spust po SP258 v SANSEPOLCRO (10:31), sicer samo 100 km razdalje, po obvozu 130 km, pa vendar namesto 1 ure, 2 ure in 15 min vožnje. Parkirava in se sprehodiva po mestecu. Po uri ogleda nadaljujeva pod cesto E45 na drugo stran v 8 km oddaljen ANGHIARI 11:47 do 12:30. Vmes se odločiva, da se ne bova vračala po isti cesti čez hribe, temveč ob morju (zato prvotni plan Arezzo, Cortona pa vse do Siene spustiva) in nadaljujeva bolj levo. Ob 13:00 se ustaviva v CITTA DI CASTELO, kjer si ogledava stolnico, potem pa nadaljujeva v bližnjo restavracijo na kosilo. Ko že nekaj čas sediva, pride natakar in nama pove, da je tu le za tiste, ki so prej rezervirali, nadaljujeva še v drugo cerkev in v bližnji hotel, kjer se pozanimava za kakšno restavracijo. Med hojo ob 13:45 zagledava eno - Ristorante Vineria del Vasaio di Mascolo Valeria. Naročiva Chianti "tuna" on black squid ink in Loin of powk stewed, s pogirnjkom ob 14:22 plačava spet 27 EUR. Ob 14:30 pot nadaljujeva v bližnji Umbertide in naprej proti Gubbio, a že kmalu ugotoviva, da tako še 25 km ne bo šlo, cesta SS219 je zelo v slabem stanju, asfalt močno naguban in neraven in 5 km/h pa spet ne moreš voziti 25 km. Vrneva se v UMBERTIDE (15:13), ampak ker ni nobenega prostega parkirnega mesta nadaljujeva, ne preostane drugega kot na E45 naprej v Peruggia, kmalu zagledava smerokaz ta Assisi, pri tem pa zgrešiva odcep za Ancono, tako da nadaljujeva naprej v smeri Rima. In najin cilj DERUTA – 16:00 zelo ljubko mestece znano po keramiki. Sprehodiva se in si ogledava dve cerkvi, park trgovinic in v muzeju izveva za znano romarsko cerkev zunaj mesta. Ko se vračava proti avtu prične rahlo rositi. Ob 16:40 nadaljujeva po E45 v CASALINO, sicer se peljeva čez kraj, vendar ne najdeva želene cerkve, potem povprašava. Med tem prične močneje deževati. Vračava se proti uvozu za AC in tik pred njim zagledava neugledno tablico za romarsko cerkev. Po skoraj kolovozu ob 17:05 prispeva v MADDONA DEL BAGNO, pred cerkvijo polno avtomobilov. Ko vstopiva, se je ravno pričela sveta maša, vendar se je že temnilo, bila sva okoli 250 km stran od hotela, sicer bi bilo lepo biti v nedeljo pri sveti maši, a sva se odločila, da se vseeno raje vrneva, saj naju čaka še dolga pot. Tako se ob 17:11 vračava nazaj v Perugia. Bila je že skoraj tema in deževalo je, ustaviva se še na bencinski črpalki Q8 ob glavni cesti E45. V avtomat vstavim 50 EUR in izberem pumpo 4, pričnem tankati in nič. Nič ni delalo. Grem v bližnji bife, kjer povedo, da je vse avtomatsko in … še enkrat poskusim in nič. Avtomat je požrl 50 EUR bencina pa ni. Pred bifejem zagledam 3 mulce in jih prosim za pomoč. Po 20 min poskušanja, končno priteče bencin. In vožnjo nadaljujeva, naprej odcep za Assisi, potem pa kmalu še smerokaz za Ancono. Vračava se po SS67 v smeri Ancone in potem po štiripasovni AC A14 proti Riminiju. Ob 19:28 narediva še postanek na počivališču Pesaro za WC. Ker je bila na AC prometna nesreča, le-to v Ceseni prej zapustiva, plačava 8,30 EUR cestnine. Nadaljujeva po SS9 in ob 20:40 po 507,8 km vožnje in vseh pripetljajih srečno prispeva nazaj v hotel.

hitra cesta E45 (Cesena - Rim)

in potem se oža

in obvoz na 1400 m (po hribih, dolinah in predvsem ovinkih)

to je uradni obvoz hitre ceste za v RIM

SANSEPOLCRO

še kripta

frančiškani

in najino kosilo

glavna cesta za Gubbio (po tej nisva šla)

UMBERTIDE

DERUTA

cerkev zaklenjena, a ima zraven ključ

ročno izdelani (barvani) krožniki se prično s ceno od 45 EUR navzgor

Cestnina 8,30 EUR
-------------------------------------
Skupaj 2. dan 125,30 EUR, 507,8 km

povezava na 3. dan (28. 1. 2019)

2 udeleženca tega izleta: Mirko (Sony DSC HX-400V, 50x optični zoom, 4x digitalni zoom), Lucija