- 31. 10. 2018 -
Podsreda - Imeno - Veliki Tabor - Vinagora - Pregrada - Krapina - Trški Vrh -
Trakoščan - Lepoglava - Klenovik - Maruševec - Vinica - Opeka - Varaždin

Opis poti: Ker je danes prav poseben dan – 13. obletnica obstoja naših izletov in te spletne strani, smo se odločili za izlet v neznano. V nekaj čisto novega. Približno pot si označimo na zemljevidu, kaj si bomo pogledali. Na pot se odpravimo ob 6:20, in sicer po Dolenjski cesti do Rudnika, kjer zavijemo na dolenjsko AC. Še pred predorom Debeli hrib pa se prikaže sonček, ki nas z kakšnimi manjšimi vmesnimi pasovi kratkotrajne megle spremlja ves dan. Pred nami je bil čudovit topel dan. Pot po dolenjski AC nadaljujemo do Zaloke, kjer se ustavimo na bencinski črpalki in dotočimo gorivo. Potem pa AC zapustimo in nadaljujemo čez Krško, Brestanico, Senovo, Veliki Kamen, Koprivnico, v PODSREDO, kamor čez hribčke in dolince med vinogradi prispemo ob 7:47. Nadaljujemo v Kozje, čez Lisično, Gubno, Dobležiče, Virštanj in Sela, ter smo po natanko dveh urah vožnje - ob 8:18 v IMENO – s čudovitim pogledom na grad Podčetrtek, ko desno prečkamo železniško progo prispemo na mejni prehod, kjer nas natančno pregledajo tako slovenski, kot hrvaški cariniki. Prispemo v Miljano in pot po Ivanić Košnički nadaljujemo. Cesta na tem odseku je bila v obnovi in mestoma so bili semaforji ter velike luknje z izrezanim asfaltom. Kmalu pa se pred nami prikaže mogočen grad – 8:32 – VELIKI TABOR. Po stari kockasti cesti se vzpnemo na grad. Najprej se sprehodimo okoli gradu, ki nas najbolj spominja na naš Turjaški grad, potem si ogledamo še notranjost, kjer obhodimo vsa nadstropja. Res lep grad. Še preden se grad tudi uradno odpre si privoščimo še malico. Ob 9:02 pa našo pot že nadaljujemo. Čez cesto nam zleti še en fazan, potem pa se spustimo na glavno cesto in nadaljujemo levo čez Desinić. Kmalu ob cesti na desni ob 9:07 zagledamo ljubke majhne hišice – kot v pravljici – a našo pot nadaljujemo. Čez Gaber in Vrhi Vinogorski pot nadaljujemo, ko že mislimo, da smo pot zgrešili se na naši levi le prikaže smerokaz do cerkve, in vzpnemo se na 1km oddaljeno VINAGORA – 9:20 sprehodimo se čez vas do mogočne taborske cerkvice z zavidljivim razgledom, ki pa je bila žal zaprta. V daljavi najdemo grad Podsredo, za konec pa si ogledamo še kapelo sv. Barbare. Ob 9:40 pot nadaljujemo čez Višnjevec in Sopot, Vrhi Pregradski in 9:52 smo že pred Zagorsko katedralo v PREGRADI. Žal je bila cerkve kljub pomembnosti zaprta. Le pogled skozi temno steklo ... notri pa kot bi se nam prikazala MARIJA – verjetno nuna v svetlo modra oblačila je krasila cerkev. Ob 10:02 našo pot nadaljujemo v smeri Zagreba in sicer mimo dvorca Brežanac v Valentinovem, potem pa levo Svedružo in Petrovsko prispemo v KRAPINO – 10:27. Tu nas pričakajo enosmerne ceste – pot nadaljujemo v smeri cerkve in nad njo parkiramo. Ter nadaljujemo do cerkve, pred njo nas pričaka maček, nadaljujemo do zaprte cerkve, k sreči pa je bil odprt stranski vhod, tako da smo si vsaj eno cerkev lahko tudi ogledali. Vrnemo se do avta in ob 10:51 mimo cerkve pod podvozom prispemo do pokopališča, nadaljujemo mimo in se vzpnemo na bližnji TRŠKI VRH. Sicer ta ni bil cilj našega izleta (to je bil grad Trakoščan), vendar zaradi dogodkov, ki so se zgodili, postane to naš glavni kraj izleta. Ob 10:57 prispemo pred ljubko cerkvico z obzidjem – vse zaprto, le listek, kam se pokliče, če si želiš ogledati cerkve. Med tem, ko iščemo mobi, nas že pokliče mladenič in še en gospod, ter nam reče – kar semkaj. Predstavita se in nas nama razkažeta cerkev in obzidje. Povesta vse o zgodovini. Najprej si ogledamo obzidje, potem kapelo Karmelske Matere Božje, sledi ogled veličastne cerkve, ogled zakristije, vzpnemo se v nekdanjo zakristijo z najstarejšo omaro, potem pa na drugi strani še vzpon na kor. Povabi nas, da kaj zaigramo na 255 let stare orgle … in zadonela je SVETA NOČ. Še malo si ogledamo cerkev, potem sledi ogled votivnih podob na obzidju. Ob 11:45 pa se zahvali za čudovit ogled in poslovimo. Pot nadaljujemo po hitri cesti v smeri Maribora, čez Djurmanec in skoraj pred mejnim prehodom Gruškovje čez Čermernico zavijemo desno. Ob 12:09 se že zaustavimo ob Trakoščanskem jezeru, pot nadaljujemo in ob 12:17 smo na parkirišču pod gradom TRAKOŠČAN. Najprej imamo malico, gremo na WC, potem kupimo 3 vstopnice po 40 kun in ob 12:30 se že pričnemo vzpenjati na grad. Po ogledu notranjosti se sprehodimo še do jezera, do dela kjer se grad lepo odseva v njem. Potem se vrnemo do avta, in ob 13:38 našo pot nadaljujemo čez Pleš, Bednjo, Rinkovec v LEPOGLAVA. Ob 13:56 parkiramo pred mogočnim Pavlinskim samostanom – a kaj, ko so očitno na hrvaškem vse cerkve žal zaprte – tudi samostani, katedrale in romarske cerkve. Pridemo pred zaprta vrata. V bližnjem bifeju vprašamo, kdaj je cerkev odprta – (ob 17:00 v času maše). Potem še na parkirišču vprašamo Slovence, kaj počno tu, saj je povsod polno Slovenskih avtomobilov – (tu je dobra gostilna) – Ob 14:05 tako zapuščamo Lepoglavo, in sicer nazaj čez progo, ter tako desno čez Kamenički Vrhovac, Žarovnica in 14:29 že prispemo pred mogočen grad KLENOVNIK – no vsaj na spletu je tako pisalo, ko smo gledali, kaj si bomo ogledali. Dejansko pridemo pred bolnišnico za pljučne bolezni – kot bi prišli na Golnik. Tako, da z ogledom gradu ni bilo nič, saj je sam grad dejansko urgentni blok. Vseeno pa na parkirišču najdemo zanimivo tablo – prepoved mačk. Malo razočarani našo pot nadaljujemo čez Lipovnik, Novaki, Brodarovec, Korenjak v Čalinec in desno do gradu MARUŠEVEC – 14:52 – tu nas pričaka visoka mrežasta ograja in povsod napis – privat – toliko o turistični ponudbi hrvaških znamenitosti. Pot čez Dolnje in Gornje Ladanje ter Marčan nadaljujemo v VINICO, kjer ob 15:13 prispemo spet pred zaprto cerkve. Ob 15:22 sledi ogled največjega in najlepšega – v resnici po precej zapuščenega in zanemarjenega – hrvaškega botaničnega vrta OPEKA. Z hitrim ogledom zaključimo ob 15:43 – mogoče je bil kdaj res najlepši, ni pa vzdrževan, vse razpada, dvorec je pravzaprav nevaren. Vračamo se nazaj čez Marčan in Ladanje, potem pa levo čez Vidovec in Nedaljanec mimo mestnega pokopališča ob 16:00 čez vso gnečo prispemo v VARAŽDIN. Ob 16:11 parkiramo v središču mesta ter se čez grajsko dvorišče sprehodimo v stari del. Po sprehodu po ljubkih uličicah in ogledu stolnice se ob 17:05 že v mraku vrnemo nazaj do avta. Kjer naš izlet zaključimo. Vračamo se po glavni cesti ob reki Dravi v smeri Maribora, in sicer čez Sračinec, Petrijanec, Vratno Donje, kjer glavno cesto zapustimo in zavijemo desno v smeri Otok Virje. Mejo čez reko Dravo prečkamo v Ormožu, potem pa pot po DOMOVINI nadaljujemo čez Mihovce pri Veliki Nedelji, Trgovišče, Cvetkovci, Gorišnica, Spuhlja na Ptuj, potem pa na AC in proti domu, kamor srečno prispemo ob 19:20 – zanimivo in nenačrtovano 13. obletnica, 13 ur. Za nami pa je bil res zelo lep in čudovit dan.

PODSREDA

TRAKOŠČANKO JEZERO

TRAKOŠČAN

ogled gradu

sprehod po parku do jezera