- 28. 12. 2016 -
Vipava - Vrhpolje - Log pri Vipavi - Ajdovščina - Vipavski Križ - Sveta Gora

Opis poti: Na pot se odpravimo ob 8.30, in sicer najprej do končne 20-tke, kjer poberemo še enega člana. In že nadaljujemo po Ljubljanski obvoznici in primorski AC ter naprej po Vipavski hitri cesti. AC zapustimo v VIPAVI, ki je tudi naš prvi cilj. Ob 9:40 parkiramo v centru s parkirno uro (2 uri brezplačno) in se najprej ustavimo v TICu, potem pa nadaljujemo po Vipavi z raziskovanjem jaslic po samem kraju. Po vseh skritih kotičkih. Jaslice so zanimive, imajo pa to slabost, da so vse zastekljene (niso na prostem), in jih je zelo težko slikati, če seveda nimaš na sliki sebe in vseh odsevov iz ulice. Tudi tiste v cerkvi so lepe z simboličnim sporočilom. Najlepše v Vipavi pa so na glavnem trgu - tiste, kjer je Sveta Družina spodaj pod slapom. Za konec se sprehodimo še do izvira Vipave, kjer je kot nalašč naravna pokrajina za jaslic - le-teh pa tam nismo našli. Še mimo prenovljene graščine in do kapelice sv. Janeza Nepomuka, potem pa nazaj v center na TIC še na WC potem pa v avto in v bližnji VRHPOLJE, k Rupnikovi umetnini in lepim jaslicam, po ogledu cerkve nadaljujemo v LOG PRI VIPAVI, cerkev je bila žal zaprta, pa tudi tista v AJDOVŠČINI prav tako. Še par km in že smo na VIPAVSKEM KRIŽU. Tu so jaslice postavljene bolj domiselno kot v Vipavi ... prav tako na vseh kotičkih - vendar na prostem. Za konec si ogledamo še samostanske jaslice pri Kapucinih. Potem pa nazaj do avta. Družbo pa sta nam večino časa delala dva psa. Nadaljujemo po AC do Nove Gorice in naprej na SVETO GORO. V baziliki Svetogorske Matere Božje pa se pravo Božično vzdušje šele prične ... tako ljubke in tako domiselne jaslice, ki nas popolnoma prevzamejo, čeprav bistvo - same jaslice (Jezušček, Marija in Jožef) niti toliko tu ne pridejo do izraza, saj nas prevzame vse ostalo: od živalic: pikapolinic, ptic, veveric, muckov ... skratka zelo ljubko. Za konec si ogledamo še novo razstavo jaslic na Sveti Gori, potem pa spust v Novo Gorico - v Spar na kosilo (16 EUR za 3). Ob 15:30 se vračamo domov, kamor prispemo ob 16:30 navdušeni nad svetogorskimi jaslicami.

VIPAVA - razstava jaslic

jaslice v cerkvi

jaslice v narodni noši

in najlepše jaslice v Vipavi

Izvir Vipave

kapela Janeza Nepomuka

VRHPOLJE

enaka ploščica - mozaika, kot smo jo dobili lani na novi maši od našega župljana - novomašnika