- 31. 10. 2013 -
Štivan - Prestranek - Žeje - Slovenska Vas - Trnje - Sveta Trojica - Klenik - Mereče - Jasen - Novokračine - Pivka

Opis poti: Na našo OSMO obletnico PRVEGA izleta, ter obstoja te spletne strani, se odpravimo na prav poseben izlet ... raziskati to, česar še ne poznamo. Na pot se odpravimo ob 9.35, in sicer po primorski AC do izvoza Postojna, kjer nadaljujemo levo smer Pivka. Kmalu prispemo v prvi kraj: Rakitnik, ker pa uvoz desno zgrešimo nadaljujemo v Matenja Vas in na avtobusni postaji zavijemo desno v ozko uličico s prometnim znakom (le tako se loči hišni dovoz od "ceste") nadaljujemo čez mostiček prek Porečnika in že smo pri cerkvici sv. Janeza Krtsnika v ŠTIVANu, lepa cerkvica, kapela ter sedem palčkov in sneguljčica ... Pot nadaljujemo levo mimo travnikov in pašnikov, ko prispemo na malo bolj glavno cesto (po poti, od kjer smo prišli je smerokaz Grobišče), mi pa na križišču zavijemo desno in čez par metrov levo gor mimo gradu PRESTRANEK ... no bolj restavracija kot grad ... večje posesvo ... že se spustimo v kraj Prestranek, kjer nas očara ljubka kapelica Svete Družine, na sosednji hiši pa malo večji pes na okenjski polici. Pot nas pelje čez galvno cesto in potem desno pod železniškim viaduktom desno v kraj ŽEJE, že pred krajem nas pričaka vojaško območje, ki opozarja na nevarsnot. Med drevesi komaj uspemo najti cerkev sv. Jurija pod mogočno lipo. Po ogledeu le-te pa nadaljujemo od cerkve desno navzgor čez vas. Cesta kmalu preide v makedam ... In kmalu prispemo v "bojno cono" pravo vojaško ozemlje ter mimo Gabrnika prispemo v Bile, tu zavijemo levo cesta pred nami pa postaja vse bolj divja ... visoke kolesnice ... Nadaljujemo mimo Župnega vrha in Polhovega hriba, pred nami pa se že kaže pogled proti civilizaciji. Cesta postaja vse ožja in slabša in že prispemo v SLOVENSKO VAS, (po zgornji strani) ... ogled cerkve sv. Andreja in že se mimo eko muzeja spuščamo proti glavni cesti. A tik pred Petelinjem zavijemo levo na makedam ... in kmalu desno ter po poljski cesti nadaljujemo. Vmes se oskrbimo še z rmanom in Šipkom ... pred nami pa že TRNJE in že smo pri mogočni cerkvi sv. Trojice. Razgled na Nanos je mogočen ... Pot nas iz Trnja vodi naprej proti Cerkniški strani ... a že po par km nas smerokazi usmerijo levo proti Sveti Trojici. Spet preidemo v vojaško območje ... tu se prisotnost vojske še bolj čuti. Paznica, ograja in opozorilne table ... Mi pa sledimo smerokazom in nadaljujemo. Končno prispemo (na levi strani smerokaz (Postojna 11 km, Trnje 8,5 km) ... tu zavijemo desno in po par km malo ožje ceste prispemo na parkirišče ... pot naprej pa je že bolj slaba ... nato peš nadaljujemo po dovozni cesti in po slabe pol ure prispemo na vrh na SVETO TROJICO ... že od parkirišča dalje nas spremlja močna burja, ki pa tu dobi svojo pravo moč. Z vrha se pred nami odpre enkraten pogled, sicer vidljivost ni najboljša a pogled je vseeno veličasten ... Najprej si privoščimo kosilo iz popotne torbe ... se razgledamo, stopimo že do točke, kjer je prvotno stala cerkev ... potem pa se po drugi strani pričnemo strmo spuščati k avtu. Vračamo se nazaj po isti cesti v Trnje, potem pa zaradi obvoza nadaljujemo do sv. Lenarta v KLENIK. V Pivki se ustavimo na bencinski črpali zaradi WC-ja, potem pa mimo Parje, Drskoče, Zagorja (kjer so nastali Slomškovi Zagorski zvonovi) nadaljujemo do Knežaka in v Šembije. tu zavijemo desno. Cerkev sv. Vida in mogočne stene v Potaborju sicer zgrešimo a strma navzdol in ozka cesta nas mimo Podstenjška lepo pripelje do cerkvice Srca Jezusovega v MEREČE, spustimo se na glavno cesto in že levo mimo Mežnarije in Topolc nadaljujemo v Ilirsko Bistrico. Potem pa čez center nadaljujemo in v križišču zavijemo levo za smer Zabiče. Prvi postanek naredimo v JASENu, pri prenovljeni cerkvici, potem pa nadaljujemo čez Vrbovo, Vrbico, Jablanico, Trpčane, kjer pa naš pogled zaide v PODGRAJE, oz. na cerkvico na hribu. Na to smo rekli drugič ... in nadaljujmeo čez Zabiče, mimo Fabcev na Sušak in že smo v NOVOKRAČINE ter kmalu prispemo na Jelšane. Vračamo se nazaj v Ilirsko Bistrico in po glavni cesti v Pivko. Tu se ustavimo že pred vojaškim muzejem ... še zadnji postanek pred Postojno na parkirišču nasproti letališča in že smo na AC ... in po zelo lepem izletu ob 17.30 prispemo domov.

Sv. Janez Krstnik - ŠTIVAN

Snegulčica in sedem palčkov

kapelica ob cerkvi

in že se peljemo naprej

grad PRESTRANEK

in že smo pri kapelici Svete Družine v PRETSRANKU

na okenski polici čez cesto pa nas gleda malo VEČJI pes

ŽEJE

vojaški poligon "POČEK"

Sv. Jurij in mogočna lipa pred njim

pot nadaljujemo navzgor čez Bile (torej po vojaškem območju)

tik pred Bile zavijemo desno in naprej po globokih kolesnicah

Polhov vrh

cesta se oža in slabša in prhajamo v Slovensko Vas

Sv. Andrej

EKO MUZEJ

pred Petelinjem zavijemo levo na poljsko cesto

v daljavi pa Sveta Trojica

že prihajamo v Trnje

TRNJE - Sveta Trojica

in že nadaljujemo proti VRHU

spet na vojaškem območju

na parkirišču parkiramo in nadaljujemo peš

SVETA TROJICA - 1106 m nad morjem

pogled na vojaške "cilje"