- 02. 05. 2012 -
grad Hmeljnik - Grčevje - Jagodnik - Štatenberk - Gorenji Mokronog - Malkovec - Ajdovski Gradec - Planina

Opis poti: Na pot se odpravimo ob 10.30, in sicer po Dolenjski AC do izvoza NM - Karteljevo, ter zavijemo levo gor proti KARTELJEVEMU, in sicer sprva že zavijemo desno proto Gornjemu Grčevju, a se potem premislimo, saj je cesta vse prej kot cesti podobna ... zato nadaljujemo naprej v Gornje Karteljevo, kjer nam domačnika pove, da smo zgrešili za približno 1 km, in da moramo nazaj, torej tam kamor smo že zavili, da je cesta sicer gozdna, a da je normalno prevozna z avtom ... no vrnemo se nazaj ... in levo ter gor po zelo "kozji" stezi navzgor ... Ta kozja steza je v Atlasu Slovenije označena z rumeno barvo (lokalna cesta) ... po par ovinkih pravih skal pridemo na malo slabšo makedamsko cesto, tu srečamo dva "mulčka" na mopedih verjetno osnovnošolca, ki se prijazno ponudita, in nas (vozita pred nami) peljeta proti gradu Hmeljnik ... pot v vasi preide v asfalt, potem pa se gre mimo vasi strmov klanec, tu pa spet preide v lepo makedamsko cesto ... no tu naprej nadaljuemo sami in potem zavijemo desno ter po dveh ovinkih res prispemo do cilja - GRAD HMELJNIK, tu nas najprej pričaka gostoljuben napis: PREPOVEDAN VSTOP V GRAJSKO OBMOČJE ... ter pa tik pod gradom OBMOČJE MEDVEDA ... po zunanjem ogledu gradu, in lepega razgleda, dol proti Trebnjemu oz. Novemu Mestu in na drugi strani proti Kumu, ne vemo kam bi nadaljevali ... nad gradom je slab kolovoz, spodaj pa piše, da je gozdna cesta, in, da je na lastno odgovornost ... odločimo se, in se vrnemo po tej makedamskim, po kateri smo prišli, ter ko pridemo na asfalt zavijemo gor levo ... ta pe je zelo ozka in levo zidanice, desno vinogradi, spominja nas na tisto proi Trški Gori ... ob poti vprašamo dva že precej opita domačina kam pridemo ... in pravita desno na TRŠKO GORO, levo pa čez gozd na Jagodnik ... torej na vrhu zavijemo levo zopet na makedam ... in čez gozd nadaljujemo na GRČEVJE, tu se ozremo nazaj, kjer piše, da smo pravkar vozli po gozdni cesti ... spet te oznake ... no tu zavijemo levo na JAGODNIK ter se potem držimo desno ter prispemo na križiešče ... pogledamo na karto in ugotovimo, da smo v ŠTATENBERŠKI DOLINI, nadaljujemo desno ob Radulji v ŠTATENBERK, kjer imajo zanimivo cerkvico sv. Martina ... in že nas v Rojah pri Trebelnem pričaka krava - pozerka ... pot nadaljujemo najprej in pri smerokazu zavijemo levo gor ob reki Gistnica in naprej ob Gostničici ... ter kmalu prispemo v GORENJI MOKRONOG, se spustimo v Mokronog, in zavijemo levo smer Škocjan. Cesta se prične vzpenjati, mi pa zavijemo levo v VINSKE GORICE, čez SVETI VRH, PAVLO VAS, MALKOVEC, SLANČJI VRH, nad Vodalami, kjer je bil rojen bl. Alojzij Grozde, pa TELČE, DRUŠČE in že se spuščamo na LAZE pri Boštanju, KONJSKO, DOLENJI BOŠTANJ, pa most čez reko SAVO in SEVNICA, tu zavijemo desno proti KRŠKEMU, in kmalu (mimo gradu) naslednjo dolino levo smer ZABUKOVJE ... mimo Lončarjevega dola in Vranja prispemo na parkirišče za AJDOVSKI GRADEC, tu se peš podamo navzgor do ARHEOLOŠKEGA NAJDIŠČA ... po poti navzgor imamo 5 kapelj dežja verjetno ... gor pa je krasen preprkajoč dan ... po ogledu se po drugi starni krožne poti vrnemo do avta, ter nadaljujemo čez vranje, ter levo na Podvrh ter gor na ZABUKOVJE NAD SEVNICO, čez Dobovec se spustimo v dolini, ter ob Sevnučni zavijemo desno ter čez Vejice in Dobropolje prispemo nad PLANINO PRI SEVNICI, pot nadaljujemo mimo Brezja pri Dobjem, Lopaco, Bukovje pri Slivnici in mimo Gorice pri Slivnici kmalu prispemo v ŠENTJUR, tu pa čez Dole in Tnovec prispemo na Dramlje - torej na Štajersko AC ... ob 15.10 se vrnemo domo. Sledi kosilo, kuhanje medu ... šmarnice, krajši sprehod pa že zaslužena večerja ...

"rumena - lokalna cesta"

malo boljša cesta

in že prava "gozdna" cesta pred gradom