- 27. 04. 2011 -
Petrinje - Črnotiči - Gradišce - Podpeč - Zazid - Rakitovec - Movraž - Smokvica - Mlini - Buzet - Motovun - Grožnjan - Buje

Opis poti:
Ob 8.30 se odpravimo od doma ... najprej se ustavimo v pekarni, nato pa nadaljujemo po Dolenjski in Peruzzijevi cesti ter na AC - primorski AC do izvoza Kozina, kjer nadaljujemo po stari cesti za na morje. Naš prvi cilj so
PETRINJE, kjer iz glavne ceste zavijemo levo ... in se zaustavimo pri cerkvi sv. Boštjana ... pot nadaljujemo čez Petrinjski kras in po čisti ravni prispemo na glavno cesto za Podgorje, kjer zavijemo levo ... in po njej nadaljujemo do smerokaza ČRNOTIČI, kjer zavijemo desno v vas. Zaustavimo se pri cerkvi sv. Pavla in nadaljujemo po cesti nasproti cerkve naprej. cesta kmalu pride v makedam, ki se pod viaduktom s progo slabša ... pot ndaljujemo do smerokaza Marija Snežna, kjer ob cesti pustimo avto in se peš po kolovozu piodamo proti GRADIŠCE - do cerkve MARIJE SNEŽNE, sprehajamo se približno dve uri, ob 12.00 se vrnemo do avta in si privoščimo kosilo (iz prtljažnika) ... pot nadaljujemo do oddajnika, kjer se do njega spet sprehodimo ... ter naprej po cesti do PODPEČI, vmes nam pot prekriža še ena kača ... V Podpeči pa zopet pridemo na asfalt, pa čeprav cesta ni kaj dosti širša od dveh metrov ... naš naslednji cilj je ZAZID, kjer si ogledamo kal in sv. Martina ... med potjo se pojavi še en urejen kal ... in po par km, po cesti polni povoženih kač kmalu prispemo v RAKITOVEC, kjer se najprej zaustavimo v vasi, nato pa se zapeljemo še do maloobmejnega prehoda ... koder se vrnemo nazaj in čez Movraško Valo ... končno prispemo na cilj ... mesto kjer raste ŽAJBEL ... nadaljujemo v MOVRAŽ, kjer si ogledamo cerkev Marijinega Vnebovzetja ... cerekv nam prijazno odprejo domačini ... in že smo v SMOKVICI pri Mariji Magdaleni ... ker ni smerokaza (kjer naj bi bila bližnjica pridemo v GRAČIŠČE, kjer zavijemo levo na "glavno" cesto, in nadaljujemo mimo GALANTIČEV, LUKINOV do SOČERGE, potem pa čez mejni prehod Sočerga na hrvaško stran, a takoj zamejnim prehodom nazaj v Slovenijo - MLINI - ti so slovenski ... pot nadaljujemo po glavni cesti ... in tako si ogledamo BUZET ... nadaljujemo pa ob reki MIRNI do MOTOVUNA ... parkirnina je 20 kun ... in že ob reki Mirni nadaljujemo do odcepa GROŽNJAN, kraj je sicer res zanimiv a cesta je 5 km grobi nasuti makedam ... in k sreči ni bilo nikogar pred nami, saj se je že tako v sončnem vremenu precej prašilo ... potem se po asfaltu spustimo v BUJE, potem pa čez KAŠTEL in v DRAGONJI lez mejo ... potem pa v KOPER in po primorski AC proti domu ... doma smo ob 20.00.

PETRINJE - sv. Boštjan

ČRNOTIČI - sv. Pavel

GRADIŠCE

MARIJA SNEŽNA

pogled na ČRNOTIČE

razgledni stolp - pogled na ČRNI KAL, KOPRSKI ZALIV, TIMIJAN, KUBED, HRASTOVLJE ...