- 27. 11. 2010 -
Trst - Tržič - Štandrež - Gorica

Opis poti:
Na pot v zasneženo jutro se odpravimo ob 7.00 zjutraj ... pot začnemo ob Dolenjski železnici, čez Galjevico in po Jurčkovi ter Peruzzijevi cesti prispemo na AC, kjer zavijemo proti Primorski ... Povsod je bili že lepo jasna, tako, da so bili pogledi na zasneženo okolico toliko lepši ... pri Razdrtem pa se je pričekal kazati todi Sonček ... Pri Sežani smo zavili desno za smer Trst ... sneg je bil še ves čas do Fernetičev, kjer smo prestopili mejo in potem na
OPČINAH (Villa Opicina) .. naš prvi postanek smo naredili na koncu Opčin, kjer je krasen razgled na Tržaški zaliv in Trst ... videlo se je vse do Pirana in pa še naprej v Hrvaško ... Na tem mestu pa se prične tudi pešpot do Proseka ... Pot nadaljujemo, in tik pod klancem se konča tudi sneg ... in ob 8.37 smo v TRSTU (Trieste) - parkiramo na Parkirišču na pomolu (1,4 EUR / uro) ... in pričnemo svoj turistični pohod po Trstu ... prva cerkev je še zaprta ... potem pa si najprej zaustavimo pri Svetem Antonu, pa v pravoslavni cerkvi, kjer so imeli ravno peto molitev ... pa pri evnageličanski cerkvi ... Sinagoga žal ni bila na voljo za ogled ... pa še par cerkva vmes ... pa Sveti Jakob na grajskem hribu ... in kmalu se vrnemo nazaj k avtu ... medtem je v samem centru postalo bolj živahno ... Pot nadaljujemo ob obalni cesti mimo Miramara ... kjer se vmes ustavimo za lepe trenutke ... in nadaljujemo mimo izviira Timava in Devina ... sledi TRŽIČ (Monfalcone), kjer si kupimo malico ... zaustavimo pa se še v centru, vendar je cerkev zaprta ... pot nadaljujemo skozi center in potem v Doberdob (Doberdobo del Lago), malico imamo v Devetakih (Devetacchi) ... in že po glavni cesti prispemo na krožošče med Slovenijo in Gorici, kjer zavijemo čez ŠTANDREŽ (S. Andrea), proti tovarni čokolade ... a pa je cesta razskopana ... in obvoza ni ... po kroženju okoli se znajdemo v Sloveniji, kjer povprašamo na bencinski črpalki ... in nam povedo, kako se po drugi strani pride do trgovine ... in res ob 14.05 smo pred trgovino, kjer pa piše, da je med 12.25 in 15.00 zaprta ... vmesni čas iskoristimo za obisk GORICE (Goriza), kjer smo ob 14.28 (parkiranje 0,5 EUR / uro) ... sledi ogled stolnice in trga ... ter pa lep pogled na grad) ... ob 15.01 smo končno v tovarniški trgovini s čokolado ... še skok v Smart ... in ob 16.19 smo že na poti domov ... vračamo so po Goriški AC ... na Rebernicah nas pričako tudi sneg ... in potem po Pirmorski AC prispemo ob 17.20 domov. Polni novih vtisov lepega in sončnega dne.

- Razdrto
-------- - Sveta Trojica
- Opčine (Villa Opicina)
- Trst (Trieste)
-------- - Sveti Jakob (San Giusto)
--------- - Tržaški zaliv
- Prosek (Prosecco)
- Grljan (Grignano)
--------- - Grad Miramar (Miramare)

- Križ (Santa Croce)

--------- - Izvir Vipave
--------- - Stari grad
--------- - Vipavska jama

Pogled na Nanos (iz avta)