- 28. 04. 2006 -
Lenti - Heviz - Keszthely - Blatno jezero - Alsopahok - Pacsa - Kot - Črenjševci - Velika Nedelja - Ptujska Gora

Dobili smo se ob 05.45 na Rakovniku ter se po Dolenjski cesti odpravili na AC proti Mariboru. V Slovenski Bistrici smo iz AC zavili v smer proti Ptuju, potem pa čez Spuhljo, Moškanjce, Gorišnico, Mihovce v Ormož in čez Ivanjkovce v Ljutomer in naprej v Razkrižju čez Ščavnico in Muro, mimo Črenšovcev, Hotizo, Kapco in Lakoš v Lendavo ter Dolgo vas, kjer smo prestopili mejo Slovenije in prešli v Madžarsko Nadaljevali smo mimo Redics v Lenti.

Lenti je bil naš prvi postanek. Najprej smo si ogledali cerkev in odšli po nakupih. Potem pa smo imeli malico in za konec še poslikali cerkev. Iz Lentija smo se odpravili ob 12.00

LENTI:

Pot smo nadeljevali po cesti 75 proti Keszthely. Med potjo smo se ob branju madžarskih smerokazov zelo zabavali, saj nismo znali prebrati napisov za kraje (npr. Bucsuszentlaszlo) 3 km pred Keszthelyem smo se zaustavili v turističnem in zdraviliškem mestecu Heviz.

HEVIZ:

Heviz je znan po jezeru s termalno vodo, ki tudi v zimskem času ne pade pod 26 stopinj Celzija. Kljub rahlemu dežju smo se sprehodili okrog jezera in parka. Ob našem obisku je imelo jezero 33 stopinj, zunaj pa je bilo 13 stopinj Celzija. V jezeru je bilo polno kopalcev ... (za 1 krog plavanja okrog jezera je potrebna 1 ura).

Pot smo nadaljevali proti Kezthelyu, kjer smo si najprej ogledali zelo mogočen grad z velikim parkom.

KESZTHELY:

Ogledali smo si tudi notranjost, slikanje je bilo sicer prepovedano, a kljub temu je nastalo nekaj fotografij. Zanimivost: pred vstopom v grad dobiš posebne copate, ki jih obuješ in si jih navežeč kar čez čevlje; tako, da po gradu lahko hodiš le v copatih ... potem smo si ogledali še dvorišče ... ter pa razstavo nagačenih živali - trofej (tudi levi, tigri, medvedi, krokodili, ...) ... ves čas tako v gradu, kot na trofejah so nam družbo delale zdolgočasene ženske ... tako, da tudi tu ni nastalo kaj dosti fotografij ...

Med tem se je že zjasnilo in sprehodili smo se skozi turistični del Keszthely ter si ogledali še cerkev.

Potem smo se vrnili do avta, in se zapeljali še do Blatnega jezera - BALATON - kjer smo si ogledali okolico jezera in se malo sprehodili.

BLATNO JEZERO - BALATON:

Nato smo se odločali kam naprej (oz. nazaj) - najprej smo imeli v planu nadaljevanje proti Sümegu, Vasvar, Körmed in Szentgotthard (MONOŠTER) ter Graz in vrnitev domov, vendar ker je bilo vreme bolj oblačno, in napoved za celo Evropo zelo slaba, smo se odločili, da se vrnemo proti domu, in si v Sloveniji raje še kaj ogledamo ...

Tako smo se okoli 17.00 vračali iz Keszthelyija nazaj čez Heviz, in se zaustavili Alsopahok, kjer smo si ogledali cerkev.

ALSOPAHOK:

Na Madžarskem so vse cerkve odprte, vendar zaščitene znotraj z ograjo - vendar, se notranjost vseeno vidi.

Pot smo nadaljevali Pacsa, kjer smo si ogledali še drugo cerkev.

PACSA:

Po ogledu te, pa smo se mimo Lentija vrnili v Slovenijo. Torej čez mejo v Dolgo vas. Zanimivost, ki jo še nismo videli: od mejnega prehodo Dolga vas pa do Kraja Kapca je bila cesta za nazaj enosmerna, saj se je proti Madžarski vila dolga kolona tovornjakov. Lahko, da več kot 400; promet je usmerjal policaj, ki ga je bilo zelo zabavno opazovati. Za ogled Lendave, in Lendavskih goric se zaradi dežja nismo odločili, tako smo se vračali čez Lakoš, Gaberje in v Kapci zavili v Kot - zelo zanimiv košček Slovenije (vendar ne po dežju) ... zaradi vremena smo si kar iz avta ogledali lep konček in se vrnili na glavno cesto in mimo Hotize do Črenševcev, kjer smo si ogledali lepo okrašeno cerkev.

ČRENJŠEVCI:

Pot smo nadaljevali čez Bistrico, Razkrižje, Stročjo vas (mimo Nunske Grape), Ljutomer, Cerovec, Ivanjkovci, Pavlovcev v Ormož, ter v Mihovcu zavili v Veliko Nedeljo, kjer smo si od zunaj ogledali cerkev (so ravno imeli večerno sveto mašo)

VELIKA NEDELJA:

Pot smo nadaljevali čez Trgovišče, Gorišnico, Moškanjce, Spuhljo, Budino, Ptuj ter zavili proti Ptujski Gori; se peljali mimo Kidričevega, Lovrenca in malo čez 20.00 prispeli na Ptujsko Goro ... Ob tej uri je bilo že zelo temno, cerkev je bila že zaprta, ... pa smo vseeno pozvonili v župnišču, in prišel je kaplan in nam odprl in razkazal cerkev in razložil vse o njenih znamenitostih in zgodovini. Nato smo si še malo ogledali zunanjost.

PTUJSKA GORA:

Ob približno 20.30 smo imeli večerjo (smo še malo pomlicali) ... in se vračali proti domu; Lovrenc, Kidričevo, mimo Mlinskega potoka, čez Prednico do odcepa Slovenska Bistrica, kjer smo prišli na AC in se vrnili v Ljubljano.

Na Rakovnik smo vsi polni lepih novih vtisov, in že kar utrujeni od vsega, vrnili ob 22.30. Vsi smo bili veseli, da smo se podali na izlet. Napoved je bila ves čas in povsod dež, vse kar smo si ogledali; pa ni deževalo.