- 2869. IZLET - sreda, 14. 07. 2021 (1. del)

- 14. 07. 2021 -

DOLINA SOČE - 3. dan (104 km)

Drežnica: "Jelkin hram" - Zatolmin - Tolmin – Tolminska korita – Volče – Kanal - Ročinj –
Podsela – Tolmin - Volarje - Kamno - Kobarid - Drežnica: "Jelkin hram" (104 km)

Zjutraj spanje nekoliko podaljšava, tudi še po šesti uri, ko je že odzvonilo Ave Marija (tukaj zvoni eno uro prej, kot v Ljubljani). Ko se urediva, se sam sprehodim (7:11) po Drežnici, ob 7:33 pa sva že pri samopostrežnem zajtrku, tokrat so bila jajčka pečena v omleto. Po zajtrku, ob 8:07 se odpraviva v sobo. Dan je bil sicer bolj oblačen, a se je vmes tudi kazala modrina, po pregledu trenutne vremenske napovedi se odločiva za obisk Javorce in Tolminskih korit … Na pot se odpraviva ob 8:31, najprej seveda postanek 8:34–8:41, še vmesen postanek za pogled na Kostnico, potem pa že nadaljujeva z vožnjo v smeri Vrsnega po levem bregu Soče čez Ladro, Kamno, Volarje. Med vožnjo je rahlo deževalo in nekje pri Gabrju se čez Sočo ob 9:05 prikaže čudovita mavrica. Nadaljujeva čez Dolje in ob 9:13 prispeva na konec ZATOLMINa do pričetka ceste za Javorco. Sledi pravo razočaranje – cesta zaprta za ves promet do konca avgusta, zraven pa ob cesti trije delavci, ki urejajo ograjo (cesta, pa seveda široka in prevozna). Šele pozneje izveva, da je ta del v času turistične sezone zaprt, dostop je možen le z avtobusom, avtobus vozi vsake 3 ure iz Tolmina (vmesnih postaj ni) – zaprt del pa je kar 7 km v eno smer, potem še 20 min do cerkve Sv. Duha. Ob nakupu kartice ugodnosti bi bilo prav, da bi na TIC-u to povedali. Kakorkoli že, ob 9:24 se sprehodiva do cerkvice Sv. Petra, in si jo vsaj skozi mrežo ogledava, vmes se odločava, če bi šla na Tolminska korita, ko prične deževati. Nadaljujeva v TOLMIN, in si ob 9:51, kjer tudi parkirava, ogledava cerkev Marije vnebovzete, potem pa si ogledava zelo lep Tolminski muzej 10:10–11:21, spet sva imela srečo, vmes se je močno vlilo. Sledi sprehod po starem delu Tolmina, obisk TIC, spet vedriva in potem še obisk pošte, kjer izbereva 5 razglednic, po ceni kot je pisalo 0,55 EUR, na blagajni pa je bila cena 4,45 EUR, prijazna uslužbenka Pošte Slovenije nama razloži (čeprav je na razglednici pisalo: »pokrajinska razglednica 0,55 EUR«), da je cena teh 0,89 EUR, sicer ni logike, da bi bile razglednice na pošti dražje kot na TIC 0,60 EUR … nisva jih vzela. Jo pa opozoriva naj ceno popravijo, saj so si razglednice ogledovali že drugi turisti. Ob 11:54 se vrneva do avta, in nadaljujeva nazaj v ZATOLMIN do parkirišča za TOLMINSKA KORITA. S kartico ugodnosti, je bil vstop (kot tudi muzej) prost. Ob 12:10 pričneva s sprehodom. Po dežju je bilo ob Tolminki prav čarobno, saj so bile še meglice. Ob 12:48 prispeva do termalnega izvira, potem pa se vrneva do sotočja Tolminke in Zadlaščice in pot nadaljujeva do Medvedove glave in Skakalce (13:31), potem pa se pot vzpne na cesta za Čadrg (13:40) do Duge babe in Zadlaške – Dantejeve jame. Potem pa se čez Hudičev most vrneva do vstopne točke, kjer se še enkrat sprehodiva do sotočja Tolminke in Zadlaščice. Ob 14:40 se vrneva na parkirišče (parkiranje 12:02–14:42 9 EUR). Za kosilo se odločiva za Kanal. Najprej se ob 14:55 ustaviva pri cerkvi Sv. Lenarta, cerkev je bila žal zaprta, a je bil od nje lep pogled na Mengore. Pot nadaljujeva in ob 15:20 že uživava ob fotografiranju KANALa. Preparkirava na parkirišče, si ogledava cerkev Marije vnebovzete, se sprehodiva čez stari del, s kosilom pa ni bilo nič, saj »po italijanskem vzoru« med 14:00 in 18:00 s hrano ne strežejo. Na TIC se pozanimava še kako se pride do parka Pečno, a poti do tja potem ne najdeva (k sreči), saj je spet pričelo deževati. Ob 16:12 zapuščava Kanal. Ves čas gledava levo, kje naj bi bil odcep za Pečno. Sledi Ajba in že se ustaviva v ROČINJu, in si ob 16:30 ogledava cerkev Sv. Andreja. Ko prideva v avto prične deževati. Naslednji postanek je v PODSELI ob 16:48 na mostu čez Ušnico ob izlivu v Sočo, a tudi tu je potem pričelo deževati. Potem nadaljujeva čez Sela pri Volčah v smeri Čiginja, kmalu zavijeva desno čez Kozaršče, in že sva na parkirišču pešpoti do cerkve Marijinega imena na Mengorah … 20 min krajša in 45 min daljša pot (za kdaj drugič, ko ne bo deževalo). Nadaljujeva čez Modrejce na Most na Soči – lilo je kot iz škafa in v Tolmin, kjer se zaustaviva ob 17:15 ustaviva na pokopališču, s pogledom na Sočo. Ker je prenehalo deževati, z raziskovanjem nadaljujeva. Sledi avtobusna postaja in most čez Sočo, a se temu podvigu odpoveva, most je bil namreč širok 2,4 m, najin avto pa ima 2 m širine. Parkirava ob postaji in se ob 17:27 peš odpraviva čez most v VOLARJE. Je pa to zelo prometen most, v času 10 min se je prek njega peljalo 6 avtov … ko gre avto mimo se moraš stisniti čisto na rob, na most je prišel tudi Italijan z otrokom … otroka je dal kar na ograjo in še sam zlezel nanjo. Ob 17:40 sva že na mostu v KAMNO, to je čisto običajna cesta. Ob 17:58 se ustaviva na Petrolu v Kobaridu, kjer dotočiva 47,73 l bencina za 60 EUR, ob 18:04 pa že parkirava v KOBARIDU, najprej on 18:10 v trgovinici Poti miru, kjer za 12,60 EUR kupiva 14 razglednic, potem pa še ob 18:17 na TIC Kobarid, kjer za 3,6 EUR kupiva 3 posebne znamke z motivom slapa Kozjak. Spet je bila »prijazna« uslužbenka Barbara, ki naju za navadne znamke napoti na pošto (ta se namreč vsak dan zapre ob 17:00 – lahko bi vedela). Ob 18:32 prispeva na Napoleonov most, potem pa se vzpneva na razgledno točko DREŽNICE, 18:44. Še na hitro v sobo, potem pa se on 19:17 odpraviva k sveti maši (bilo je 14. in od poroke dalje, sva pri maši vsakega štirinajstega v mesecu). Sveta maša je bila zelo lepa, še celo peli smo. Ob 20:10 se vrneva v Jelkin hram … na »kosilo, ki ga ni bilo« – na večerjo. Za predjed je bila rižota s parmezanom, glavna jed pečenka s pire krompirjem in zeljem, posladek pa tiramisu. Vsak večer so nama večerjo popestrili tuji gostje, tokrat moški in ženska, vsak pri svoji mizi, vmes pa velik razmak … govorila sta v angleškem jeziku … in se osvajala … kot v kakšnem filmu … končalo se je tako, da je moškega spravila ob zajtrk. Rekla je, da je zanjo zajtrk ob 7:30 prepozno, in potem sta oba dobila LAUNCH paket za naslednji dan: sendvič, vodo in jabolko. Ob 21:21 se odpraviva k počitku. Kljub parim čudnim pripetljajem je bil to zelo lep dan, spet sva se imela zelo lepo, in sva videla veliko lepega. Kljub vmesnemu dežju, sva dan lepo izkoristila. Vse kar je bilo napisano negativnega, ni zato ker bi imela pokvarjen dopust, ampak zato, da se bi stvari izboljšale – sva pač zahtevna SLOVENSKA turista, imava že kar nekaj izkušenj iz tujine in marsikaj bi se dalo pri nas izboljšati.

7:11 - jutranji sprehod po DREŽNICI

lastovke v gnezdu

JELKIN HRAM - samopostrežni zajtrk (7:33)

panorama Drežnice (8:34)

nekje ob cesti - pogled na kostnico

GABRJE - mavrica (9:05)

ZATOLMIN in cerkev Sv. Petra (9:23)

TOLMIN - cerkev Marijinega vnebovzetja (9:51)

TOLMINSKI MUZEJ (10:10)

po Tolminu (11:23)

parkirišče pred TOLMINSKIMI KORITI (12:10)

ob Tolminki

ob sotočju Tomlinke in Zadlaščice

k termalnemu izviru

povezava na 2. DEL (Tolminska korita ...)

2 udeleženca tega izleta: Mirko (Sony DSC HX-400V, 50x optični zoom, 4x digitalni zoom) in Lucija (Canon SX-70, 65x optični zoom, 4x digitalni zoom)