- 2414. IZLET - 4. dan - četrtek, 18. 07. 2019 - "Po poteh svetega papeža Janeza Pavla II"

- 18. 07. 2019 -

4. dan: "Po poteh svetega papeža Janeza Pavla II"

PL: Kalwaria Zebrzydowska - Lanckorona - Koźmice Wielkie - Kopalnia Soli „Wieliczka” - Wieliczka - Łagiewniki: Sanktuarium Bożego Miłosierdzia - Święta Siostra Faustyna Kowalska (77 km)

ČETRTI DAN, četrtek 18. 7. 2019
Zjutraj, ko se urediva, se ob 7:11 odpraviva v restavracijo na zajtrk. V glavno obednici je bilo sicer že vse lepo pripravljeno – za skupine, midva pa sva dobila zajtrk posebej, in sicer 2x Zestaw. S. Herbata 2x12 PLN in Kava Expres-Rozp 4 PLN = 28 PLN (6,58 EUR) za oba. Zajtrk je bil obilen, a kaj ko je bilo vse stlačeno na enem krožniku, maslo, sir, marmelada, salama in zelenjava. Po zajtrku ob 7:42 sva šla še v samostansko trgovino spominke, kjer sva zapravila 60 PLN (14,11 EUR), se vrnila v sobo, do konca spakirala, ter se ob 8:44 še enkrat ustavila pri Mariji v baziliki, potem pa z najino potjo nadaljevala. Spustiva se v kraj
KALWARIA ZEBRZYDOWSKA, ter ob 8:52 nadaljujeva po glavni cesti 52 v Brody, kjer pa je spet obvoz, tako da desno v LANCKORONA, kamor prispeva ob 9:00 prispeva po Krakowski ulici. Ker je cesta čez vas zelo slaba, parkirava na glavnem parkirišču Rynek ter se peš sprehodiva mimo zelo starih spomeniško zaščitenih hišic. Povzpneva se do zanimive cerkev rojstva sv. Janeza Krstnika, potem pa se po drugi strani trga vrneva nazaj do avta. Sicer zanimiv kraj, a bi si morala kar vzeti čas in ga obhoditi – volje za to pa nisva imela. Ob 9:30 nadaljujeva čez Jastrzębia v Sułkowice, tu sva mislila, desno in potem levo, a je bila ta cesta žal zaprta, tako da nadaljujeva levo na 956 in desno na bolj glavno cesto 955 čez Rudnik, Jawornik, Bysina, tu v malo večji kraj Myślenice (9:56), kjer zavijeva desno, pot cesto in potem na cesto 967. Plan sva imela, da se bova peljala mimo jezera Dobczyce, a se je v kraju Borzęta prej pojavila tabla za Wieliczka. Tako najino pot nadaljujeva čez Bieńkowice, Gorzków do KOŹMICE WIELKIE, kjer ob 10:17 se ustaviva pri veliki cerkvi Svete Trojice.
Potem pa čez Siercza prispeva v Wielicko, in ob 10:30 že plačava 25 PLN (5,88 EUR) za parkiranje pred rudnikom soli
KOPALNIA SOLI „WIELICZKA”. Ja to je poglavja zase. Najprej se ustaviva v restavraciji parkirišču za WC, potem nadaljujeva do vhoda v rudnik. Ob 10:37, najprej plačava vstopnino za fotoaparat 10 PLN (2,35 EUR), ter dobiva foto nalepko št. 137778. Potem pa se postaviva v dolgo vrsto za vstopnice, Ob 11:04 prideva na vrsto in plačava 2 x 94 PLN (44,16 EUR) za oba, na vstopnici pa dobiva napisan tudi čas vstopa v rudnik – ta je ob 11:30 – torej prva ura je šla samo za čakanje v vrsti. No potem se je ob 11:38 ogled končno pričel. Sledi globok spust po 378 stopnicah v globini 67 m. Na 3,5 km dolgi poti po rudniku pa pridemo do največje globine 135 m. V eni od trgovinic si ob 13:33 za 8 PLN (1,88 EUR) kupiva magnetek. S samim obiskom jame pa zaključimo ob 14:04. Ob 14:08 si že ogledava cerkev sv. Klemna, ter si za 8 PLN (1,88 EUR) ogledava tudi zakladnico. Ob 14:23 mimo gradu nadaljujeva v bližnjo restavracijo AGAT, kjer ob 14:33 naročiva 1x Pieczeń z indyka 17 PLN + Frytki 5 PLN in 1x Pieczeń wieprzowa ze śliwką 17 PLN + Ziemniaki opiekane 6 PLN, skupaj 45 PLN (10,57 EUR) kosilo za oba. Po kosili ob 15:26 se mimo gradu vrneva nazaj do avta.
Ob 15:40 nadaljujeva po glavni cesti 94 proti AC. Potem pa zagledava tablico Łagiewniki in kmalu zatem razpotje AC – Kam lepo ali desno, odločiva se za tisto levo … po par km vožnje pa k sreči zagledava tudi odcep za Łagiewniki ob 15:48. Sledi vožnja po štiripasovni obvoznici 776 za Krakow. A kaj ko je levo gradbišče in nedostopno. Nadaljujeva do naslednjega semaforja, ker pa ni nič označeno peljeva dalje, potem pa zagledava cerkev. Odločiva se da bova obrnila ob prvi priliki, a kaj ko ni kje obrnit. Tako se v gneči peljeva v središče Karakowa, obrneva in po še večji gneči nazaj. Ob 16:19 prispeva pred svetišče
ŁAGIEWNIKI - SANKTUARIUM BOŻEGO MIŁOSIERDZIA – najprej na info, in se pozanimava, če so tu mozaiki p. Marka Rupnika. Obenem se pozanimava, če bi lahko tu tudi spala – kar v pastoralnem domu, ker so imeli to noč polno, naju pošljejo v bližnji hostel. Sama pa najdeva prenočišče v bližnjem Hotelu Lorenzo, kjer ob 16:44 plačava dve nočitvi z zajtrkom 253 PLN (62,38 EUR) za oba. Takoj razpakirava. Potem pa se ob 17:11 vrneva pred Sanktuarium Bożego Miłosierdzia – cerkev Božjega Usmiljenja. Najprej si ogledava zgornji del cerkve, potem Rupnika iščeva še v spodnjem delu cerkve – nikjer nič. Nadaljujeva na drugo stran k ŚWIĘTA SIOSTRA FAUSTYNA KOWALSKA – Sveti FAVSTINI KOVALSKI. Ob 17:33 si ogledava njeno celico, potem pa nama sestra na recepciji pove, da so mozaiki p. Marka Rupnika v drugi cesti, čez gradbišče in progo, in tudi kako se tja pride. Nadaljujeva v trgovinice s spominki, kjer zapraviva 14,50 PLN (3,41 EUR). Ob 17:52 se vrneva v cerkev Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, kjer se ob 18:00 prične sveta maša – pri tej sva seveda prisotna, saj je ta dan moj god, pa tudi našega župnika sva se pri nje spomnila. Po sveti maši sva si še enkrat ogledala cerkev, se z dvigalom vzpela na zvonik, v cerkev sv. Jožefa kjer so relikvije in grob Svete Favstine Kovalske. Po ogledu pred cerkvijo opaziva zanimivost – rjuhe in posamezni dodatki – za tiste, ki v cerkev pridejo pomanjkljivo oblečeni. Ob 19:09 si ogledava še napise v vseh jezikih JEZUS VATE ZAUPAM, ob 19:20 pa se še enkrat ustaviva v cerkvi Božjega Usmiljenja. Potem pa do avta in v najin hotel, kamor prispeva ob 19:31. Ob 20:57 pa k počitku, saj je bil za nama lep a naporen dan. (Š: 160360 km), 77 prevoženih km.

KALWARIA ZEBRZYDOWSKA

SVETA TROJICA - KOŹMICE WIELKIE

WIELICZKA

KOPALNIA SOLI „WIELICZKA” - čakajoč na vstopnice

še dobro, da nisva imela kakšne papige s seboj?!

pred vstopom v rudnik in naš vodič PETER

spust po 378 stopnicah

mimo gradu

čakajoč na kosilo

grajski stolp

točno taki zmajčki kot jih imamo v Ljubljani

potem pa na AC in proti Krakowu

18:00 - sveta maša v cerkvi BOŽJEGA USMILJENJA

vzpon na zvonik

pogled na samostan Favstine Kovalske

čez gradbišče AC pa se vidi cerkev sv. Janeza Pavla II, kjer so mozaiki Marka Rupnika

pogled na KRAKOW

Zajtrk za dva 28 PLN (6,58 EUR):
2x Zestaw. S. Herbata 2x 12 PLN
Kava Expres-Rozp 4 PLN
Spominki 60 PLN (14,11 EUR)

WIELICZKA
Parkiranje 25 PLN (5,88 EUR)
vstopnina foto 10 PLN (2,35 EUR)
vstopnina rudnik 2 x 94 PLN (44,16 EUR)
Spominki 8 PLN (1,88 EUR)
Vstopnina zakladnica 8 PLN (1,88 EUR)
Kosilo za dva 45 PLN (10,57 EUR):
1x Pieczeń z indyka 17 PLN
1x Frytki 5 PLN
1x Pieczeń wieprzowa ze śliwką 17 PLN
1x Ziemniaki opiekane 6 PLN

ŁAGIEWNIKI
Hotel Lorenzo – nočitev z zajtrkom 253 PLN (62,38 EUR)
Spominki 14,50 PLN (3,41 EUR)

---------------------------------------
Vse stroški za dva skupaj 4. dan
639,5 PLN (153,20 EUR)

Povezava na 5. dan, 19. 7. 2019

2 udeleženca tega izleta - POČITNIC: Mirko (Sony DSC HX-400V, 50x optični zoom, 4x digitalni zoom), Lucija (Sony DSC HX-90B, 30x optični zoom, 4x digitalni zoom)