- 31. 10. 2016 -
Riserva Naturali Foci dello Stella: Casali Hierschel - Titiano - Marina Stella - Precenicco - Piancada - Casali Fraida - Muzzana del Turgnana - Cervignano dell Friuli - Riserva Naturali Valle Cavanata - Gradež {Grado} - Oglej {Aquileia} - Prosek: Marija na Vejni {Prosseco}

Opis poti: Za 11. obletnico te spletne strani, in našega prvega izleta, si privoščimo izlet v neznano. Na pot se odpravimo ob 7:00, ko na končni 20-tke poberemo še četrtega člana, in že nadaljujemo po Ljubljanski obvoznici, po primorski AC in Vipavski hitri cesti. Prvi postanek za WC naredimo na počivališču Nova Gorica, tik pred mejo. Ko prečkamo mejo, nas takoj ustavi italijanski policist in nas na naše presenečenje v Slovenščini vpraša kam gremo. Naš odgovor Foci della Stella, njegov debel pogled: kje pa je to. Potem mu razložimo, da v bližini Lignana ... zaželi nam srečno pot ... In že nadaljujemo po italijanski AC, ki jo zapustimo s plačilom cestnine 3,7 EUR v izvozu za Latisano, nadaljujemo proti Lignano - Bibione, ter hitro cesto zapustimo v kraju Pertegado, kjer zavijemo levo in po parih km prispemo v NARAVNI REZERVAT - Riserva Naturali FOCI DELLO STELLA, in sicer najprej na desnem bregu Stelle v kraju CASALI HIERSCHEL, pot nam prekirža na eni strani zaprta cesta na drugi strani pa reka Stella, dva domačina pa nam tako ali tako o pticah nista vedela nič povedati. Nadaljujemo ob reki navzgor in se zaustavimo ob stari božjepotni cerkvi v kraju TITIANO pri romarski cerkvi Marija Zvezda, sicer je bila cerkev žal zaprta, se pa sprehodimo ob vodi do reke. Pot nadaljujemo do bližnjega pristaniča MARINA STELLA, potem pa v naslednji kraj PRECENICCO, najprej se ustavimo na mostu, za katerega ugotovimo, da je samo za pešce, in da z našim prečkanjem z 1,6 t težkim avtomobilom ne bo nič. Nadaljujemo z ogledom cerkve, potem pa smo primorani nadaljevati nna glavno cesto, ki pelje proti Trstu. Takoj ko prečkamo reko Stello. Kratek postanek v PIANCADA, na levem bregu Stelle, potem pa nadaljujemo do konca Lagune di Marano, in sicer do CASALI FRAIDA, ponovno pridemo do reke, ki nam onemogoča pot do rezervata ptic. Po makedamo nadaljujemo desno in še enkrat desno, ter nazaj v Piancado ter na glavno cesto. Sledi ogled cerkve v MUUANA DEL TURGNANA, ter po cesti SS14 čez Zellino in San Giorgio di Nogara v CERVIGNANO DELL FRIULI, kjer si ogledamo zanimivo in mogočno cerkev. Nadaljujemo v bližnjo trgovino, kjer si kupimo mesnine in kruh za kosilo, potem pa že peljemo v smeri Gradeža. Kmalu prispemo v Oglej , kjer zavijemo levo, potem desno na San Lorenzo in Fiumicello. Nadaljujemo proti Fossalonu, in kmalu prispemo na glavno cesto za Gradež. Pred glavni kanalom zavijemo levo in že smo na cilju: Naravni rezervat - Riserva Naturali VALLE CAVANATA, avto pustimo takoj na prvem parkirišču in najprej si privoščimo kosilo. Nadaljujemo do prve opazovalnice, kjer si ogledamo ptice, potem pa naprej do upravne stavbe, kjer pa je kljub urniku žal vse zaprto. Naprej ob rezervatu nadaljujemo z avtom še do Jadranskega morja, tudi na drugi strani je bilo žal zaprto. Vrnemo se do prvega parkirišča in peš nadaljujemo še do glavnega kanala. Potem pa z avtom panoramsko nadaljujemo čez GRADEŽ, ustavimo se še v OGLEJU, zadnji postanek pa naredimo na PROSEKU pri Mariji na Vejni. Potem pa na AC in čez Fernetiče proti domu, kamor prispemo natanko po 12-ih urah, ob 19:00. Za nami je bil zelo lep in zanimiv dan, kljub temu, da ni šlo vse po načrtu. (med tem smo po epošti ob 18:26 dobili tudi pismo iz rezervata Valle Canal Nouvo, da je dostop do Foci dello Stella možen le z ladjico, in le za 10-60 oseb, tako da manjša zasedba odpade. Kakor koli že - imeli smo se lepo, videli smo ogromno lepega in zanimivega.

ob poti

Jadransko morje

na drugem koncu

še enkrat na opazovalnici

skrivna opazovalnica proti glavnemu kanalu