- 12. 12. 2016 -
Naravni rezervat Izliv Soče "Isola della Cona - Valle Cavanata"

Opis poti: Na pot se odpravimo ob 7:15, najprej se pribijemo čez mesto, kjer ob 7:42 na končni 20-tke poberemo še četrtega člana in že nadaljujemo po ljubljanski obvoznici in primorski AC. Še postanek za gorivo in WC na Fernetičih in že prečkamo mejo in nadaljujemo po italijanski AC do izvoza za Gorico / Tržič. Kmalu prispemo v Tržič, ter nadaljujemo v smeri Gradeža. V kraju Bistrica pri semaforju zavijemo levo, čez ozek most, potem pa desno ter ob 9.30 prispemo na parkirišče NARAVNEGA REZERVATA - IZLIV SOČE - Isola della Cona, kjer po plačilu 5 EUR na osebo vstopimo v rezervat. Najprej si ogledamo muzej, (ter jim na naši spletni strani pokažemo, kako je siva čaplja uplenila kunca). Potem pa nadaljujemo do prve opazovalnice. Ker nas pričaka nekaj ptic ter močvirski konji. Kmalu pa se zasliši močno sozvočje, nad nami se pojavi velika jata - množica gosi, ki pred nami pristanejo v rezervat. Dan je bil zelo lep, in tudi sprehod po rezervatu je imel svoj čar. Nadaljujemo po poti in opazujemo gosi, pribe, kreheljce, sabljarke, duplinske kozarke, race žličarke, labode grbce, zelenonoge tukalice, plavčka, male bele čaplje, sive čaplje, pa tudi kakšen škorec, kos, taščica, plavček, sraka in vrana so se našli. Sicer nismo videli nobene posebne vrste, a ves čas je bilo zelo lepo. Nadaljujemo do Marinete, potem pa malo nazaj do Soče in ob njej proti morju (pa ne čisto do konca). Nazaj do Marinete in sklenemo krog pri avtu. Zunaj se je ogrelo do 15 stopinj, za nami pa so slabe štiri ure prijetne hoje. Ob 13:25 kar ob Soči (čeprav je sedaj cesta utrjena a dovoljena samo za traktorje) nadaljujemo do glavne ceste, ter prek Soče v smeri Gradeža. Tik pred glavnim kanalom zavijemo levo in se ustavimo še v drugem NARAVNEM REZERVATU LAGUNSKE RIBOGOJNICE - Valle Cavanata, oskrbnik nam pove, da so eno uro nazaj bili tu flamngoti - PLAMENCI, in da so sedaj tam daleč. Sprehodimo se mimo vseh opazovalnic, ter v daljavi opazujemo plamence. Nazaj grede se ustavimo še pri opazovalnici ob cesti, kjer so plamenci bližje nam, pa tudi poleg njih je precej živahno. Ob 14:22 se vračamo proti DOMOVINI, in sicer čez Tržič na AC do Sežane, kjer se ob 15:00 ustavimo še v bližnji restavraciji za kosilo. Ob 16:15 pa se zares vračamo domov. Kar hitro se je pričelo temniti, dan je bil še vedno lep, čem pa zapustimo Logatec se spusti močno mokra megla, ki nas spremlja vso pot do doma. Domov v megli prispemo ob 17:10, za nami pa je zelo lep - enkraten dan.

ob poti

BISTRICA - gosi na polju

NARAVNI REZERVAT - IZLIV SOČE

in že smo na prvi opazovalnici

invazija gosi

in že prečkamo Sočo

LAGUNSKA RIBOGOJNICA - VALLE CAVANATA

PLAMENCI "flamingoti"

zadnja opazovalnica - kjer ni nič