4. dan - 29. 10. 2015 - ZAHVALNO ROMANJE V RIM
Rim

Opis poti: Četrti dan: 8:00 – po zajtrku, vreme kaže na to, da bo lep sončne dan. 8:20 že čakamo spodaj pred hotelom na preostale romarje in avtobus, ki se mora s parkirišča pribiti po vseh enosmernih uličicah do našega hotela, vmes na krajšajo čas vrabčki in pa otroci v enotnih uniformah, starši skrbno vodijo v šolo … vsi enako oblečeni, vsi starši jim nosijo torbe … 8:32 že smo na avtobusu in se peljemo po Rimu … tudi tokrat po isti poti kot sicer desno do trga Clodio in desno dol do Tibere, ter ob njej navzdol mimo Angelskega gradu in ulice Sprave, v daljavi pogled na baziliko sv. Petra (8:43), potem pa naprej mimo brezdomcev pod mostom do muzeja – vrat sv. Pavla in piramide Kaja Cestije (9:09), od tu dalje nas avtobusov navigator malo zavede, in nas usmerja po cestah, ki so prepovedane za avtobuse, vendar po mukah obeh voznikov ob 9:35 le pridemo mimo cerkvice Quo Vadis Dominum – Kam greš, Gospod? ter pa tudi smerokaza za katakombe sv. Sebastiana. No naš cilj – kamor prispemo ob 9:41 pa so katakombe sv. Kalista, katere že 85 let upravljajo salezijanci, in sedanji ravnatelj le-teh, oz. skupnosti in salezijanske hiše je naš rojak, nekdanji salezijanski inšpektor in poznejši rakovniški ravnatelj mag. Lojze Dobravec, ki nas velikodušno sprejme, ter nas vsakega posebej pozdravi. Najprej imamo malo prosto za WC, potem pa se ob 9:55 zberemo v kapelici, kjer nam Lojze podrobno razloži zgodovino katakomb ter vse kar nas je zanimalo … vse imajo lepo na modelčku, v sliki in besedi. Po uvodni predstavitvi se odpravimo v same katakombe (10:19) … pove nam, naj se držimo skupaj, saj je notri zelo suh zrak, in po 14-dneh bi od nas ostala samo koža in kosti. Po delnem ogledu se ob 10:54 zberemo v kapeli znotraj katakomb, kjer imamo ob 11:00 sveto mašo, to tokrat vodi naš vodič Sandi Osojnik. Po končani sveti maši ob 11:22 se sprehodimo še do izhoda, in ob 11:27 smo že na dnevni svetlobi … po malo prostega za spominke, se ob 11:45 z avtobusom odpravimo do 300 m oddaljene salezijanske hiše, tu parkiramo in se peš po klančku navzdol odpravimo mimo katakomb sv. Sebastijana do cerkve sv. Sebastijana 11:52 – Lojze gre ves čas z nami, in nam pred cerkvijo tudi pove vse o cerkvi. Ob 11:55 sledi ogled cerkve sv. Sebastijana. V prvi kapeli se nahaja skala z odtisi Jezusovih stopal, ter ena od puščic, s katero je bil mučen sv. Sebastijan. Po ogledu 12:06 se vrnemo pred salezijansko hišo – ves čas z nami je Lojze … kjer imamo skupno malico, vmes pa si pogledamo čudovite kaktuse, ki jih je prinesel eden od duhovnikov iz Vatikana, in jih vsak dan sedaj tu zaliva … pa kapelo Lurške Marije, pa kip Dominika Savia, vmes opazimo še eno papigo, ki leti mimo. Lojze nam pozneje pove, da se je sem naselila cela jata papig … 12:34 sledi skupinska fotografija in ob 12:41 se poslovimo od našega rojaka Lojzeta Dobravca. Mi pa se vračamo 300 m nazaj do Kalistovih katakomb za WC, ostali pa se med tem sprehodijo po Poti Luči, ki pelje od Salezijanske hiše do Katakomb. No vmes že med vožnjo opazimo, in ko pridemo nazaj 12:53 pride gor na avtobus sam bivši salezijanski vrhovni predstojnik 9. naslednik svetega Janeza Boska – Pascual Chavez, nas pozdravi, in nagovori. Pove nam, da se z veseljem spominja Slovenije … v hecu nam pove, da so tu pokopani vsi ostali vrhovni predstojniki, in da mu je ostalo še 4 leta življenja (glede na predhodnike) … seveda govori v Italijanščini – Sandi pa nam sproti prevaja. Kot zanimivost Lojze Dobravec je sedaj tudi njemu ravnatelj – je nad njim, pa čeprav je bil Chavez prej vrhovni predstojnik. Ob 12:56 se poslovimo in mimo cerkvice Quo vadis, Domine našo pot nadaljujemo, ter ob 13:21 že prispemo do bazilike sv. Pavla zunaj rimskega obzidja. Na tem mestu je bil pokopan sv. Pavel … v njej so tudi vsi papeži. Cerkve si ogledamo do 13:49, potem pa spet nadaljujemo, in sicer nazaj mimo vrat sv. Pavla in piramide Kaja Cestija – fotografski navdušenci dobimo 3 min časa, da poslikamo od zunaj 14:04–14:07, a kaj ko bi bilo potrebno na drugo stran ceste … vseeno bolj se vidi z avtobusa, ki je malo višji in ne pobere vseh avtomobilov in mimoidočih. Peljemo se (14:20) mimo svetih stopnic in stolnice, mi pa imamo postanek ob 14:24 pri cerkvi sv. Križa, kjer se nahajajo relikvije koščkov svetega Križa, tram križa dobrega razbojnika, eden od žebljev, dva trnja Jezusove krone, tablica na Jezusovo glavo, prst nevernega Tomaža. Po ogledu ob 14:46 nadaljujemo po drevoredu (vmes opazimo zeleno papigo na drevesu) mimo kipa sv. Frančiška Asiškega, ki spominja, na dogodek, ko je sv. Frančišek Asiški prišel prosit papeža, za dovoljenje za ustanovitev novega reda. 15:00 … 15:06 pa že pred stolnico – Lateransko baziliko – Bazilika Kristusa Odrešenika v Lateranu, ki je najlepša cerkev v Rimu. Ko si jo do 15:21 bežno ogledamo nadaljujemo ven pri stranskem vhodu, mimo Obeliska do krstilnika sv. Janeza (15:28), ki pa je bil v tem času še zaprt – vmes se nam pridružijo še naš novomašnik Andrej Brozovič, ter njegova starša (ki sta, čas od zajtrka pa do sedaj, izkoristila za druženje s sinom – podrobnejšim ogledom Centra Aletti). Od Andreja se poslovimo, mi pa nadaljujemo čez cesto do Svetih Stopnic (15:37), ko gredo nekateri od naših romarjev po kolenih po njih si ostali med tem ogledamo cerkev – nekdanji zasebno kapelo papežev, ter imamo še čas za WC, potem pa, ko prispejo po kolenih do vrha, ob 16:07 nadaljujemo z avtobusom … med tem se odpre tudi krstilnik sv. Janeza, a očitno naš Sandi na to pozabi … Ob 16:21 se že peljemo mimo okroglega templja vestalk, ki je bil posvečen Herkulu, mi pa smo že 16:22 iz avtobusa in hitimo proti Ustom resnice … no ker je bila malo dolga vrsta za ogled … to spustimo, si pa na mestu tega ogledamo cerkev sv. Marije v Kozmedinu. (preostali romarji, pa ki mislijo, da čakamo v vrsti za usta resnice, pa le stojijo na svojih mestih) 16:31 spet na avtobusu. 16:54 peš nadaljujemo mimo zanimivih trgovinic – najnovejši mašni plašči, zadnja moda za redovnike in redovnice do (16:57) cerkve Maria sopra Minevra ter slončka z egiptovskim obeliskom pred njo. Ob 17:18 nadaljujmo v bližnji Phanteon – cerkev Marije, kraljice mučencev, kljub odprtini na 9 m široki kupoli – voda – dež – zaradi gradnje – pritiska od spodaj – voda v cerkev ne pada. Ob 17:34 smo zunaj, kjer pa je že skoraj mrak … no pa saj ponoči je tudi lepo, ko so stvari osvetljene. In ob 17:41 že na trgu Navona – trgu kjer se zbirajo umetniki – trgu treh vodnjakov. Ob 17:47 si ogledamo še cerkev sv. Agneze, ki stoji prav ob trgu Navona, potem pa se sprehodimo še do zadnjega vodnjaka. 18:02 – ker imamo še malo prosto, se sprehodimo po trgovinicah in si nabavimo spominke. Zelo zanimivo magnetki (1. trgovina 1 Eur, 2. trgovina 3 Eur, 3. trgovina spet 1 Eur) … Med tem pa je ura že 18:28 in spet nadaljujemo, in sicer peš mimo kipa Brezmadežne 19:10 do Španski stopnic 19:14 – a te so bile, zaradi prenove, žal zaprte. Vseeno se slikamo pri njih, potem pa se vrnemo nazaj do kipa Brezmadežne, kjer se zberemo skupaj in zapojemo Slovensko himno (19:20). Peš nadaljujemo do mesta, kjer na pobere avtobus 19:37 … ob 19:42 se gremo fotografi nevarno početje – čez 3 pasovno krožišče (ponoči) na sredino krožišča slikat vodnjak … in potem čakajoč na prosto luknjo spet nazaj na avtobus (kot bi v igrici vodil žabico na drugo stran vode čez hlode) … k sreči pridemo srečno na drugo stran. Ob 19:45 se že peljemo proti našemu hotelu Nova Domus. 20:41 sledi slastna večerja. 22:21 pa smo spet ena skupinica na nočnem pohodu v Vatikan. Ko se en del skupine s Sandijem na čelu oddalji od nas preostalih … in ne povedo ne kam so šli, ne kdaj se vrnejo … oziroma, kdaj se kot skupina dobimo in se vrnemo nazaj, se nas 6 pridruži naši bivši ravnateljici sester HMP na Rakovniku … sestri Marti Zadravec, ki nam pokaže, kje je dom Svete Marte, kjer prebiva papež Frančišek, med tem se pojavi Sandi s svojo izgubljeno skupino … mi pa s Sestro Marto vztrajamo na trgu sv. Petra, ter pred baziliko zmolimo po namenu Svetega Očeta (Vero, Oče Naš in Zdravo Marijo ter Slavo Očetu …), se skupaj fotografiramo 22:43 in se vrnemo proti hotelu (Sandi pa je šel med tem na pijačo s preostalimi) 23:11 prispemo pred hotel, v baru pa srečamo župnika (23:12) pri taroku. Mi pa gor v četrto nadstropje k zasluženem počitku, saj je bil kar naporen dan.

pogled iz naše sobe v hotelu (7:59)

čakajoč na avtobus (8:19)

enotna uniforma šolarjev

majica našega kaplana

že smo na avtobusu in se peljemo (8.32)

Angelski grad, ulica Sprave in Vatikan

brezdomci pod mostom

vrata sv. Pavla (9:09)

Piramida Kaja Cestija (9:11)

še enkrat mimo vrat sv. Pavla

Que vadis, Domine - Kam, greš, Gospod (9:35)

KALISTOVE KATAKOMBE (9:41)

strokovna razlaga (9:55)

ogled samih katakomb (10:24)

sveta maša v katakombah (11:00)

malo prostega časa (11:27)

pred salezijansko hišo (11:46)

cerkev sv. Sebastijana (11:51)

grob sv. Sebastijana

relikvije

malica pred salezijansko hišo (12:06)

in že se poslavljamo od Lojzeta (12:41)

pozdrav 9. naslednika sv. Janeza Boska - bivšega salezijanskega predstojnika Pascula Chaveza (12:53)

že se peljemo (12:58)

bazilika sv. Pavla zunaj rimskega obzidja (13:22)

spet na avtobusu (13:58)

Piramida Kaja Cestija (14:04)

vrata sv. Pavla

mestni promet

slezenovec (14:14) - vsekakor slikano iz avtobusa

mimo Svetih stopnic

cerkev sv. Križa (14:24)

RELIKVIJE

zelena papiga - aleksander - na drevesu (14:56)

kdo je večji?

pogled na stolnico

kip sv. Frančiška Asiškega (15:00)

LATERANSKA BAZILIKA - Stolnica - bazilika Kristusa Odrešenika v Lateranu (15:06)

zunanji del (15:21)

obelisk

krstilnik sv. Janeza (15.28)

SVETE STOPNICE - nekdanja zasebna kapela papežev (15:37)

med tem pa pred kapelo

in že se peljemo (16:07)

tempelj vestalk posvečen Herkulu (16.21)

Usta resnice - oz. cerkev sv. Marije v Kozmedinu (16:24)

spet se peljemo (16:31)

ob Tiberi

mimo judovske sinagoge

nadaljujemo peš (16:51)

mašni plašči

slonček z egiptovskim obeliskom (16:57)

cerkev Maria sopra Minevra (16:58)

in že smo nazaj na trgu (17:12)

Phanteon - cerkve Marije, kraljice mučencev (17:18)

odprtina na kupuli, skozi katero vode ne pride

TRG Navona (17:41)

cerkev sv. Agneze

spet trg Navona (17:58)

ogled trgovinic

ta grelnik si pa je zaželel naš župnik (ga je ekstra poslikal)

najnoveša moda

kaj dosti ni ostalo od kolesa?

kip BREZMADEŽNE (19:08)

Španske stopnice (v obnovi) (19:12)

spet na avtobusu (19:37)

še nočno slikanje vodnjaka

večerja v našem hotelu (20:41)

nočni sprehod v Vatikan (22:21)

Dom Svete Marte (22:37)

in že se vračamo proti hotelu (23:11)

potem pa k zasluženem počitku.