3. dan - 28. 10. 2015 - ZAHVALNO ROMANJE V RIM
Altipiani di Arcinazzo - Vatikan - Rim - nočni Vatikan

Opis poti: Tretji dan našega romanja, ter odhod iz salezijanske hiše Casal Biancaneve, don, Viale San Giovanni Bosco v Altipiani di Arcinazzo. Po zelo zgodnjem zajtrku se ob 6.55 odpravimo za odhod. Ker pridemo malo prej pred avtobus, čakajoč na ostale romarje izkoristimo prosti čas za sprehod okoli salezijanske hiše. Do nogometnega igrišča pa od tam levo v park (pri tem pazimo, da se čisto ne premočimo, saj je zjutraj od jutranje rose trava zelo mokra) do Marijine kapelice, zraven pa si ogledujemo naravo, in množico gob … pred kapelico tudi 5 mladih marel … a kaj naj z njimi, ko pa z avtobusom nadaljujemo dalje … Ob 7:25 odrinemo na pot, in sicer zapuščamo Altipiani di Arcinazzo ter nadaljujemo čez Piglio, San Giovanni, Tagliano na AC A1, in desno gor proti Rimu. Naš tokratni cilj je približno 88 km oddaljen Vatikan, in malo se nam je že mudilo, saj je tako v Rimu, kot drugih večjih mestih znana jutranja prometna konica … Vmes med potjo je pričelo rahlo deževati. Zadnji del avtobusa je to pot izkoristil za prijetno jutranje dremuckanje … Že prej se odločimo, da nas avtobus odloži na prvi metro postaji. In z metrojem nadaljujemo ostalih 20 postaj (z avtobusom v jutranji konici bi to lahko trajalo tudi 3 ure) Ob 9:00 zapustimo AC in nadaljujemo proti prvi postaji metroja. 9:20 kupimo karte za 1,5 EUR (vmes nam eno ukrade naključni mimoidoči, ki se pomeša v našo skupini, in jo vzame med deljenjem kart med romarje). 9:26 že smo na metroju in se peljemo do Ottaviano (s. Pietro, Museo Vaticano) 9:58 izstopimo iz metroja (na metroju vidimo vse živo … zanimivo opazovanje) in peš nadaljujemo proti trgu Svetega Petra v Vaticanu. Naša faranka Katarina, ki živi v 50 km oddaljenem kraju poleg Rima, nam že pred tem priskrbi brezplačne vstopnice za Avdijenco na trgu Svetega Petra pri papežu FRANČIŠKU (čeprav je tudi ona med potjo padla v prometno gnečo, je vseeno prišla prej) … na kratko se pozdravimo z njo (10:07), potem pa odhitimo naprej. Sledi rentgenska kontrola naših nahrbtnikov in že prispemo na TRG SVETEGA PETRA v VATIKAN. (10:14) med že stoječo množico se skušamo pribiti čim bližje SVETEMU OČETU … še vedno pa smo zelo zelo daleč od njega … Avdienca traja do 11:30, ko se papež s papamobilom odpelje v dom sv. Marte … Po avdijenci, ko stojimo v vrsti za ogled bazilike sv. Petra prične rahlo deževati … Mladina pa se odpravi na vrh kupule … Od 11:47 do 12:16 stojimo v vrsti, potem pa končno pridemo v baziliko … imeli smo srečo, da je bilo bolj slabo vreme, sicer bi lahko čakali par ur. Do 12:51 si ogledujemo baziliko sv. Petra, potem pa se mimo švicarske straže odpravimo do WC-jev, ki so poleg domovanja našega kardinala Rodeta … v planu smo imeli tudi obisk pri njem, a se je med tem mudil v naši DOMOVINI v Celju. Sprehodimo se čez trg sv. Petra na drugo stran arkad, kjer nas na vhodu že čakajo zaslužkoželjni gostinci … manjša skupinica nas odide z eno gostilničarko v manjšo »gostilnico« stlačimo se za dve mizi … ponujajo pa glavno jed (pizza ali hamburger ali lazanjo) + (solato ali pomfri) + (kokakolo ali vino ali pivo) za 10 EUR na osebo. Večina se naš odloči za pizzo … 13:25 – 14.15 smo tako nekateri na kosilu … sledi še WC, potem pa malo prostega za spominke. Že smo v RIMU – 14:39 smo že na avtobusu, ki nas ob 14:42 odloži pri Angelskem gradu. Sprehodimo se do gradu, ki ima na vrhu sv. Mihaela in do brega Tibere … potem pa na drugo stran ceste do Radia Vatikan, kjer nas ob 15:04 avtobus že pobere. Nadaljujemo ob Tiberi navzdol po Lungotevere Gianicolense … (pod mostovi pod Tibero pa med tem opazujemo šotorišča brezdomcev, kakršne vidimo v kakšnih filmih) Prečkamo Tibero in nadaljujemo čez Rim mimo Predsedniške in naprej mimo vodnjaka štirih fontan (Quattro fontane): Tibera – volkulja – ženskost, Nil – moškost, boginjo Juno – moč in boginjo Diano – zvestoba. In že smo pred baziliko Marije Velike – Snežne (15:31), sprehodimo se okoli bazilike, in si jo od znotraj ogledamo. Zaustavimo se tudi pri relikvijah Jezusovih jaslic v kripti. Po ogledu ob 15:16 kar peš nadaljujemo v Center ALETTI, kjer deluje in ustvarja svoje umetnine – mozaike naš rojak p. Marko Ivan Rupnik. In še več v njem je ekonom tudi naš faran – letošnji novomašnik Andrej Brozovič, zaradi katerega smo v bistvu šli na zahvalno romanje v RIM, da se zahvalimo za dar novo maše … Ob 16:03 pozvonimo, in pride nam odpreti naš faran Andrej, ter nas prijazno sprejme v Center Aletti. (p. Marko Ivan Rupnik je bil medtem odsoten, saj je bil v času našega obiska v Madridu). Po uvodne srečanju in rokovanju se ob 16:07 zberemo v kapeli, kjer imamo skupno sveto mašo, katero vodi naš faran – novomašnik Andrej Brozovič. Po sveti maši ob 16:52 si še na hitro ogledamo kapelo, potem pa se odpravimo po stopnicah navzgor v centrsko jedilnico, kjer nas Andrej predstavi center Aletti, delo, način dela, kako ustvarjajo, postopek … skratka zelo zanimiva 20 minutna razlaga, po zaključku imamo pogostitev v sosednji sobi, potem se pa odpravimo v delavnice (fotografiranje notri nam je Andrej prepovedal) … smo pa bili kar malo presenečeni nad majhnostjo vsega … ena malo daljša ozka sobica s kamenčki in parimi umetniki, ki sestavljajo obraze novih umetnin. Človek bi pričakoval bistveno večji prostor – delavnico, recimo veliko halo … ne pa komaj kaj … Ob 17:46 se od našega Andreja poslovimo in pot nadaljujemo nazaj do Marije Velike, kjer na ob 17:52 pobere avtobus, ki nas pelje do Koloseja (18:12) sprehodimo se okoli Koloseja, mimo Konšatinovega in Titovega slavoloka ter si v daljavi ogledamo Forum Romanum – staro rimsko središče. Ob 18:53 nadaljujemo z avtobusom naprej, ter se 19:05 spet ustavimo, tokrat se sprehodimo čez Beneški trg s palačo združene Italije in si ogledamo Kapitol z rimsko voljkuljo, ter razgled na Forum Romanum, ter po drugi strani nazaj do avtobusa. Še zadnji postanek pri Predsedniški palači 19:18-19:22 potem pa pot nadaljujemo z avtobusom v naš hotel Nova domus, kamor prispemo ob 20:00. Po nastanitvi in pogledu skozi okno, se ob 20:49 zaslužimo na slastno večerjo. Ob 22:31 pa se nas manjši del romarjev odpravi na nočni sprehod v VATIKAN. Ob 23:00 so nas carabinieri pričeli spravljati izven Vatikana, saj ga ponoči zaradi varnosti zaprejo. Sandi pelje mladino še na sladoled … 23:15, potem pa se ob 23:39 vrnemo v naš hotel. Sledi zasluženo spanje.

zjutraj po zajtrku - Casal Biancaneve, don, Viale San Giovanni Bosco v Altipiani di Arcinazzo - 6:55

takšna je bila naša soba

sprehod do igrišča in kapelice v gozdu

mamljive mlade marele

in že smo skoraj v Vatikanu - 9:58

VATIKAN - Trg Svetega Petra - 10:14

SVETI OČE - PAPEŽ FRANČIŠEK - avdijenca

papež se rokuje z navzočimi

in se s papamobilom odpelje v Dom svete Marte

čakajoč v vrsti na ogled bazilike sv. Petra - 11:51

ogled bazilike Svetega Petra - 12:18

Michelangelova Žalostna Mati Božja

to niso slike ampak mozaike

kip svetega Petra

sveti Janez Bosko

grb in geslo svetega papeža Janeza Pavla II

prikaz z merskimi oznaki, kako "kratke" so nekatere večje svetovne cerkve

in spet na Trgu Svetega Petra - 12:51

pred baziliko - 15:56

CENTER ALETTI - 16:03

Sveta maša našega novomašnika Andreja Brozovič v kapeli Centra Aletti - 16:10

ogled kapele po sveti maši

ogled Centra Aletti

in že nadaljujemo - 17:46

spet na avtobusu

ob 18:12 naredimo postanek pri Koloseju

prvotno tlakovanje

spet na avtobusu 19:00

in spet postanek za ogled Beneškega trga s palačo združene Italije - 19:05

rimska volkulja

potem pa se po drugi strani spustimo nazaj
Ž

za konec še ogled predsedniške palače - 19:18

nadaljujemo z avtobusom 19:34 (le lako prideta ven levi in desni avto od počez parkiranega smarta?)

to niso naši kovčki

nočni sprehod v VATIKAN 22:31

VATIKAN - trg in bazilika sv. Petra 22:43

in že nazaj v Rimu 23:03

in pri našem hotelu 23:39 - potem pa k zasluženem počitku.