- 28. 02. 2015 -
Zijalo - Vrhpeč - Mirna Peč - Otočec - Stari grad - Dolenje Kronovo - Škocjan - Gornje Dole - Telče - Zgornje Vodale - Spodnje Vodale - Krmelj - Šentjanž - Jatna - Počakovo - Svibno - Litija

Opis poti: Na pot se odpravimo ob 8.00, in sicer se najprej ustavimo v pekarni na Dolenjski cesti, ter na bencinski črpalki, kjer dotočimo gorivo, nadaljujemo čez mesto do končne 20-tke, kjer poberemo še četrtega člana ob 8.22, in že nadaljujemo po Ljubljanski obvoznici in Dolenjski AC do izvoza Trebnje zahod, nadaljujemo ob Temenici v Trebnje in pri cerkvi desno, mimo Tovarne Trimo pod AC ter prek železniške proge čez Gorenje in Dolenje Ponikve, čez gozd, kjer v kraju VRHPEČ, najprej zavijemo desno dol v ZIJALO, oz. izvir Temenice, tu se ob prijetne šumljanju voda sprehodimo do izvira. Nazaj grede malo pokramljamo z domačinko, ter z avto nadaljujemo nazaj v vas VRHPEČ ter se sprehodimo do cerkve sv. Ane na Gradišču. potem pa nazaj na glavno cesto in čez Biško Vas, kjer na drevesu zagledamo ujedo ter prispemo v MIRNO PEČ, zaustavimo se ob cerkvi sv. Kancijana, in imamo srečo, ker so ravno pospravljali, da je odprta. Nadaljujemo najprej, ter se ustavimo še pri kapeli sv. Križa na pokopališču, in že smo mimo ciganskega naselja v Novem Mestu, katerega po obvozni cesti mimo Krke zaobidemo. Naslednji postanek je OTOČEC, kjer se sprehodimo ob gradu Otočec. ter se spet naužijemo svežega zraka - obhodimo cel otok, vmes pa si ogledamo nasilno obnašanje dveh labodov, ki sta z nogo stopila na vrat enemu in ga kljuvala v glavo. Nadaljujemo na Petrol do WC-ja, potem pa nazaj v kraj Otočec, ter če Jelše na STARI GRAD, ki ga obhodimo. In nadaljujemo spet nazaj mimo Otočca ob Krki navzdol čez Lutrško Selo, Gorenje Kronovo , ter DOLENJE KRONOVO, kjer že od daleč zagledamo ljubko majhno cerkvico. Zavijemo v kraj in parkiramo pred cerkvijo. Domačinka, pravi, da bo šla takoj odpret ... je še čakala kruh, ki so pripeljali mimo, potem pa si ogledamo ljubko cerkvico sv. Miklavža, ki ima najstarejši zvon na slovenskem. Nadaljujemo nazaj na cesto in po Belo Cerkvijo, čez Drago, in Dobruško Vasju prispemo v ŠKOCJAN, kjer je doma naš salezijanski duhavnik, beograjski nadškof msgr. Stanislav Hočevar. Ogledamo si cerkev sv. Kancijana, potem pa nadaljujemo čez Zloganje, Mačkovec ter Dolenje Dole. Zaustavimo se na pokopaliču pri zanimivi cerkvi sv. Križa v GORENJE DOLE. potem pa čez Zavod na TELČE, ker si ogledamo lepo cerkvico sv. Jakoba. Tu naprej zavijemo levo, potem pa zagledamo smerokaz za Vodale, kjer je bil doma blaženi Lojze Grozde. na ZGORNJE VODALE imamo nad vasjo kosilo, potem pa se spustimo na SPODNJE VODALE, kjer imajo purano in polno kokoši. Ob poti zagledamo na vrhu cerkvico, in se pričnemu že vzpenjati proti sv. Juriju, a se potem zaradi ozke makedamske poti obrnemo in nadaljumemo ob Hinji v KREMELJ, kjer se zaustavimo ob stari lokomotivi. Potem pa ndaljujemo ob Kaludru v ŠENTJANŽ, tu si ogledamo cerkev sv. Janeza Krstnika, nas pa med ogledom pride pogledat župnik in nas zasliši, čemo in za koga fotografiramo. Povemo mu, da ker je lepa cerkev in seveda, da za privat - zase, potem ga povprašamo o naše duhovniku Boštjanu, ki je tu doma ... pove nam da je v postnem času na glasvne oltarju druga slika, potem na reče, da so jutri volitve za ŽPS, pa mu povedamo, da pri nas pa ne ... pove nam, da je naš župnik sedaj dekan ... skratka vpraša nas kam najprej - Svibno - pove nam, da je čez Rateče edina pot. No neupoštevajoč tamkajšnega župnika pot ndaljujemo naprej po v Atlasu Slovenije označeni rumeni cesti (enaka Črna Vas - Podpeč). Tako po najkrajši poti nadaljujemo na naš cilj. Najprej ob Glabniškem potoku na Kal potem pa po (beli "malo slabši cesti") čez vas Gradec ter pri žagi zavijemo levo na "boljšo rumeno cesto" ... cesta je bila sicer široka a smo kmalu prispeli na tablo gozna cesta, cesta pa je bila razmočena zatradi staljenega snega, podobna zelo mastni čokoladi - ČOKOLADNA CESTA - no pa ker je avto štiripogonski in dvignjen to ni bila ovira. Postanek naredimo še pri izviru pitne vode JATNA, potem pa kmalu prispemo v civilizacijo. Še postanek pri sv. Janezu v POČAKOVO, čez ključavnico smo videli, da imajo v cerkvi kljub 2. postni nedelji še vedno postavljene jaslice, pred nami pa se odpre lep pogled na Svibno in Kum. Spustimo se v SVIBNO, ter se sprehodimo do cerkve sv. Križa. Ker smo bili že malo utrujeni se okoli grajskega hriba in na grad nismo vzpeli, pa še vreme je bilo bolj oblačno. Vrnemo se nazaj na Počakovo in se desno dol spustmo čez Pristavo v dolino Sopote. Čez Veliko Presko in Ljubež nadaljujemo v Cerovico ter čez Malo Kostrevico prispemo v Šmartno pri Litiji. Še zadnji postanek v LITIJI za WC na bencinski črpalki, potem pa ob Savi mi Kresnic, Dolskega, Šenjakob proti domu. Na kočni 20-tke odložimo še četrtega člana, potem pa čez center proti domu, kamor polni novih vtisov in lepih dogodivščin prispemo ob 16.30.

ZIJALO

pokopališče sv. Križa

OTOČEC

Labodje natanko vedo KAKŠEN JE ZAKON NARAVE:
par "samec in samica" poučujeta drugega samca,
da je prepozen - da je samica že oddana - zanimiva in poučna lekcija,
čeprav se z vidika opazavolca zdi nekoliko kruta

STARI GRAD

pogled na Svibno

SVIBNO - sv. Križ

LITIJA - ob Savi

www.NaIzletu.Si ™ JASLICE REKE, JEZERA, SLAPOVI, IZVIRI, IZLIVI ... JAME PARKI (NARAVNI, ZOO ...) GRADOVI CERKVE KRAJI IZLETI po datumu KORISTNE INFORMACIJE ŽIVALI, ki smo jih srečali DRŽAVE - kje smo že bili Velikost strani se spreminja s tipko Ctrl + (za večjo) in Ctrl - (za manjšo sliko) - vse slike so last www.NaIzletu.Si ™... - ... vse pravice pridržane - © in ® www.NaIzletu.Si ™