1. dan - 26. 10. 2015 - ZAHVALNO ROMANJE V RIM
Ljubljana (Rakovnik) - Orvieto - Altipiani di Arcinazzo

Opis poti: Tokrat se pridružimo zahvalnemu romanju naše župnije za letošnjega novomašnika, našega farana Andreja, obenem pa tudi naše zahvale za 10 let www.NaIzletu.Si ™, ki jo obhajamo 31. 10. 2015. Po precej kratki noči, se od doma z avtom in prtljago odpravimo ob 04:25, in sicer do cerkve Marije Pomočnice na Rakovniku, ko prtljago odložimo, avto peljemo domov v garažo in nazaj peš do cerkve, kamor prispemo ob 04.45 … čez nekaj časi prispe avtobus in preostali romarji, ter približno ob 05:12 odrinemo na našo pot. Najprej levo na Dolenjski cesto, ter desno dol na Peruzzijevo, potem pa na primorsko AC. Po jutranjem nagovoru našega župnika Mirka Simončiča ter jutranji molitvi, nas pozdravi še bivši kaplan in vodič romanja Sandi Osojnik. Naš prvi postanek je na počivališču Povir ob 06:10, čas za WC in jutranjo kavico, ko se ob našem avtobusu pojavi Stane Karin iz Misijonskega središča Slovenije, še malo zaspani nekateri iz našega avtobusa mislijo, da gre z nami, on pa ne, da je z Opeko … Petrom Opeko, da ga peljejo na letališče in, da je notri na kavici. No potem pa hitro odidemo v bife na počivališču, kjer res zagledamo misijonarja Petra Opeka, se z njim rokujemo in fotografiramo … kakšno navdušenje in prijetno presenečenje … Ob 06:25 našo pot nadaljujemo čez mejo v Fernetičih ter naprej po italijanski AC (E70) mimo Proseka (6:43), Tržiča, Doberdoba. Naslednji postanek za WC naredimo ob 09:05 na velikem počivališču pri Benetkah, potem pa ob 09:15 že nadaljujemo naprej proti Padovi, kjer zavijemo na južno AC (A13) in mimo Ferrare ob 10:25 prispemo v Bologno in na AC (A1), potem pa čez Apenine in mimo Firenc do počivališča, kjer imamo ob 11:40 eno-urno obilno malico, ven damo mizo in vse dobrote, ki jih peljemo s seboj. Še čas za WC in ob 12:42 našo pot nadaljujemo. Ob 14:10 prispemo v predmestje Orvieta, ter ob 14:19 parkiramo in se spravimo iz avtobusa. V samo središče ORVIETO nas najprej pod železniško progo vodijo strme stopnice, potem se vkrcamo na tirno vzpenjačo 14:25 (podobno tisti na ljubljanski grad, le da sprejme par-krat več potnikov) do 14:32, ko prispemo do mestnega obzidja srednjeveškega mesta na vulkanskem griču, tu nadaljujemo z mestnim avtobusom ob 14:34, ki nas ob 14:37 skozi ozke uličice prepelje do stolnice, posvečeni Vnebovzetju Device Marije z najlepšim pročeljem v Italiji. Žal pa so ravno ob našem obisku, to pročelje, glavni del prenavljali, ter je bilo večinoma prekrito z odri. Ogledamo si tisto kar se je videlo, krasne mozaike, pa reliefe s prizorom kako Bog jemlje Adamu rebro … Po ogledu zunanjosti se hitro skozi stranski vhod (čez glavni je potrebno plačati vstopnino) odpravimo v levo stransko kapelo (14:45), kjer ob 15:00 pričnemo s sveto mašo, ki jo ob somaševanju ostalih dveh duhovnikov Sandija in Jureta daruje naš župnik in dekan Mirko Simončič. Po sveti maši ob 15:27 se še nekoliko zaustavimo v cerkvi (na levi polovici), na sredino nismo mogli, saj nismo plačali vstopnine za ogled. Ob 15:36 sledi skupinsko fotografiranje pred stolnico. Potem pa mimo ljudskega muzeja in opere nadaljujemo po ulici Via del Doumo, ter potem levo na Corso Cavaur mimo mestnega stolpa do Trga Republike in Mestne hiše, ter cerkve sv. Andreja, ki si jo tudi ogledamo. Ob 16:00 se mimo mestne stolpa vračamo po ulici Corso Cavaur, ter zavijemo še levo na ljudski trg, si ogledamo še kapelo Žalostne Matere Božje, ter se ob 16:15 zberemo nazaj pred stolnico, in z mestnim prevozom nadaljujemo dol do obzidja. 16:20-16:35 sprehod po grajskem obzidju in čakanje na tirno vzpenjačo, potem pa spust s vzpenjačo in peš pod progo, in ob 16.40 smo že pred avtobusom. Še čas za WC, in 16:55 zapuščamo Orvieto. Nadaljujemo po avtocesti A1 mimo Rima, ter s težavo po dobrih 190 km že v mraku prispemo na naš cilj ALTIPIANI DI ARCINAZZO (Casal Biancaneve, don, Viale San Giovanni Bosco, Altipiani di Arcinazzo, Italija), kjer je salezijanska hiša in naše bivališče naslednji dve noči). 19:20 – malo časa za prosto (WC) in počitek, potem pa ob 19:50 večerja, no čakanje na večerjo, hrano smo dobili šele ob 20:11 (za predjed bolj v mlačno vodo namočene makarone s permazanom, potem pa še nekaj mesa s solato) … Po bolj skromni večerji se ob 21:00 zberemo v eni večji sobi, kjer imamo spoznavni večer … vsak pove malo o sebi … Izjava dneva (verjetno precej upravičena) enega od udeležencev pa je: »včeraj sem v kinu gledal risanko Hotel Transilvanija 2, in nisem si mislim, da se mi bo nocoj v živo uresničil Hotel Transilvanija 3« Salezijanska hiša, kamor smo prispeli, je izgledala bolj kot kakšna bivša umobolnica ali zapor, postelje so bile železne, okna z rešetkami, čisto na samem, globoko v gozdu… Po predstavitvi sledi še večerna molitev, in malo po 22.30 se odpravimo k zasluženem počitku, no pa saj za nami je bilo dobrih 830 km vožnje z avtobusom.

06:10 - počivališče POVIR - naključno srečanje s Petrom Opeka

06:40 - Trst in Marija na Vejni (Prosek)

Tržič in že smo čez Sočo

10:24 - mogočna cerkev nad Bologno

11:40 do 12:40 - prvi večji postanek za obilno malico

14:08 - predmestje Orvieta

14:15 - ORVIETO - peš do tirne vzpenjače

vožnja s tirno vzpenjačo

nadaljujemo z mestnim avtobusom

ORVIETO - pred stolnico Marijinega Vnebovzetja

čudovit mozaik (a žal večina v obnovi)

leva kapela

ljudski trg

kapela Žalostne Matere Božje

16:15 - in že smo nazaj med stolnico, muzejem in opero

16:20 - pred grajskim (mestnim obzidjem)

spust s tirno vzpenjačo

16:56 - zapuščamo parkirišče in nadaljujemo po AC A1 proti Rimu

po dobrih 160 km AC zapustimo

19:53 salezijanska hiša Casal Biancaneve, don, Viale San Giovanni Bosco v kraju Altipiani di Arcinazzo

20:11 - večerja

Sledi veselo druženje in počitek ...