- 03. 10. 2015 -
Gradec - Marija Trošt - Rein - Maria Strassengel - Thail - Eggenberg

Opis poti: Na pot se odpravimo ob 7.35, in sicer že malo preden odidemo je pričelo rahlo deževati. Odpravimo se po Dolenjski cesti do Rudnika, potem pa skozi predor Golovec na Štajersko AC, ki jo pri Blagovici zaradi del zapustimo, imamo srečo, da smo dovolj zgodaj in na tem delu še ni bilo gneče zaradi del, nadaljujemo čez Trojane, kjer pa se spet vključimo na štajersko AC. Naš prvi postanek naredimo na počivališču Tepanje, kjer dotočimo bencin in se ustavimo še na WC-ju, potem pa že nadaljujemo … pred Mariborom preneha deževati, a že pred Šentiljem ponovno prične, kmalu prečkamo mejo in že smo v Avstriji. Bolj se približujemo Leibnitzu bolj dežuje … in že se bližamo Gradcu, ko se na nebu prikaže čudovita mavrica, 5 km pred ciljem pa se porazgubijo oblaki in pred nami je modro nebo, brez sledu kakega dežja … GRADEC, ura je 10.00 in parkiramo za 3 EUR na parkirišču od Muri 20 m pred Hradeckega most, potem pa se peš ob Muri odpravimo v mesto. Prvi postanek naredimo v Frančiškanski cerkvi, ki so jo ogledamo. Nadaljujemo čez frančiškansko četrt na glavno Herrengasse ulico, kjer začutimo mestni vrvež Gradca. Tramvaji, množica ljudi, veliko starejši klošarjev, pa precej temnopoltih, pa lepo poslikane hiše in že se čez tržnico sprehodimo do Mestne hiše, potem pa naprej Deželnega Parlamenta in TIC, kjer vprašamo kaj si lahko ogledamo v dveh urah … (ko povemo kakšne plane imamo za naprej) nam povedo, da je dovolj le ožje središče … Na koncu te ulice prispemo do Župnijske cerkve, kjer je zanimiv prizor križanega Jezusa, ki ga dajejo v grob. Nadaljujmo še do vodometa in Marijinega kipa, potem pa mimo Gimnazije po grajski ulici do Mavzoleja in graške stolnice, ki si jo tudi ogledamo, nadaljujemo po zunanji strani še v kapelo sv. Barbare potem pa po drugi strani Mavzoleja in že nazaj proti avtu, kamor mimo graške opere prispemo ob 11.30. Pot nadaljujemo naprej in za gradom desno potem pa naravnost, ter po par kilometrih prispemo do mogočne romarske bazilike MARIJA TROŠT, na parkirišču, kjer je polno avtomobilov pa tudi dva dvonadstropna avtobusa parkiramo ob 11.50 in se odpravimo v baziliko … vendar je v njej polno temnopoltih ljudi z zanimivo bučno glasbo, pridemo ravno pred evangelijem … cerkev si ogledamo, kolikor se je dalo, potem pa vprašamo mežnarja, kaj imajo. Pravi da je indijska maša … (katoliška seveda) … potem se sprehodimo še okoli cerkve in še enkrat v cerkev … Ob 12.40, ko Marijo Trošt zapuščamo so prišli z mašo ravno do pozdrava miru … očitno bo maša še kar trajala, mi pa nadaljujemo, oziroma se vračamo proti Gradcu. Ob poti se ustavimo še v bližnjem Sparu, kjer si kupimo kosilo, sveže žemljice in mesnine, potem pa v Gradec do Mure in pred njo desno. Pot nas pelje mimo Göstinga v Gratkorn, kjer prečkamo Muro v REIN do mogočnega cistercijanskega samostana z zelo lepo cerkvijo. Na parkirišču najprej pomalicamo, vmes pa prihajajo svatje v pripravi na poroko. Malo pred drugo si ogledamo (najprej nevesto in ženina) potem pa še samostanski vrt ter cerkev Kot zanimivost je to »Najstarejši cistercijanski samostan na svetu, obstaja od leta 1129. Menihi živijo tukaj neprekinjeno že od ustanovitve samostana skozi utemeljitelja Štajerske, mejnega grofa Leopold I. Samostan leži 15 km severno od Gradca, v stranski dolini reke Mure pri Gratweinu. Prvi menihi so prišli iz Ebracha na Frankovskem. Danes šteje skupnost cistercijanskega samostana Rein 17 menihov. Reinski menihi so ustanovili štiri hčerinske samostane: 1138 Stična v Sloveniji, 1146 Wilhering pri Linzu, 1444 Neukloster pri Dunajskem Neustadtu in 1620 Schlierbach v Zgornji Avstriji.« Samega samostana pa si ne ogledamo, saj so ob našem obisku v njem potekale vsaj dve civilni poroki … Ob 14.20 pot nadaljujemo in sicer čez bližnji Gratwein in Judendorf do Marijine romarske cerkve na hribčku – MARIA STRASSENGEL, kamor prispemo ob 14.30. Cerkev, prvotna iz leta 1147 je zelo zanimiva, po ogledu se okoli nje še sprehodimo, saj nudi razgled daleč naokrog. Ob 14.47 pa se spustimo nazaj v Straßengel ter po tej strani Mure nadaljujemo v Gösting, kjer Muro prečkamo in že smo na AC (oz dvopasovni) obvoznici ter kmalu pademo v nakupovalno središče, kmalu se prikaže smerokaz Thail, ter tu zavijemo in po 6 km vožnje mimo ribnika prispemo v THAIL … najprej do cerkve sv. Jakoba, 15:08 - vendar nas že na parkirišču pred cerkvijo počaka presenečenje – tabla – Tukaj je rojstni kraj »Arnold Alois Schwarzenegger, avstrijsko-ameriški bodybuilder, filmski igralec in 38. guverner Kalifornije (od novembra 2003 do januarja 2011), * 30. julij 1947, Thal pri Gradcu, Avstrija.« Ja zanimivo … no sledi še drugo presenečenje – cerkev sv. Jakoba, ki je že na zunaj zanimiva, svojo veličino pokaže še znotraj … stvaritev Ernesta Fuchsca »Fantastični realizem«, no ker je cerkev posvečena sv. Jakobu, in je tudi Jakobova romarska pot – tudi cerkev to prikazuje, vse, klopi, tla je iz školjk, zanimivo za pogledat. V sosednji »zakramentalni« kapeli pa so med tem imeli dvojni krst dveh otrok, in kot zanimivost, ko ju je pokrižal duhovnik, so ju pokrižali tudi vsi prisotni (večina v njihovih narodih nošah) … Pot nadaljujemo mimo šole in se spustimo dol do jezera, potem pa nazaj gor mimo gradu in rojstne hiše ter muzeja Arnolda Scwarzeneggerja nazaj v Thail. Ob 15.35 nadaljujemo nazaj do glavne ceste potem pa mimo graške bolnice v EGGENBERG – 15:54, kjer se najprej slikamo ob zelo-zelo dolgi limuzini, potem pa se po plačilu 2 EUR vstopnine na osebo odpravimo v park dvorca Eggenberg, v katerem je precej graških muzejev. Sprehodimo se po čudovitem parku, si ogledamo dvorec od zunaj, ter dvorišče, potem pa nazaj proti avtu, kamor prispemo ob 16.54. Nadaljujemo naprej in pot železniško progo prispemo nazaj v Gradec, ker ne zavijemo na prvem semaforju desno (si mislimo, da bomo šli na naslednjem križišču) na naslednjem križišču pa je obvezna smer levo, nadaljujemo po majhnih uličicah vzporedno z glavno cesto, potem zadevo rešimo tako, da zavijemo v parkirno hišo ob nakupovalnem središču, prevozimo spodnji del parkirne hiše in pridemo na glavno cesto … malo po občutku z veliko orientacije pa gre … Ob 17.00 pridemo na AC potem pa do Šentilja in po štajerski AC. Nazaj grede je do Celje zelo lepo in sončno, potem pa se je pričelo oblačiti … ko v Polju prevozimo most čez Ljubljanico prične deževati), ob 18.54 pa prispemo veselo domov. Za nami je zelo … zelo lep in bogat sončen in topel dan s polno novimi in lepimi vtisi. Gradec smo sicer bolj povohali, a videli smo zelo veliko lepega.

GRADEC (10:00)

Mavzolej in Stolnica

kapela sv. Barbare

Opera

bazilika MARIJA TROŠT (11:50)

katoliška (INDIJSKA) sveta maša

REIN (najstarejši cistercijanski samostan) (13:50)

MARIA STRASSENGEL (14:30)

sprehod čez park

dvorec Eggenberg

nevesta iz limuzine

še sprehod čez park na okoli