- DRUGI DAN (2/10) – četrtek, 10. julij 2014 -
Hranice (Žofina Huť) – Třeboň – Schwarzenberská hrobka – Hluboká nad Vltavou – České Budějovice – Zlatá Koruna

Opis poti: Zjutraj vstanemo, se uredimo, spakiramo, nesemo prtljago v avto in ob 8:43 smo na samopostrežnem zajtrku, še WC in ob 8:54 že nadaljujemo novim dogodivščinam naproti. V penzionu vprašamo kako v Třeboň, in nas napotijo skozi Nová Ves – to je nazaj ... no odločimo se nadaljevati po naši logiki – torej najbližji poti, zavijemo desno čez Hranice in ob železniški progi nadaljujemo do postaje Nové Hrady, kjer zavijemo desno na cesto (154), potem pa mimo Jiříkovo Údolí in naravnega rezervata Červené blato (se ne odločimo raziskovat) nadaljujemo mimo Šalmanovice, Lipnice, Hrachoviště, Branná ob 9:36 prispemo v TŘEBOŇ – parkiramo na parkirišču pri Zlati stoki, ki je povezovalni kanal med Třeboňskimi ribniki. Nadaljujemo pod Hradecká brána (mestnimi vrati) iz leta 1525 mimo mestnega kina Světozor in hotela Bílý koníček (smo šli vprašat iz radovednosti za cene – pa so približno 1200 Kr na noč za dva) na glavni Masarykově trg, kjer v sredini stoji mogočen piramidni stolpec, na katerem je Marija s svetniki. Nadaljujemo po ulici navzgor do renesančnega Třeboňskega gradu (1374), na dvorišču so zanimive stojnice, vmes pa se sprehajajo trije pavi. Nadaljujemo skozi grajska vrata na Žižkov trg. V daljavi se nam pokažejo Svinecká brána (svinčena vrata), mi pa pot nadaljujemo po Rožemberski ulici in pridemo nazaj do prvih vrat, še enkrat čez glavni trg na grad, pa še malo v park. Za konec še do avguštinskega samostana oz. cerkve Marije Kraljice, notri pa žal nismo mogli, saj je v njej nekdo sesal prah in so bila vrata zaklenjena. Po Husovi se vrnemo nazaj, in si v trgovinici kupimo še nekaj za domov 450 Kr (cca 16,38 EUR), na parkirišče prispemo ob 10.44 – parkiranje 40 Kr (1,46 EUR). Ker smo že prej na karti našli Schwarzenberská hrobka, in nas zelo zanima kaj je to se odpeljemo ven iz mestnega jedra mimo ribnika nazaj do parka 10:59 in se peš čez park sprehodimo do SCHWARZENBERSKÁ HROBKA, notranjosti neo-gotske kapele (grobnice) iz leta 1874 posvečene Kristusu Odrešeniku si ne ogledamo saj bi morali čakati naslednjo vodeno uro – torej pol ure, se le malo sprehodimo okoli, potem pa se vrnemo do avta in ob 11:16 nadaljujemo pot. Iz trenutne ceste (155) se vrnemo nazaj levo na (154) in malo povprek nadaljujemo na glavno cesto (34/E551/E49), torej na koncu mesta zavijemo levo smer České Budějoviceter nadaljujemo čez Dvorce, Štěpánovice, Lišov, tu zavijemo na cesto (146) in po najbližji nadaljujemo čez Levín, Velechvín, Kolný, Lhotice pod nadvozom (3/E55) prečkamo glavno cesto in nadaljujemo naprej po (146), ter prek Vltave ob 12:07 prispemo v HLUBOKÁ NAD VLTAVOU. Za 50 Kr (1,82 EUR) parkiramo na privatnem parkirišču pod gradom, za restavracijo Švejk Knížecí dvůr, potem pa se pešpoti odpravimo na grajsko vzpetino. Že sam hotel pred gradom je mogočen, kal šele grad, ki se pred nami pokaže v vsej svoji veličini. Najprej se sprehodimo čez park, si ogledamo grajsko kapelo, nato pa kupimo vstopnic 2x250 Kr (18,20 EUR). V grad (iz 13. stoletja) se odpravimo z angleškogovorečo skupino ob 12:45. V gradu nam je poleg mogočnih soban v spominu ostal sesalec na ročni pogon. Po končanem ogledu si kupimo še spominke za 270 Kr (9,82 EUR) ter se sprehodimo čez zelo lep park, nadaljujemo še po spodnji strani parka do ribnika, se vrnemo pred vhod in spustimo v mestno jedro. Nadaljujemo mimo mestne hiše na Masarykovi do neo-gotske cerkve posvečena sv. Janezu Nepomoku iz leta 1844. Ker je zaprta, si jo ogledamo le od daleč – skozi mrežo. Zavijemo še na TIC, in se pozanimamo, kjer je najlepši odsev kraja v vodi ... Vrnemo se do avta in odpeljemo do malega ribnika, od koder naredimo par posnetkov, potem pa ob 14:43 nadaljujemo levo na glavno cesto (105) mimo ZOO-ja in naprej v České Budějovice. Kmalu prispemo na glavno cesto (3/E55) in že smo v ČESKÉ BUDĚJOVICE – ob 15:08 parkiramo na parkirišču Clarion Congress Hotel in se odpravimo v center. Mimo škofije prečkamo ulico B. Smetane in mimo policijske postaje prečkamo še glavno cesto ter prispemo v center. Najprej se trgovino z oblačili – 2 majčke 398 Kr (14,48 EUR), potem pa nadaljujemo mimo zanimivih hiš v notranjost ... mimo zanimive stavbe, kjer se nahaja banka in naprej na mestni trg, v TIC, do mestne hiše. Sredi mestnega trga soji simbol mesta – baročni Samsonov vodnjak iz leta 1716. Pod solnimi vrati nadaljujemo do sotočja Vltave in Malse, ter nadaljujemo čez most v park ter z one strani vode opazujemo pročelje gimnazije ter obzidje dominikanskega samostana. Na koncu prispemo do zanimivih vodnih skulptur, ter lep odsev hotela Budweis, potem pa nazaj na mimo Solnice (1531) v katerem se nahaja motociklistični muzej. Nadaljujemo v cerkev Device Marije, ter skozi njo preidemo v dominikanski samostan ter lep križni hodnik, ven iz cerkve in mimo križa nazaj na mestni trg ter do katedrale sv. Nikolaja (1265), ki je sedež škofija od leta 1749 dalje. Poleg nje je še gotsko-renesančni 72 m mestni (razgledni) stolp, oz. Černá věž. No ker je precej oblačno se na stolp ne odpravimo, si pa ogledamo bližnjo cerkveno trgovinico, kjer si za spomin kupimo kipec Srca Jezusovega – 220 Kr (8 EUR). Vrnemo se po Krajinská ulici nazaj do Pizzerie Reggina, kjer si privoščimo kosilo: 1x Kuchyne 69 Kr + 1x Quatro Formaggi 105 Kr, skupaj 174 Kr (6,33 EUR), potem pa po isti poti nazaj do avta, kjer plačamo parkirnino 60 Kr (2,18 EUR) – ob 17:46 České Budějovice zapuščamo po cesti (3/E55) in potem po (39) mimo Kosov, Dolní Třebonín, Věncova Hora, Harazim, Rájov, kjer tik pred Vltovo zavijemo desno v ZLATÁ KORUNA – do samostana 18:35. Zlatá Koruna (1263), prvotno SVETA KRONA – relikvija Jezusove trnove krone – je eden najbolj ohranjenih samostanov na Češkem. Zgrajena je v vznožju Blanského gozdu na hribu Kleť , ki je s treh strani obdan z reko Vltavo. V pritličju je manjši samostana, kjer je Lapidarij in edinstvena Sveta kapela. Veliki samostan je služil kot knjižnica in križni hodnik, ki se zaključi s cerkvijo Marijinega vnebovzetja. Žal pa smo bili za cerkev in samostan prepozni, saj zapirajo ob 18:00. Zato se sprehodimo dol do Vltave, kjer je tudi kamp in pestro dogajanje z glasbo. Potem se vrnemo mimo pošte in po zgornji strani do avta. Ker pa je bila ura tudi sicer že pozno, se odločimo – povprašamo v penzionu za prenočišče ... in dobimo prosto stanovanje – 2 nočitvi z zajtrkom 800 Kr (29,10 EUR) ob 19:20 se namestimo, sledi pregled karte, kje smo bili, kaj smo videli, pregled prospektov, in kaj bomo videli jutri, potem pa še Magnificat in zasluženo SPANJE.

zjutraj na zajtrku

kosilo

in že smo na poti

Zlatá Koruna

in naš apartma (29,10 EUR / noč z zajtrkom za dva)

potem pa k zasluženem počitku

Pension Koruna
Zlatá Koruna 26
382 02 Zlatá Koruna
Jihočeský kraj

STROŠKI – 2. dan
---------------------------
pogrinjki 450 Kr (16,38 EUR)
parkiranje 40 Kr (1,46 EUR)
parkiranje 50 Kr (1,82 EUR)
spominki 270 Kr (9,82 EUR)
2 majčke 398 Kr (14,48 EUR)
kipec Srce Jezusovo 220 Kr (8,00 EUR)
kosilo: pizza + špageti 174 Kr (6,33 EUR)
parkiranje 60 Kr (2,18 EUR)
2 nočitvi z zajtrkom 800 Kr (29,10 EUR)
---------------------------
=== SKUPAJ 2. dan: 2462 Kr (89,56 EUR) za dve osebi, približno 93 km

Povezava na 3. dan (11. 07. 2014)