- 08. 03. 2014 -
Grobišče - Slavina - Slovenska Vas - Trnje - Palčje - Zagorje - Kalec - Knežak - Rakitnik - Planina - Grčarevec - Bistra - Jezero - Podkraj - Črna Vas

Opis poti: Ob 8.30 poberemo še četrtega člana in že smo na primorski AC na obeh straneh AC pa goli in ošiljeni vrhovi skoraj vseh dreves. AC zapustimo v Postojni, ter nadaljujemo proti Pivki, še pred športni letališčem zavijemo desno, smer GROBIŠČE, še pred vasjo se ob "pokopališču" gozda ustavimo ob cesti, kjer na široko poplavlja reka Pivka ter vode tvori pravo jezero. Nadaljujemo čez Grobišče ter mimo Štivana v Prestranek, ter čez koče v SLAVINO, kjer se zaustavimo ob cerkvi, ter si jo tudi ogledamo. Potem pa v Selcah prispemo na glavno cesto. v Petelinjem zavijemo desno in kmalu prispemo (ob 9.45) v SLOVENSKO VAS, sledi ogled zelo zanimivega in lepo urejenega muzeja, (seveda BREZPLAČNO), saj jim ni delal internet in nam niso mogli natistniti vstopnic, vmes pa je zmanjkalo tudi elektrike (2x), tako, da smo si spodaj ogledali bol malo, zgoraj, kjer so bila okna in zunanja svetloba pa malo več. So pa v muzeju zelo prijazni, le z zunanjim svetom imajo malo manj izkušenj, saj naj bi bilo do Petelinjskega jezera, do koder smo hodili pol ure le 10 min ... no sledi ogled PETELINJSKEGA JEZERA, do "konca" prehodne poti, potem je bilo tako in tako vse pod vodo, drevje okrog pa še vse počez od žledoloma. Ker je bil veter precej močan, so bili tudi valovi precejšnji. Sicer pa je to jezero najnižje ležece jezero in se na njem voda zadrži najdlje. Vrnemo se nazaj do avta k Ekomuzejo, in nadaljujemo del poti (kjer smo hodili peš) ter prispemo po zgornji poti v TRNJE, ter se zaustavimo pri sv. Trojici (smo hoteli po spodnji poti, a so nam v muzeju to odvestovali, češ, da ni prevozni, se pa je od sv. Trojice videlo dol, da to ne drži). Skratka od Sv. Trojice se vidi dol poplavljeno porečje Pivke in manjša jezerca. Nadaljujemo mimo Klenskega jezera v Klenik in tu levo v PALČJE ter peš dol do PALŠKEGA JEZERA. To jezero je tudi sicer največje Pivško presihajoče jezero. In tudi sicer je bilo zelo lepo, saj je dostop do jezera od zgoraj s pašnika, pa še barva nas je spominjala na morje. Nadaljujemo po glavni cesti mimo Parskega jezera v Parje, mimo Drskovče v ZAGORJE, tu si panoramsko ogledamo izvir Pivke s pripdajočim jezerci. Naš naslednji postanek je pri gradu - stolpu KALEC kjer si privoščimo kosilo, potem pa nadaljujemo čez Bač v KNEŽAK, tu spet "jezero" in že se čez Šembije spustimo v Ilirsko Bistrico, kjer se panoramsako zapeljemo čez center ter po glavni cesti čez Ribnico nadaljujemo v Pivko. Zadnji postanek ob Pivški dolini naredimo v RAKITNIKu, potem pa po stari cesti čez Postojno v PLANINO, če ne vidiš, si težko predstavljaš razsežnost Planinskega polja. Od Ravbarjevega stolpa pa do GRČAREVACa vse v vodi. Nadaljujemo v Logatec in čez Vrhniko v BISTRO potem pa čez Borovnico do JEZERA, do sv. Lovrenca. Ter naprej v PODKRAJ ter počez v Lipe in v ČRNO VAS, potem pa končno proti domu.

posledice žledoloma ob primorski AC

pogled na SVETO TROJICO

PETELINSKO JEZERO

nazaj v Slovensko Vas

še pogled na Petelinsko jezero z vrha