- 05. 03. 2012 -
Kočevje - Dolga Vas - Zajčje Polje - Črni Potok - Štalcerji - Banja Loka - Kostel - Srobotnik ob Kolpi - Bosljiva Loka- Ribjek - Osilnica - Strma Reber

Opis poti: Na pot se ob 10.00 uri odpravimo po Dolenski cesti mimo Rudnika, Lavrice, Škofljice, Pijave Gorice, Turjaka, Rašce, Malih in Velikih Lašč, Ribnice, in kmalu prispemo na našprvi cilj KOČEVJE, tu se najprej zaustavimo ob cerkvi sv. Rešnjega Telesa in Krvi, nadaljujemo do še zaledenelega Rudniškega jezera, potem pa nadaljujemo v center - na trg Svetega Jerneja, ter se sprehodimo ob Rinži ... za konec si ogledamo še Šeškov dom ter se zaustavimo na Kočevskem pokopališču pri sorodnikih. Že nadaljujemo naprej v DOLGO VAS ... tu se spet ustavimo na pokopališču, pri kraju LIVOD pa zavijemo desno (smer Delnice), preden se prične cesta vzpenjati zavijemo desno za smer Črni Potok in se zaustavimo ob starem pokopališču v ZAJČJEM POLJU, potem pa nadaljujemo do cerkve sv. Treh Kraljev v ČRNI POTOK ... vrnemo se nazaj na glavno cesto in že smo mimo ŠTALCERJEV, kjer nam družbo delajo domače živali ... nadaljujemo mimo Morave, pogled imamo usmerjen na odcepe levo ... saj si nameravamo prihodnič ogledati ZDIHOVO ... zagledamo cerkvico na Ajblju a jo spustimo za drugič ... se pa ob cesti zaustavimo ob cerkvi sv. Jakoba v BAJI LOKI, kmalu se začne cesta spuščati, a še pred spustom zavijemo levo, strmo dol v KOSTEL, ter se zaustavimo ob gradu, katerega sicer že od 2001 prenavljajo ... no pogled na grad je čudovit, nam pa družbo delajo mački, psi, in zelo mlade kozice ... vrnemo se nazaj na glavno cesto in mimo slapu NEŽICE nadaljujemo naprej mimo Nova Sela, Colnarji, Krkovo nad Faro, Faro, Potok, Pirče, do PETRINE, tu tik pred mejo zavijemo ob KOLPI desno smer OSILNICA. Še pred Grivcem se zaustavimo ob KOLPI ... in že nadaljujemo ob strugi navzgor mimo Gladloke, Laz pri Kostelu, Kuželj, mimo Špičasti hrib, SROBOTNIK OB KOLPI, tu se na vrhu ustavimo pri cerkvi Sv. Ane in spodaj pri pokopališču, že smo v Mirtovči in naprej v BOSLJIVI LOKI, kjer si ogledamo zanimivo hišo in zgodobo o Urarstvu ter se zaustavimo še ob cerkvi sv. Vida. nadaljujemo mimo Grintovca so sv. Egidija v RIBJEKU, še par ovinkov in že smo v OSILNICI, tu se odločamo kam in kako naprej. Lahko bi šli za 90 CENTOV čez maloobmejni prehod čez mejo na Hrvaško stran in ob Čabranki do Čabra in potem domov po Loški dolini. Domači nas prepričajo, da gremo po novi "ASFALTIRANI" cesti ... no odločimo se za to različico, zavijemo gor v hrib (to je iz 300 m) že pri kraju SELA naletimo na znak prepovedano za ves promet, a vseeno nadaljujemo ... saj nas tako usmerijo domačini peljemo se po novi cesti (večinoma asfaltirani ponekod pa še bolj zemlja kot makedam) mimo Podvrha, Bezgovice, Spodnji i Zgornji Čačiči čez prelaz STRMA REBER 986 m nadmorske višini ... razgled nazaj je bil čudovid ... cesta je zelo lepa ima 18 označenih ovinkov, ima pa hujšo pomanljivost ... nima nobenega počivališča, saj je pogled z nje mamljiv ... ja pa počivališče potem ko prideš v gozd ... "med medvede" tu nas pričaka tudi še 1 m snega na vsaki strani ceste ... cesta se pozneje odcepi še levo nekam na MEDVEDJEK - oz. Goteniški Snežnik, vendar je tudi ta zaprta za ves promet ... mi pa pot nadaljujemo po "glavni cesti" desno v BOROVEC pri Kočevski Reki in tu desno mimo Kočevske Reke ter potem mimo Gotenice, Grčaric in Rakitnice kmalu prispemo na Kočevsko Magistralo, potem pa mimo Dolenje Vasi, Ribnice in nazaj po isti poti. Domov pridemo ob 17.00 ... za nami pa je zelo lep in zanimiv dan.