- 03. 09. 2011 -
Podvin pri Polzeli - Andraž nad Polzelo - Zavodnje - Uršlja Gora - Suhodolnica - Vodriž - Stari Trg - Slovenj Gradec - Kronska Gora

Opis poti:
Na pot se odpravimo precej pozno ob 9.20, in sicer po Dolenjski cesti do Rudnika, kjer zavijemo levo na Štajersko AC vse do izvoza za Mozirki gaj - Nauarje, kjer AC zapustimo, nadaljujemo čez POLZELO, kjer nas najprej pričaka gradbišče na cesti ... ko končno ugotovimo, da so delavci bolj za okras, nadaljujemo vožno po cesti mimo njih, in seveda takoj prično mahati z zelenimi zastavcami ... Naš prvi cilj - VINSKI VRH, s cerkvijo Sv. miklavža, je bil že daleč za nami, ker smo ga zgrešili, in mi se že peljemo čez
PODVIN PRI POLZELI, in si ogledujemo lepo pokrajino, pogled na Sv. Andreja pri Uršjeku pa levo kapelico in lep pogled na Goro Oljko. Po obisku dveh dvorišč končno prispemo do cerkvice Sv. Andreja na ANDRAŽU NAD POLZELO, cerkev je bila žal zaprta, a razgled od nje je bil enkraten, pa še polno lepih kapelic je bilo ob poti. Nadaljujemo proti Velenju čez PODKRAJ pri VELENJU in PODGORJE, in v VELENJE pridemo ravno na pokopališču ... naš drugi cilj - VINSKA GORA, je tudi že daleč stran, tako, da se odločimo, da tudi to spustimo ... in si zadamo nov cilj - URŠLJA GORA, nadaljujemo levo čez Velenje v Šoštanj, kjer nadaljujemo po glavni cesti za Črno na Koroškem, cesta se hitro prične vzpenjati. Vmes naredimo postanek pri Sv. Petru v ZAVODNJAH, cerkev je bila odprta a nas neprijazna domačnika vseeno ne pusti notri, češ, da je cerkev ravno pomita ... nadaljujemo do Šentvida pri Zavodnju do SLEMENA (1086 m), kjer zagledamo tablo URŠLJA GORA, in E6 (3 h) ... nadaljujemo po makedamu po desni strani Bačovskega vrha (1149 m) ter po levi strani Kotnikovega vrha (1220 m) - cesta je zelo slaba in ozka, in prav veseli smo, da ne srečamo koga nasproti ... pot je zelo dobro označena do Križana, oz ene koče, kjer pridemo na križiče, nikjer ne piše nič ... ne levo ne desno ... mimoidoči kolesar nas usmeri desno (čeprav bi bilo mogoče levo čez Krivec bolje), nadaljujemo dol do kmetije Plešivec, kjer zavijemo gor proti smerokazu Uršlja Gora ... peljemo se kolikor se da, čeprav je cesta čedelje bolj slaba in strma ... kakih 50 m pred uradno zaporo ceste ob cesti parkiramo avto in se na vrh podamo peš, najprej po eni kozji stezici nato pa po glavni (dostavni cesti) ... do vrha porabimo še slabo uro strme hoje do vrha PLEŠIVCA = URŠLJA GORA (1699 m) najprej se povmnemo na sam vrh Plešivca - do križa, nazaj grede pa si ogledamo še cekev Sv. Uršule ... ves čas občudujemo prelep razgled ... Že se spuščamo ob 14.30 pridemo do avta, in pot nadaljujemo nazaj do kmetije Plešivec, kjer pa zavijemo levo Zgornji in Spodnji Razbor - zaustavimo se še pri PLEŠIVŠKEM MLINU v SUHODOLNICI, in že nadaljujemo levo za smer Slovenj Gradec v PODGORJE, kjer še pre Podgorski Poljem zagledamo tablico Grad Vodiriž (4 km), takoj se odločimo, da ga gremo pogledat, saj je bila zelo lepa tablica ... zavijemo desno proti Mislinjski Dobravi, in kmalu spet par lepih oznak za grad, zavijemo desno na makedam in nadaljujemo po čedalje ožjem makedamu, najprej do ene kmetije, kjer imajo polno psov v kletkah ... nata pa končno do dvorišča, spet polno spuščenih psov, kjer smo obrnili, in se peljemo tri kmetije nazaj do Vrhnjaka, kjer nam domačini povejo, da je pot do gradu res lepa, sa se mimo ribnika zapeljemo čisto do gradu ... no spustimo se do ribnika, pot je bila od vode ponekod zelo razrita, in k sreči ima avto 20 cm oddaljenosti od tal, saj kakašen cm manj bi bilo že preblizu tlem, pred ribnikom nas usmeri traktorist, ki prvi, kar po tej poti naprej ... pot je res lepa in za tak avto sploh ni problema ... no pot, če je bila to sploh še pot je bila široka na najširšem delu 1,7 m (avto 2 m) pa zelo mokra in blatna, da ko smo prispeli do gradu smo se le vprašali zakaj take lepe oznake za tako pot in porušen grad ... res pa, da je zraven tudi partizanska tiskarna ... po ogledu gradu VODRIŽ, se vračamo po isti poti na nazaj ... za nazaj je bila pot še hujša, saj je bil klanec navzdol in na nekateih delih tudi zavore niso delovale, saj je vse skupaj bolj lezlo po blatu ... zausatvimo se še ob grajskem ribniku, potem pa mimo domačij do glavne ceste ... ter levo proto Podgorju in že smo v SLOVENJ GRADCU, no najprej se zaustavimo v STAREM TRGU, pri gradu in cerkvi, Sv. Radegunde, kjer je bila ravno poroka, in cerkev na našo srečo odprta, nadaljujemo nazaj na glavno cesto, ter gor v GRAJSKO VAS - na Grajski grič do GRADU in sv. Pankracij, tudi ta cerkev je bila odprta, saj so ravno, ko smo mi prihajali, odhajali snemalci RTV Slovenije ... Cerkev s Svetimi stopnicami si je bilo vredno ogledati ... naš naslednji cilj je bil SLOVENJ GRADEC, najprej se zaustavimo v TICu, nato pa si ogledamo cerkev Sv. Elizabet, Sv, Duha, se sprehodimo po mestu, na koncu pa se zaustavimo še na gradu, kjer je spet bila ista poroka. No na poti smo srečali dva jezdeca, enemu je ravno pred nami v zrak poletela podkev, k srečo pa ni padla na avto ... pot nadaljujemo proti Dravogradu, in se za konec zaustavimo še pri Sv. Petru na KRONSKI GORI, ura je bila 18.00 ... in ker smo bili zmenjeni za palačinke, se odpravimo proti domu, nazaj po glavnio cesti čez Slovenj Gradec, Mislinji, Gornji Dolič, Pako, Velenje in naprej do Arje Vasi, kjer se priključimo na AC in po njej v Ljubljano. Domov - polni lepih doživetij pridemo ob 19.30 ... sledi večerja in prijetno druženje ...

PODVIN PRI POLZELI

pot na Uršljo Goro

URŠLJA GORA - PLEŠIVEC in SVETA URŠULA

... sledi kosilo ...

... in ogled cerkve sv, Uršule

... in spust do avta ...

SUHODOLNICA in PLEŠIVŠKI MLIN

grad v Slovenj Gradcu

in že smo pod KRONSKO GORO

Sv. Peter na Kronski Gori

potem pa proti domu ... (Velenjski grad)

... potem pa na AC in domov ...